Lediga jobb Halmstad

Verksamhetsstyrnings- och kvalitetschef

Ansök    Jul 4    Halmstads kommun    Kvalitetschef
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du ... Visa mer
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad.

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Kommunledningsförvaltningen har fokus på ledning, samordning och uppföljning för att kommunkoncernen ska arbeta effektivt med invånarnas bästa i fokus. Förvaltningen leder och samordnar samhällsbyggandet och jobbar för hållbar tillväxt i Halmstads kommun. Tillsammans ansvarar vi också för styrning och utveckling av kommungemensamma frågor som HR, kommunikation, administration och ekonomi.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och skapa förutsättningar för att Halmstads kommun ska möta invånarnas behov med kvalitet, både idag och i framtiden? Nu söker vi en engagerad och strategisk enhetschef till vår nya Verksamhetsstyrning och kvalitetsenhet på Kommunledningsförvaltningen. Enheten är en av två enheter i Kommunledningsförvaltningens nya avdelning Utveckling och styrning. Avdelningen leds av Digitaliserings- och styrningsdirektören, som blir din närmsta chef. Här får du en unik möjlighet att leda ett uppdrag som kombinerar kvalitet, digitalisering och styrning med målet att skapa verklig nytta för invånare och verksamheter. Tillsammans med enhetschefen för avdelningens andra enhet Utvecklings- och hållbarhetsenheten blir du en nyckelperson i att forma framtidens arbetssätt och bidra till en hållbar och samordnad utveckling av hela kommunen.

Som Verksamhetsstyrnings- och kvalitetschef leder du ett team med uppdrag att säkerställa kvalitet och effektivitet i kommunens befintliga tjänster. Enhetens främsta roll är att vara ett stöd till kommunens förvaltningar och bolag samt till kommunens centrala ledning. Du är även en del av Kommunledningsförvaltningens chefsgrupp som tillsammans ansvarar för förvaltningens uppdrag att leda, stödja, samordna och följa upp kommunkoncernen. Du ansvarar för att samordna, stödja och följa upp processer kopplade till styrmodell, ledningssystem, kvalitetsutveckling, digitalisering, IT och analys. I rollen ingår att omsätta strategier till praktiskt genomförbara arbetssätt, och att skapa förutsättningar för långsiktig utveckling i linje med kommunens vision.

Tillsammans med chefskollega och medarbetare kommer du bidra till att bygga upp en ny avdelning med starkt fokus på samverkan, lärande och förbättring. Målet är att skapa en stabil och framtidsorienterad avdelning som möjliggör både kontinuerlig förbättring och innovativ utveckling. Rollen innebär också att leda förändringsarbete och att vara en viktig del i kommunens digitala transformation.

KVALIFIKATIONER
Vi tror att du som söker trivs i samarbete med andra och ser värdet i att bygga enkla gemensamma lösningar, där du gärna bjuder in till dialog och samskapande. För dig är samverkan en självklarhet där du tillsammans med kollegor driver arbetet framåt mot tydliga mål. Med ett naturligt fokus på resultat tar du dig an utmaningar med handlingskraft och mod, och du har förmågan att se vad som behöver göras för att skapa verklig effekt. Samtidigt är du nyfiken på nya arbetssätt som kan förenkla för dem vi är till för och har lätt för att anpassa dig när förutsättningarna förändras. I förändring ser du möjligheter och har en förmåga att omsätta idéer till praktisk handling. Du är lyhörd, närvarande och bygger tillit genom att möta andra där de befinner sig - med vilja att skapa goda förutsättningar för både verksamhet och människor.

Formella krav:

• Relevant högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, kvalitet, IT, systemvetenskap, samhällsvetenskap eller motsvarande.
• Flerårig chefserfarenhet med personal-, budget- och verksamhetsansvar.
• Mycket god förståelse för kommunal verksamhet, särskilt processfrågor.
• Erfarenhet av förändringsledning och att bygga upp eller vidareutveckla stabila verksamhetsstödjande funktioner.
• Erfarenhet av att samordna arbete mellan olika funktioner och kompetenser inom en organisation.
• Erfarenhet av att arbeta med kulturbyggande och värderingsstyrt ledarskap.
• God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska.

Kompletterande meriter:

• Erfarenhet av arbete med styrmodeller, ledningssystem, kvalitetsutveckling eller digitalisering i offentlig sektor. Det är meriterande om du har arbetat med samtliga av dessa områden.
• Erfarenhet av verksamhetsuppföljning, strategisk analys.
• Utbildning i Utvecklande Ledarskap eller motsvarande ledarskapsutbildning.

ÖVRIGT
I den här rekryteringen ersätts personligt brev med urvalsfrågor som du besvarar i samband med din ansökan.

Efter ansökningstidens slut går vi igenom ansökningarna och återkopplar till dig. Om du uppfyller kraven får du genomföra tester, följt av en telefonavstämning och kompetensbaserad intervju. Vid chefsrekryteringar ingår även facklig samverkan. Referenser tas alltid på slutkandidaten.

Innan anställning behöver du visa att du har rätt att arbeta i Sverige enligt utlänningsförordningen. Det görs genom att styrka medborgarskap i EU/EES eller Schweiz, eller genom att visa upp arbetstillstånd eller undantag från det.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kitchen assistant (Köksbiträde) Scandic Hallandia, extra vid behov

Ansök    Jul 4    Scandic Hotels AB    Köksbiträde
Nu söker vi en Kitchen assistant (Köksbiträde) till Scandic Hallandia. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt m... Visa mer
Nu söker vi en Kitchen assistant (Köksbiträde) till Scandic Hallandia.

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad är innebär rollen?

Din främsta roll är att supportera driften inom våra mat- och dryckesavdelningar med diverse operativa uppgifter så att medarbetarna som är närmast gästen kan ha sitt fulla fokus på att ge service i världsklass. I dina arbetsuppgifter ingår enklare matlagning, förberedelse, framplockning samt att hålla ordning i kök och allmänna utrymmen. Du ser till att disk, renhållning och egenkontroll flyter på och i enlighet med livsmedelspolicy, koncept och manualer.

Vem är du?

För att passa i rollen tror vi att du har minst ett års erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en anställning för enstaka dagar på extra vid behov. ** **

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och vår kultur!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD Visa mindre

Förskollärare till Åleds förskola

Ansök    Jul 4    Halmstads kommun    Förskollärare
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du ... Visa mer
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad.

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för Halmstads kommunala förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola. Varje dag går ungefär 16 000 barn till någon av våra verksamheter.

Vi söker dig som vill arbeta för att varje barn och elev ska få den bästa starten i livet.
Välkommen att utvecklas i Halmstads kommuns största förvaltning där dina insatser kommer göra skillnad varje dag. Hos oss är du med och skapar framtiden!



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är förskollärare och vill bli en viktig del av vår verksamhet i Åled, strax utanför Halmstad. Hos oss får du arbeta i en miljö där barns nyfikenhet, glädje och delaktighet står i centrum.

Vi undersöker vår omvärld tillsammans med barnen och våra lärmiljöer ska inbjuda till ett lustfyllt och meningsfullt lärande. Vi ska ge barnen tid att undersöka under hela dagen och på många varierande sätt. Barn ska tillåtas att prova och ompröva. Som förskollärare hos oss utgår du från barns intresse, erfarenheter, behov och åsikter. Du ser barn som kompetenta och du vägleder, stöttar och utmanar dem i sitt lärande, i grupp och enskilt. Vi vuxna är medupptäckare i barnens värld.

Du är trygg i din yrkesroll och du använder förskolans läroplan och andra styrdokument aktivt i ditt pedagogiska arbete. Du ansvarar för att dokumentera, följa upp och analysera barnens utbildning så att den utvecklas enligt läroplanens mål. Du kommer att ha möjlighet att påverka och vara med och utveckla barnens utbildning på vår förskola.

Du är en engagerad och driven person och tillsammans med dina kollegor vill du göra skillnad för barns utveckling och lärande. Du är en lagspelare som värdesätter samarbete, i arbetslaget och mellan all personal på förskolan, och med barn och vårdnadshavare. Du arbetar lugnt och systematiskt med lågaffektivt bemötande och har ett positivt och inkluderande förhållningssätt.

KVALIFIKATIONER
Du är utbildad förskollärare med förskollärarlegitimation/förskollärarexamen. 

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet för arbetet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.

Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.

Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd.

Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag utan anmärkning från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid!

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Backend Developer

At HMS Industrial Networks, we value the tremendous contributions of our employees, and we recognize that it is our people that make HMS successful. We work hard to maintain our vibrant, innovative, and welcoming culture, and we strive to support our staff as they grow and develop both personally and professionally. We are looking for a Backend Developer to join us in shaping the future of connected industrial automation. Right now, we’re building someth... Visa mer
At HMS Industrial Networks, we value the tremendous contributions of our employees, and we recognize that it is our people that make HMS successful. We work hard to maintain our vibrant, innovative, and welcoming culture, and we strive to support our staff as they grow and develop both personally and professionally.

We are looking for a Backend Developer to join us in shaping the future of connected industrial automation.

Right now, we’re building something new – a next-generation platform for industrial connectivity. Our mission is to deliver innovative embedded solutions that power industrial connectivity, from enabling smart and efficient manufacturing to supporting next-generation information and data ecosystems. And we’re looking for a skilled backend developer to be a part of this exciting journey.

ABOUT THE ROLE

You will be an integral part of a cross-functional project team working on our future platform and concept. This role is ideal for someone who has experience in starting up development projects, thrives in dynamic environments, and enjoys working with modern backend technologies. You will be expected to contribute with both strategic and hands-on expertise, helping guide architectural decisions while remaining a collaborative and communicative team player.

We’re looking for someone who can confidently propose technical directions, make informed decisions, and adapt as priorities evolve. If you also have experience working close to hardware or in embedded systems, that’s a definite plus.

We have a prestige-free working environment, where everyone wants to share their knowledge and help each other. For that reason, we prefer to work together in our Halmstad office, but working remotely a couple of days a week is an option.

Key Responsibilities:

• Design and develop robust, scalable, and maintainable backend solutions.
• Take ownership of technical decisions and help shape the software architecture of our new platform.
• Collaborate closely with other developers, product owners and stakeholders across disciplines.
• Contribute with ideas to drive continuous improvement and innovation, as well as knowledge sharing across the team.
• Remain flexible and open to change – we're building the future, and the road may shift along the way.

ABOUT YOU

You bring a strong backend skill set and the experience to back it up – ideally from working on several different product or platform start-ups, possibly in a consulting role. You’re used to turning ideas into architecture, and architecture into working code. You know when to lead and when to listen, and you value collaboration just as much as technical clarity. You enjoy navigating the balance between structured decisions and evolving requirements. Above all, you’re a continuous learner with a genuine interest in improving your skills and staying ahead in the ever-evolving tech landscape.

Key Skills & Experience:

• Strong backend development experience with a modern engineering mindset
• Skilled in designing scalable architectures and working with microservices
• Solid understanding of data modeling, with hands-on experience in both No and relational databases.
• Comfortable driving work from ideation to implementation in early-stage projects
• Collaborative team player with experience in cross-functional setups and familiarity with DevOps tools like GitHub Actions, CI/CD, and Jenkins.

Additional technical experience we value:

• Experience designing REST APIs, GraphQL
• Knowledge of cloud platforms such as AWS or Azure
• Bonus if you’ve worked with hardware-near products or in embedded domains

ABOUT US

At HMS, we believe that connecting matters in everything from making machines talk to engaging with our customers. Our state-of-the-art technology provides a fast and easy way to network millions of industrial devices all over the world. From factory automation to connected buildings, remote solutions, and future technologies, we provide innovative solutions that save you time and money creating a more productive and sustainable world. HMS stands for Hardware Meets Software ™.

HMS is a truly international company, and we like to think that we share a common culture. Heart, Mind and Soul is a summary of how we do things (makes for a pretty good abbreviation too).

Welcome to HMS, this is HMS!

ABOUT THE EMPLOYMENT AND THE APPLICATION

HMS is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees.

Join us in pushing the boundaries of technology and making a significant impact on the industry. Apply today with your application in English and be part of a team that values your unique perspective and expertise!

Due to the upcoming summer holidays, the position will remain open for applications until August 31th. The selection process will be paused during July and the first few weeks of August, so if you submit your application during this time, we kindly ask you for patience when it comes to feedback.

If you want to learn more about the role, feel free to contact Malin Sjögren, Team Manager Software, at [email protected].

If you want to know more about the recruitment process, please contact responsible HR.

Welcome with your application! Visa mindre

Te Crea Care söker sjuksköterska till uppdrag inom slutenvård i höst

Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete fö... Visa mer
Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care!
Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete för att du som konsult ska ha många uppdrag att välja mellan till riktigt bra villkor. Vi arbetar tight med våra konsulter där vi är ett team.
Krav eller önskemål:
- Legitimerad sjuksköterska
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke.
Vi finns med dig hela vägen från uppdragsstart, löpande under uppdraget och när det är dags att se på fortsättning. Vi finns med alltifrån att hitta de bästa uppdragen åt dig, boka ev resa och boende, som bollplank under uppdraget och ligger steget före inför nästa uppdrag.
Vi erbjuder dig:
· Marknadskraftig lön
· En dedikerad konsultchef
· Komplett försäkring
· Flexibel pension
· Friskvårdsbidrag
· Utbildningar
· Tipsbonus
· Konsultträffar
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Nina på 0733060130 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com Visa mindre

Socialpedagog- vaken natt

BEHANDLINGSASSISTENT Är du en trygg och engagerad person som vill göra skillnad i unga människors liv? Vi söker nu vaken nattpersonal till vårt HVB-hem. VÅR MÅLGRUPP Villa Bergerska är ett HVB-hem som tar emot flickor 15-19 år med olika bakgrund och behov som till exempel vistas i olämpliga miljöer, har begått enstaka brott, provat att ta droger eller som har ett hotfullt beteende. Vi har möjlighet att ta emot flickor både enligt SoL och LVU med kort varse... Visa mer
BEHANDLINGSASSISTENT
Är du en trygg och engagerad person som vill göra skillnad i unga människors liv? Vi söker nu vaken nattpersonal till vårt HVB-hem.
VÅR MÅLGRUPP
Villa Bergerska är ett HVB-hem som tar emot flickor 15-19 år med olika bakgrund och behov som till exempel vistas i olämpliga miljöer, har begått enstaka brott, provat att ta droger eller som har ett hotfullt beteende. Vi har möjlighet att ta emot flickor både enligt SoL och LVU med kort varsel, dygnet runt.
ARBETSUPPGIFTER
Som vaken nattpersonal ansvarar du för att säkerställa en trygg och lugn miljö för våra ungdomar under natten. Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Regelbunden tillsyn av ungdomarna enligt deras individuella behov.
Hantering av eventuella akuta situationer på ett lugnt och professionellt sätt.
Dokumentation av händelser under natten enligt gällande rutiner.
Förberedelser inför morgonen, såsom enklare städning och förberedelser av frukost.
Samarbete med övrig personal för att säkerställa kontinuitet och trygghet för ungdomarna.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Detta är ett arbete för dig som har en positiv människosyn samt känner ödmjukhet inför att arbeta med ungdomar som befinner sig i en svår situation. Du är trygg i dig själv samt har en förmåga att behålla ditt lugn även under pressade situationer. Du behöver vara en stabil person men även kunna vara flexibel, empatisk och anpassa dig efter varje flickas behov vilket är avgörande för att kunna erbjuda optimalt stöd och vägledning.
MERITER
Har erfarenhet av arbete med ungdomar, gärna inom HVB-verksamhet eller liknande.
Är ansvarstagande, trygg och utstrålar det lugn som behövs nattetid.
KRAV
Vi söker endast personal med minst 2 års eftergymnasial utbildning inom för verksamheten relevant område så som socionom, beteendevetare, socialpedagog och behandlingsassistent. Vidare är det krav på att du obehindrat behärskar det svenska språket i både tal och skrift. Du har kännedom om socialtjänstlagen och god dokumentationsförmåga.
ANSÖKAN
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vid anställning kommer vi att be om utdrag ur polisens misstanke- och belastningsregister för HVB.
Rekrytering sker löpande.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
B-körkort är ett krav.
Arbetstid: Vaken natt.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Beredskapshandläggare vikariat inom kärnenergiberedskap/krisberedskap

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt ko... Visa mer
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 230 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland.



Tjänsten som beredskapshandläggare är placerad vid länsstyrelsens beredskapsenhet där det för närvarande arbetar 21 personer.

Beredskapsenheten samarbetar med lokala, regionala och centrala aktörer för att skapa ett tryggt och säkert samhälle. Länsstyrelsen ska ha beredskap för och kunna hantera situationer som uppstår före, under och efter en kris eller krig. Länsstyrelsen är den högsta civila totalförsvarsmyndigheten på regional nivå.

Arbetsuppgifter
I rollen som beredskapshandläggare vid genomförandefunktionen kommer du att tillhöra en arbetsgrupp som i huvudsak arbetar med civilt försvar och krisberedskapsfrågor. Arbetsområdet är brett och arbetsuppgifterna kommer ha både ett internt och externt fokus.

Dina arbetsuppgifter består i första hand av att utveckla Länsstyrelsens förmåga att hantera en kärnteknisk olycka i Hallands län. I den här tjänsten kommer du särskilt arbeta med att vara sammankallande för olika arbetsgrupper och individer som är viktiga för Hallands kärnenergiberedskap. Du kommer även leda utbildningsinsatser som genomförs på regional nivå för länets aktörer. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Utöver medarbetare på Beredskapsenheten, erbjuder arbetet ett stort kontaktnät med spetskompetenser på andra enheter inom länsstyrelsens egen verksamhet, varvat med kontakter i länets kommuner, region, andra länsstyrelser och centrala myndigheter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har kunskap och förståelse för kris- och beredskapsfrågor. Du har en akademisk utbildning på universitets- eller högskolenivå eller annan erfarenhet eller utbildning som vi bedömer likvärdig.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete kring samordning eller drivande av nätverk.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i offentlig sektor med motsvarande frågor. 

Personliga egenskaper
Som person ska du vara serviceinriktad, analytisk och kunna arbeta självständigt mot uppsatta mål. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande med andra. Vidare ska du vara flexibel, lösningsorienterad och smidig i ditt sätt att lösa problem samt öppen för nya arbetssätt. Du är intresserad av att ta del av andras kunskap och dela med dig av dina egna kunskaper, och du bör kunna uttrycka dig väl i både tal och i skrift. Att du har god samarbetsförmåga och bidrar till ett positivt arbetsklimat ser vi som en förutsättning.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Vi kan erbjuda:

- En spännande arbetsplats med bred kompetens
- En möjlighet att bidra till viktiga samhällsuppdrag
- Möjlighet till distansarbete om verksamheten tillåter
- Friskvård med friskvårdstimme

Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet.

Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via vårt rekryteringssystem.

Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till och med 31 augusti 2026.

Tjänsten kan komma att bli placerad i säkerhetsklass och i det fall genomför vi en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen innan tjänsten tillträdes. Tjänsten kan komma att ingå i Länsstyrelsens krislednings- och krigsorganisation.

Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd. Visa mindre

myNanny barnvakt Halmstad nanny / barnpassning 1-3 pass/vecka

Ansök    Jul 4    YCLA AB    Barnvakt
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ ... Visa mer
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb
På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support.


Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/


Så funkar jobbet som barnvakt
Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig!


Mer om familjen


Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta:
Antal barn: 2
Ålder: 2 och 6 år
Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-3 gånger i veckan
Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar)



Extrajobbet passar perfekt för dig som:
Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn
Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt
Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny



Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny:
Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa
Du är alltid försäkrad under barnpassningen
Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag
Följa och vara delaktig i ett barns utveckling
Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen
Introduktionsutbildning av oss på myNanny
Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny
Viktiga och relevanta meriter till ditt CV





Ansök till jobbet på 3-4 min
Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/


Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny.


Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt


En arbetsgivare – många möjligheter
Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som:
Nanny hos https://nannypoppins.se
Barnvakt hos https://barnvakt.se
Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair
Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se
Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se
Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu
Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet



Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter:


Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm
Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm
Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg Visa mindre

Projektingenjör tak- och fasadprodukter till Ruukki

Ansök    Jul 4    Jerrie AB    Byggnadsingenjör
Ruukki Construction är en leverantör av stålbaserade byggprodukter och tjänster för tak och väggar för hållbara byggnader. Vi erbjuder skräddarsydda lösningar för att hjälpa våra kunder - vare sig de bygger stort och komplicerat eller litet och enkelt. Ruukki Construction är ett internationellt bolag med ca 1 350 anställda och 14 specialiserade tillverkningsanläggningar. Med stark närvaro i 10 europeiska länder kan vi leverera våra huvudvarumärken Ruukki ... Visa mer
Ruukki Construction är en leverantör av stålbaserade byggprodukter och tjänster för tak och väggar för hållbara byggnader. Vi erbjuder skräddarsydda lösningar för att hjälpa våra kunder - vare sig de bygger stort och komplicerat eller litet och enkelt.

Ruukki Construction är ett internationellt bolag med ca 1 350 anställda och 14 specialiserade tillverkningsanläggningar. Med stark närvaro i 10 europeiska länder kan vi leverera våra huvudvarumärken Ruukki och Plannja till kunder lokalt. Företaget är ett dotterbolag till SSAB som är ett nordiskt och USA-baserat stålföretag med verksamhet i över 50 länder. Bolagets aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm och Helsinki. Läs mer om företaget på www.ruukki.com  

Om rollen

Som Projektingenjör på Ruukki arbetar du med konstruktion, utformning och teknisk support för våra tak- och fasadprodukter. Våra kunder är etablerade företag inom bygg- och plåtbranschen, och din huvuduppgift är att göra tekniska beräkningar och utforma helhetslösningar. Detta sker både i samband med offertläggning och specifikation för produktion.

I nära samarbete med Ruukkis säljare erbjuder du teknisk support och skapar lösningar som möter kundernas behov. Du är en del av ett team av Projektingenjörer och arbetar tillsammans med säljare och kundservice, men har även löpande direktkontakt med våra kunder. Att erbjuda marknadsledande expertis inom konstruktion och utformning är en av Ruukkis grundstenar, och våra Projektingenjörer spelar en central roll i detta arbete.

Många som söker sig till Ruukki lockas av möjligheten att arbeta med ett starkt och etablerat varumärke inom ett tryggt, stabilt och ambitiöst företag. Ena dagen är inte den andra lik, och här får du utveckla en unik produktkunskap. Dessutom får du engagerade och kunniga kollegor och blir en del av ett team där stämningen präglas av högt i tak, humor och hjälpsamhet.

Din profil

Vi tror att du är en positiv, driven, hjälpsam och noggrann person som trivs med att ta stort eget ansvar. Du har lätt för att samarbeta och bygga långsiktiga relationer och nätverk, både internt och externt. Du trivs i teamarbete men har också förmågan att styra och planera dina dagar självständigt.

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:

En byggnadsteknisk utbildning eller motsvarande.
Erfarenhet av att arbeta med 2D/3D-ritningar i CAD-miljö med goda kunskaper i Revit.
Några års praktisk erfarenhet från byggbranschen eller närliggande bransch, gärna i en liknande roll som Projektingenjör inom byggteknik.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Arbetsplats

Tjänsten kan vara baserad på våra kontor i Halmstad, Anderslöv, Göteborg (Västra Frölunda) eller Stockholm, och det finns möjlighet till hybridarbete.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Ruukki med Jerrie. Har du frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43, [email protected] eller Igor Glavan på 0701-76 58 28, [email protected] Urval och intervjuer för tjänsten startar vecka 33.

Vi ser fram emot att höra från dig, varmt välkommen med din ansökan!

Vi på Jerrie arbetar utefter en rättvis och mänsklig urvalsprocess som är kopplad till en kravprofil. Läs om Jerries rekryteringsprocess här: [https://jerrie.se/rekryteringsprocess] Visa mindre

Fristående begravningsrådgivare sökes till Halmstad

Vad roligt att du hittat till oss! Vill du arbeta med något meningsfullt och är trygg i mötet med människor? Då kan rollen som begravningsrådgivare på Lavendla vara rätt för dig. Vi söker både erfarna rådgivare som vill ta nästa steg i karriären – och dig som är ny i yrket men har rätt personlighet och driv. För den som är ny krävs en utbildning innan du börjar ta egna uppdrag. Är du däremot redan erfaren kan du komma igång direkt. Hos oss arbetar du som f... Visa mer
Vad roligt att du hittat till oss!
Vill du arbeta med något meningsfullt och är trygg i mötet med människor? Då kan rollen som begravningsrådgivare på Lavendla vara rätt för dig.
Vi söker både erfarna rådgivare som vill ta nästa steg i karriären – och dig som är ny i yrket men har rätt personlighet och driv. För den som är ny krävs en utbildning innan du börjar ta egna uppdrag. Är du däremot redan erfaren kan du komma igång direkt.
Hos oss arbetar du som fristående begravningsrådgivare med stor frihet att själv bestämma när och hur mycket du vill jobba. Du behöver kunna ta ansvar för dina uppgifter, fatta egna beslut och vara flexibel när det gäller att möta kunderna där de önskar. I rollen hjälper du människor genom en av livets svåraste stunder och bidrar till vår vision: att göra det svåra lättare.
Vi söker dig som är:
En trygg och empatisk person som snabbt inger förtroende.
En problemlösare med hög servicekänsla och starkt kundfokus.
Van vid att arbeta digitalt och kan hantera flera system samtidigt.
Är bekväm med säljande samtal om pris och ekonomi.

Du driver ditt eget arbete som egenföretagare, men med stöd från kollegor och vår engagerade kundtjänst. Du följer kunden hela vägen – från första kontakt till fakturerat ärende – vilket gör din roll både ansvarstagande och meningsfull.
Vi ser gärna att du på sikt även vidareutbildar dig inom bouppteckning, så att du kan följa kunden genom hela processen.
Meriterande är om du talar fler språk. Mer om Lavendla Lavendla är ett nytänkande företag med stark entreprenörsanda. Allt vi gör genomsyras av vår vilja att göra det svåra lättare. Vår plattform är stöd för över 120 begravningsrådgivare jurister runt om i landet. En plattform som förmedlar nya uppdrag och hanterar administrationen kring begravning och juridik. Vi är branschens mest snabbväxande företag, och sätter ramarna för framtidens erbjudande inom begravning och familjejuridik.
Välkommen att söka här – vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Erfaren däcktekniker till vår verkstad i Halmstad

Ansök    Jul 4    Euromaster AB    Däckmontör
Nu förstärker vi vårt team i Halmstad och söker dig som letar efter ett omväxlande arbete. Ta chansen att vara en del av Europas och Sveriges största däckkedja och bidra med att skapa en enkel tillvaro för alla på väg. Verkstaden i Halmstad är en fullserviceanläggning och erbjuder hela Euromasters utbud med däckservice för både lastbilar, personbilar samt däckförvaring. I din roll kommer du att arbeta brett med både lätta (framför allt) men även den tu... Visa mer
Nu förstärker vi vårt team i Halmstad och söker dig som letar efter ett omväxlande arbete. Ta chansen att vara en del av Europas och Sveriges största däckkedja och bidra med att skapa en enkel tillvaro för alla på väg.

Verkstaden i Halmstad är en fullserviceanläggning och erbjuder hela Euromasters utbud med däckservice för både lastbilar, personbilar samt däckförvaring. I din roll kommer du att arbeta brett med både lätta (framför allt) men även den tunga sidan. Kan du fordonsmekanik är det ett plus. Arbetet är omväxlande då det sker såväl på verkstad som med våra servicebilar ute på fält hos kund vilket ger dig en varierad och spännande arbetsdag.

Urvalsprocessen kommer att påbörjas i september på grund av rådande semesterperiod.


- Erfarenhet från arbete inom däck eller bilfackhandeln

- B-körkort.

-
Tycker om att arbeta självständigt och är van att hugga i när det behövs


-
Har kundfokus, driv och gillar en omväxlande arbetsdag
- Noggrann och ansvarsfullt förhållningssätt
Meriterande erfarenheter:


- Kundkontakt och försäljning
- Fordonsmekanik

- Datorvana och administration
- C-körkort


Euromaster AB är en del av Michelinkoncernen och Europas största däckkedja – med över 2800 verkstäder i 17 länder. Vi är specialister på däck- och fordonsservice och hjälper både privatpersoner och företag med trygga och hållbara transportlösningar. I Sverige har vi 130 verkstäder på över 100 orter, där våra dedikerade medarbetare står redo att ge personlig service, med stöd av erfarenheten och kompetensen från hela vårt europeiska nätverk. Det gör oss till en stark och pålitlig partner för allt som rullar – på vägar, åkrar, byggarbetsplatser och andra miljöer där fordon verkar. Vi arbetar aktivt för att minska våra kunders miljöpåverkan och kostnader, med smarta produkter och tjänster som främjar ett mer hållbart transportsystem. Vårt svenska huvudkontor ligger i Varberg.

www.euromaster.se Visa mindre

Beredskapshandläggare inriktning kärnenergiberedskap/krisberedskap

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt ko... Visa mer
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 230 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland.



Tjänsten som beredskapshandläggare är placerad vid länsstyrelsens beredskapsenhet där det för närvarande arbetar 21 personer.

Beredskapsenheten samarbetar med lokala, regionala och centrala aktörer för att skapa ett tryggt och säkert samhälle. Länsstyrelsen ska ha beredskap för och kunna hantera situationer som uppstår före, under och efter en kris eller krig. Länsstyrelsen är den högsta civila totalförsvarsmyndigheten på regional nivå.

Arbetsuppgifter
I rollen som beredskapshandläggare vid genomförandefunktionen kommer du att tillhöra en arbetsgrupp som i huvudsak arbetar med civilt försvar och krisberedskapsfrågor. Arbetsområdet är brett och arbetsuppgifterna kommer ha både ett internt och externt fokus.

Dina arbetsuppgifter består i första hand av att utveckla Länsstyrelsens förmåga att hantera en kärnteknisk olycka i Hallands län. I den här rollen kommer du särskilt arbeta med utrustning för strålningsmätning samt att samordna och utbilda personal som ingår Länsstyrelsens organisation för strålningsmätning. I tjänsten ingår det att leda och delta i utvecklingsprocesser internt och externt. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Utöver medarbetare på Beredskapsenheten, erbjuder arbetet ett stort kontaktnät med spetskompetenser på andra enheter inom länsstyrelsens egen verksamhet, varvat med kontakter i länets kommuner, region, andra länsstyrelser och centrala myndigheter.

Kvalifikationer
Vi söker dig med en bakgrund och erfarenhet som givit dig kunskap och förståelse för kris- och beredskapsfrågor.

Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning på universitets- eller högskolenivå eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete kring strålskydd eller motsvarande.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i offentlig sektor eller kärnkraftsindustrin med motsvarande frågor.

B- körkort erfordras för denna tjänst.

Personliga egenskaper

Som person ska du vara serviceinriktad, analytisk och kunna arbeta självständigt mot uppsatta mål. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande med andra. Vidare ska du vara flexibel, lösningsorienterad och smidig i ditt sätt att lösa problem samt öppen för nya arbetssätt. Du är intresserad av att ta del av andras kunskap och dela med dig av dina egna kunskaper, och du bör kunna uttrycka dig väl i både tal och i skrift. Att du har god samarbetsförmåga och bidrar till ett positivt arbetsklimat ser vi som en förutsättning.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Vi kan erbjuda:

- En spännande arbetsplats med bred kompetens
- En möjlighet att bidra till viktiga samhällsuppdrag
- Möjlighet till distansarbete om verksamheten tillåter
- Friskvård med friskvårdstimme

Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet.

Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via vårt rekryteringssystem.

Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Länsstyrelsen tillämpar sex månaders provanställning för denna anställning. 

Tjänsten kan komma att bli placerad i säkerhetsklass och i det fall genomför vi en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen innan tjänsten tillträdes. Tjänsten kan komma att ingå i Länsstyrelsens krislednings- och krigsorganisation.

Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd. Visa mindre

Åtgärdssamordnare

När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du ... Visa mer
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad.

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Teknik- och fastighetsförvaltningen bidrar till att göra Halmstad till en attraktiv stad att bo och vistas i. Vi utvecklar, bygger och förvaltar kommunens offentliga miljöer som gator, torg, parker, skogar, naturområden samt kommunens lokaler. Vi ansvarar även för evenemangssamordning samt idrotts- och fritidsverksamhet för att främja folkhälsan genom att samarbeta med och stödja föreningar.

Detta är en ny tjänst som delfinansieras av Länsstyrelsen och Halmstads kommun. Tjänsten har sin grund i det stora åtgärdsbehovet i Nissan, där ett förstärkt arbete i avrinningsområdet är avgörande för att uppfylla kraven enligt EU:s ramdirektiv för vatten. Nissans avrinningsområde sträcker sig över två län, från Vättern och Jönköping i norr, ner till mynningen i havet vid Halmstad i söder.

ARBETSUPPGIFTER
Som åtgärdssamordnare kommer du att arbeta med vattenfrågorna utifrån ett avrinningsområdesperspektiv samt initiera olika typer av vattenvårdande åtgärder. Det gäller specifikt avrinningsområde Nissan i Hallands län. Du kommer arbeta tätt tillsammans med ytterligare en åtgärdssamordnare i avrinningsområdet som är lokaliserad i Gislaved och som arbetar med de övre delarna av avrinningsområdet. Prioriteringar i åtgärdsarbetet ska utgå från ett avrinningsområdesperspektiv och samrådas med styrelsen för Nissans vattenråd och länsstyrelserna i båda länen. Du kommer bland annat arbeta med att:

• Informera markägare, intresseorganisationer och kommuner om deras möjligheter att göra åtgärder
• Fungera som en brygga mellan olika intressenter i åtgärdsarbetet
• Bidra med sakkunskap till vattenråd och medlemskommuner
• Bidra till att öka kunskapen om åtgärdsbehovet genom att till exempel initiera att ta fram lokala åtgärdsplaner och/eller inventeringar eller andra typer av undersökningar
• Aktivt delta i de nätverk och stödfunktioner som finns för åtgärdssamordnare

Delar av tjänsten kommer att innebära arbete med invasiva arter. Du kommer att fungera som ett internt stöd till verksamheterna samt arbeta med planering för hur insatser mot invasiva arter ska prioriteras. Planeringen kommer att ligga till grund för beställningar till driften i det fortsatta arbetet. Det kan även ingå visst internt GIS-stöd i tjänsten.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas som åtgärdssamordnare behöver du ha relevant naturvetenskaplig högskoleutbildning. Erfarenhet av vattenvårdsåtgärder som tex våtmarksanläggning, underlättande av fria vandringsvägar eller andra vattenvårdsåtgärder är meriterande. 

B-körkort, goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt god datorvana och kunskaper i Microsoft 365 är krav.

Kännedom om EU:s ramdirektiv för vatten och VISS, Vatteninformationssystem Sverige, GIS, geografiska informationssystem och kunskaper inom naturvård är önskvärt.

Som åtgärdssamordnare behöver du vara trygg i att arbeta självständigt och ha lätt för att skapa goda relationer med andra, eftersom du kommer att samarbeta med olika myndigheter, kommuner, verksamhetsutövare och andra aktörer. Rollen kräver också att du har en god analytisk förmåga för att kunna tolka information, identifiera utmaningar och hitta fungerande lösningar. Du driver, planerar och organiserar arbetet på ett strukturerat sätt för att nå uppsatta mål, samtidigt som du är flexibel och kan anpassa planeringen vid förändrade förutsättningar.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.

Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Under sommaren njuter våra kontaktpersoner av lite välförtjänt ledighet, vilket kan innebära att det ibland dröjer lite innan du får svar. Vi tackar för din förståelse och ser fram emot att ta kontakt så snart vi kan!

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vikarierande enhetschef till park- och skogsdriftenheten

Ansök    Jul 4    Halmstads kommun    Parkchef
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du ... Visa mer
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad.

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Teknik- och fastighetsförvaltningen bidrar till att göra Halmstad till en attraktiv stad att bo och vistas i. Vi utvecklar, bygger och förvaltar kommunens offentliga miljöer som gator, torg, parker, skogar, naturområden samt kommunens lokaler. Vi ansvarar även för evenemangssamordning samt idrotts- och fritidsverksamhet för att främja folkhälsan genom att samarbeta med och stödja föreningar.

Park- och skogsdriftsenheten är en av fyra enheter med olika verksamhetsansvar i driftavdelningen, övriga enheter är gatudriftenheten, kust- och idrottsdriftsenheten samt Halmstad Arena- och baddriftsenheten. Park- och skogsdriftsenheten är liksom övriga enheter på avdelningen en utförarenhet som utför uppdrag enligt en årlig beställning från beställarsidan, enheten består av ca 35 medarbetare som utökas till ca 55 under säsong.

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef ansvarar du för att leda och samordna arbetet inom kommunens park- och skogsdrift. Det omfattar bland annat skötsel av parker, grönytor, tätortsnära skog, vandringsleder och motionsslingor. Du har även ansvaret för en småmaskinsverkstad och ett växthus med produktion. Som enhetschef säkerställer du att uppdragen genomförs på ett så kostnadseffektivt sätt som möjligt, samtidigt som kvaliteten bibehålls. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i driftavdelningens ledningsgrupp.

Du leder en ledningsgrupp med gruppchefer och driftledare, som tillsammans ansvarar för att planera, genomföra och utveckla verksamheten. Dessutom leder du enhetens verksamhetsutveckling. Under vikariatet kommer du särskilt att fokusera på två viktiga utvecklingsområden:

• införandet av BM Road Service System, som stödjer digitaliserad drift och uppföljning.
• genomförandet av en ny ersättningsmodell för de tjänster som enheten levererar till kommunens beställarorganisationer.

Dina övriga arbetsuppgifter kommer bland annat vara:

-Möten med beställare och entreprenörer

-Upphandlingar

-Samverkan med andra enheter

-Personalansvar för två gruppchefer och två driftledare, samt tre medarbetare på småmaskinsverkstaden och växthuset, inkludera att stödja dem i deras roller

-Representera förvaltningen i olika sammanhang

-Sköta presskontakter av olika slag för sitt ansvarsområde

-Följa årshjulet med planeringsanalyser, budgetuppföljningar etc.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i tjänsten ser vi att du har minst två års erfarenhet som chef samt en eftergymnasial utbildning som landskapsingenjör eller trädgårdsingenjör, alternativt en utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har god förståelse för både driftsfrågor inom park- och skogsområdet samt för ekonomiska modeller inom en beställar-utförarstruktur. Du har även ett intresse för digital utveckling och förändringsledning. Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet är starkt meriterande.

B-körkort, goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt god datorvana och kunskaper i Microsoft 365 är krav.

Som vikarierande enhetschef behöver du ha förmåga att leda och följa upp arbetet på ett tydligt sätt. Du visar vägen, delegerar uppgifter med förtroende och skapar motivation hos medarbetarna samtidigt som du ger stöd och möjligheter till utveckling. Ditt engagemang för arbetsgruppen är tydligt och du strävar efter att bidra med din kunskap och kompetens på ett positivt sätt. Du är bra på att bygga och vårda relationer, både inom och utanför organisationen. Du planerar och organiserar arbetet på ett strukturerat sätt, sätter upp tydliga mål, utnyttjar resurser effektivt och säkerställer att uppgifter levereras i tid. Du är också flexibel och positiv till förändringar, ser möjligheter i nya situationer och har ett respektfullt förhållningssätt till olikheter.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.

Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Under sommaren njuter våra kontaktpersoner av lite välförtjänt ledighet, vilket kan innebära att det ibland dröjer lite innan du får svar. Vi tackar för din förståelse och ser fram emot att ta kontakt så snart vi kan!

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Beredskapshandläggare inriktning civil-militär samverkan

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt ko... Visa mer
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 230 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland.



Tjänsten som beredskapshandläggare är placerad vid länsstyrelsens beredskapsenhet där det för närvarande arbetar 21 personer.

Beredskapsenheten samarbetar med lokala, regionala och centrala aktörer för att skapa ett tryggt och säkert samhälle. Länsstyrelsen ska ha beredskap för och kunna hantera situationer som uppstår före, under och efter en kris eller krig. Länsstyrelsen är den högsta civila totalförsvarsmyndigheten på regional nivå.

Arbetsuppgifter
I rollen som beredskapshandläggare vid planeringsfunktionen kommer du att tillhöra en arbetsgrupp som i huvudsak arbetar med planering inom civilt försvar och krisberedskapsfrågor. Arbetsområdet är brett och arbetsuppgifterna kommer ha både ett internt och externt fokus.

Dina arbetsuppgifter består av att upprätthålla civil-militära relationer och att utveckla gemensam planering i totalförsvaret för till exempel värdlandsstöd.  I uppgifterna ingår att representera Länsstyrelsen i Hallands län vid olika forum, arbetsgrupper och övningar. Andra arbetsuppgifter omfattar handläggning av ärenden som berör det civila försvaret exempelvis inom befolkningsskydd.

Utöver medarbetare på Beredskapsenheten, erbjuder arbetet ett stort kontaktnät med spetskompetenser på andra enheter inom länsstyrelsens egen verksamhet, varvat med kontakter i länets kommuner, region, andra länsstyrelser och centrala myndigheter. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Kvalifikationer
Vi söker dig med bakgrund och erfarenhet som givit dig aktuell kunskap och förståelse för totalförsvars- och beredskapsfrågor. Du har aktuell erfarenhet av militär verksamhet genom egen tjänstgöring eller genom samverkan.

Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning på universitets- eller högskolenivå eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete kring samverkan och planeringsprocesser.

Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete i offentlig sektor med motsvarande frågor.

Som person ska du vara serviceinriktad, analytisk och kunna arbeta självständigt mot uppsatta mål. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande med andra. Vidare ska du vara flexibel, lösningsorienterad och smidig i ditt sätt att lösa problem samt öppen för nya arbetssätt. Du är intresserad av att ta del av andras kunskap och dela med dig av dina egna kunskaper, och du bör kunna uttrycka dig väl i både tal och i skrift. Att du har god samarbetsförmåga och bidrar till ett positivt arbetsklimat ser vi som en förutsättning.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

B- körkort erfordras för denna tjänst.

Övrigt
Vi kan erbjuda:

- En spännande arbetsplats med bred kompetens
- En möjlighet att bidra till viktiga samhällsuppdrag
- Möjlighet till distansarbete om verksamheten tillåter
- Friskvård med friskvårdstimme

Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet.

Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via vårt rekryteringssystem.

Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Länsstyrelsen tillämpar sex månaders provanställning för denna anställning.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och vi genomför en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen innan tjänsten tillträdes och krav för tjänsten är svenskt medborgarskap. Tjänsten kommer att ingå i Länsstyrelsens krislednings- och krigsorganisation och kommer innebära krigsplacering.

Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd. Visa mindre

Avdelningschef IT-infrastruktur i samhällsnyttigt företag

Ansök    Jul 4    Jobnet AB    Infrastrukturarkitekt
Som avdelningschef för IT-infrastruktur har du en nyckelroll i att forma hållbara IT-lösningar hos Halmstads Energi och Miljö, där innovation möter miljö- och samhällsansvar. Ditt jobb på Halmstads Energi och Miljö Du har en nyckelroll i att vidareutveckla HEMs nätverk och skapa en tydlig struktur för hur arbetet med förvaltning, dokumentation och långsiktig stabilitet ska bedrivas. I rollen ingår att leda och stötta ett team av tekniker och IT-adminis... Visa mer
Som avdelningschef för IT-infrastruktur har du en nyckelroll i att forma hållbara IT-lösningar hos Halmstads Energi och Miljö, där innovation möter miljö- och samhällsansvar.

Ditt jobb på Halmstads Energi och Miljö

Du har en nyckelroll i att vidareutveckla HEMs nätverk och skapa en tydlig struktur för hur arbetet med förvaltning, dokumentation och långsiktig stabilitet ska bedrivas.

I rollen ingår att leda och stötta ett team av tekniker och IT-administratörer, där du bidrar med tydlig riktning och främjar ett gott samarbete. Du kommer att delta i projekt, fatta beslut och medverka i tekniska forum som rör IT-arkitektur och verksamhetsstöd. Utöver teamet så jobbar du i nära samarbete med flera chefer och andra avdelningar.

För att lyckas i rollen behöver du ha kunskap om ramverk som NIS2 och förstå hur man bygger en infrastruktur som inte bara uppfyller tekniska krav, utan även affärsbehov och lagstiftning.

Dina arbetsuppgifter inkluderar att designa och vidareutveckla nätverk på ett strukturerat, säkert och framtidssäkrat sätt. Du ansvarar för att utveckla strukturer och rutiner för dokumentation, drift och förvaltning. Som ansvarig för nätverkets vidareutveckling kommer du att säkerställa att lösningarna uppfyller krav på säkerhet, tillgänglighet och efterlevnad av regelverk.

Är det här du?

För den här rollen behöver du ha fem års erfarenhet av operativt arbete med IT-infrastruktur och nätverk. Du är bekväm med att ta ledarrollen och vill ha personalansvar. Du är van att ta ansvar för struktur och få saker att hända. Du kommer att arbeta med tekniker inom nätverksdesign som ex switching/routing, säkerhet, Windows Server, AD och virtualisering. Du känner till regelverk som exempelvis NIS2 eller ISO 27001. Tidigare ledarerfarenhet såväl som certifieringar inom TOGAF, ITIL eller molnarkitektur är meriterande – liksom erfarenhet av OT-miljöer.

Du är engagerad i att få andra att lyckas och att få saker att hända. Du har en trygghet i din kompetens med en vilja att lära mer. Du trivs med att arbeta i nära samarbete med andra chefer och är ödmjuk och flexibel i ditt samarbete med fokus på att hjälpas åt för att nå rätt resultat för hela verksamheten. Du trivs med förändringar och är en person som ser lösningar där andra ser problem.

***

Gå in direkt och gör en anonym lönematchning:
https://jobnet.se/infrastrukturarkitekt-halmstads-energi-och-miljo-halmstad?utm_source=arbetsformedlingen

***

Via länken hittar du bilder, förmåner och mer information om tjänsten på Halmstads Energi och Miljö. Det är viktigt att klargöra att rollen är för Halmstads Energi och Miljö och att Jobnet endast fungerar som plattform för din ansökan. Visa mindre

Researcher in V2X communication

Ansök    Jul 4    Högskolan i Halmstad    Forskare, IT
Halmstad University Work at a University where different perspectives meet! Halmstad University adds value, drives innovation and prepares people and society for the future. Since the beginning in 1983, innovation and collaboration with society have characterised the University's education and research. The research is internationally reputable and is largely conducted in a multidisciplinary manner within the University's two focus areas: Health Innov... Visa mer
Halmstad University

Work at a University where different perspectives meet!

Halmstad University adds value, drives innovation and prepares people and society for the future.

Since the beginning in 1983, innovation and collaboration with society have characterised the University's education and research. The research is internationally reputable and is largely conducted in a multidisciplinary manner within the University's two focus areas: Health Innovation and Smart Cities and Communities. The University has a wide range of education with many popular study programmes. The campus is modern and well-equipped, and is situated close to both public transportation and the city center.

For more information about working at Halmstad University: https://hh.se/english/about-the-university/vacant-positions.html

The School of Information Technology

Halmstad University consists of four interdisciplinary Schools and the current position is located at the School of Information Technology (ITE). ITE is a multicultural school with around 130 employees from 20 different countries. It is a strong research and education environment, with focus on smart technology and its applications. Students and researchers are working with everything from AI and information driven care to autonomous vehicles, social robotics and digital design. ITE offers education on all levels, from undergraduate to PhD education, plus education for professional. Research is conducted within aware intelligent systems, smart electronic systems, cyber physical systems and digital service innovation. These four areas constitute the four technology areas of ITE . An innovation centre for information driven care called Leap for Life is connected to ITE, as well as a collaboration arena for electronic development, Electronics Centre in Halmstad (ECH).

For more information about the School of Information Technology: https://hh.se/ite-en

Description
A fix term (360 days) researcher position in the scope of Reliability, Safety, and Applications for Vehicular Communications (In-vehicle and Inter-vehicle - V2X) is available in the School of Information Technology (ITE), Department of Computing and Electronics for Real-Time and Embedded Systems (CERES) at Halmstad University. The position is focused on research in vehicular communication within the context of the ELLIIT project 6G-V2X:

https://elliit.se/project/6g-wireless-sub-project-vehicular-communications/

The research duties are combined with teaching duties in the course algorithms and data structures: 

https://www.hh.se/utbildning/kursplaner.html?uuid=1a03bbfc-db6d-11e7-9757-57ca57b84878



Principal Duties


- Conduct research in safety and reliability aspects of In-vehicle networks and Vehicle-to-everything (V2X) networks.
- Publish results in conferences and/or journals.
- Collaboration with academic researchers and partners of Halmstad University.
- Co-supervise bachelor and master thesis students.
- Contribute to research proposals preparation.
- Course responsibility, main teaching and examination of the course algorithms and data structures.



Qualifications
Eligibility for employment as a researcher requires a doctoral degree or equivalent scientific competence, as well as documented research activity conducted after the completion of the doctoral degree.

The ideal candidate will have:

- Solid background in the field with a degree in computer science or computer/electrical engineering, with a strong focus on automotive applications. Experience with in-vehicle networking, communication protocols, and fault analysis is especially important.  
- Knowledge of real-time networking systems, V2X communication applications, and Safety standards.
- Experience with: CAN and CAN-FD protocols, timing analysis, real-time systems, fault injection methods in CAN communication, and EMC standards for the automotive communication area.
- Extensive experience in University teaching, programming, and analytical development work.
- Strong ability to work independently and to analyze complex multidisciplinary research problems.

Salary
Salary is to be settled by negotiation. The application should include a statement of the salary level required by the candidate.

Application
Applications should be sent via Halmstad University's recruitment system Varbi (see link on this page).

https://www.hh.se/english/about-the-university/vacant-positions/how-to-apply.html

For further information, please contact recruiting manager Pererik Andreasson ([email protected]) or Professor Edison Pignaton De Freitas ([email protected]).

General Information
We value the qualities that gender balance and diversity bring to our organization. We therefore welcome applicants with different backgrounds, gender, functionality and, not least, life experience.

Read more about Halmstad University at http://hh.se/english/discover/discoverhalmstaduniversity.9285.html Visa mindre

Easyserv söker Operations Manager

Operations Manager Vill du vara med och forma kundresan i ett bolag som kombinerar teknik, klimatnytta och faktisk besparing för hushåll? Easyserv är ett svenskt techbolag med lösningar som gör villahushåll smartare och energisnålare. Efter flera års utveckling står vi nu redo för lansering – och söker dig som vill ta lead på allt från installation till support. Här kliver du inte in i en färdig organisation. Du är med och bygger den från grunden. Rol... Visa mer
Operations Manager

Vill du vara med och forma kundresan i ett bolag som kombinerar teknik, klimatnytta och faktisk besparing för hushåll?
Easyserv är ett svenskt techbolag med lösningar som gör villahushåll smartare och energisnålare. Efter flera års utveckling står vi nu redo för lansering – och söker dig som vill ta lead på allt från installation till support.
Här kliver du inte in i en färdig organisation. Du är med och bygger den från grunden.

Rollen
Som Operations Manager blir du den som håller ihop vår leverans till kund – från onboarding och installation till support och uppföljning. Du är länken mellan teknik, sälj och kund och får stort ansvar för att skapa en smidig, skalbar och professionell kundupplevelse.
Exempel på områden du ansvarar för:
Kundsupport & onboarding – bygga upp processer, bemanning, verktyg och rutiner.
Installatörsnätverk – etablera, utbilda och följa upp externa installatörer över hela Sverige.
Logistik & tillverkning – koordinera beställningar till lager och leveranser till kund via våra tillverknings och leveranspartners.
System & processer – Implementera och förbättra digitala verktyg och processer för ärendehantering och uppföljning.
Driva förbättringar i kundresan – samla in feedback och arbeta nära sälj, produkt och teknikteamet.


Vem vi söker
Du är en erfaren och praktisk ledare som gillar att få saker att fungera och förbättras. Du har varit med i tillväxtbolag, och vet att struktur inte är något man får utan något man skapar. Du drivs av kundnytta, samarbete och tydliga processer.
Vi tror att du har:
Erfarenhet av operativt ansvar, gärna inom teknik, energi eller installation.
Vana att arbeta både strategiskt och hands-on, från att sätta process till att ta supportärenden vid behov.
God teknisk förståelse, och erfarenhet av att hantera externa partners (tillverkare, logistik, installatörer).
Förmåga att prioritera, skala och bygga upp processer och verktyg från grunden.
Stark kommunikativ förmåga, både internt och externt.


Vad du får
En nyckelroll i ett snabbväxande cleantechbolag med lansering hösten 2025.
Möjlighet att påverka på riktigt. Det du bygger nu kommer bära oss i år framöver.
Arbeta i ett engagerat team med hög teknisk kompetens och stark klimatambition.
Flexibelt arbetssätt med kontor i Halmstad, men också öppet för hybrid.


Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med BraPersonal Sverige AB, men anställningen sker direkt på Easyserv Sverige AB.
Urval sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-08-15. Visa mindre

Evenemangsutvecklare

Ansök    Jul 4    Halmstads kommun    Eventproducent
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du ... Visa mer
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad.

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Destination Halmstad AB är ett helägt kommunalt bolag med Halmstads Rådhus AB som moderbolag. Bolaget har som uppgift att aktivt verka för utvecklingen av Halmstad som besöks-, mötes-, och evenemangsstad. Destination Halmstad består av avdelningarna Marknad, Destinationsutveckling och Halmstads Teater samt funktionen Verksamhetsstöd.
Erfarenheten av nationella och internationella evenemang av olika storlek är mycket stor.



ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för evenemang och vill vara med och utveckla Halmstads evenemangsutbud och bidra till att staden fortsätter att ta plats på den nationella och internationella kartan? Se hit! Vi söker dig som har erfarenhet från evenemangsbranschen och som vill arbeta med och värva, lotsa, utveckla och genomföra evenemang som skapar värde för både invånare och besökare. Hos oss får du en central roll i ett engagerat team där du gör verklig skillnad för Halmstads position som evenemangsdestination!

I rollen ansvarar du för att föra en aktiv dialog med rättighetsinnehavare, arrangörer, föreningar och andra intressenter både inom kommunen och externt. Du har ett särskilt ansvar för att värva och utveckla samt genomföra nationella och internationella evenemang som stärker stadens varumärke, samtidigt som du fungerar som vägledare och stöd för arrangörer.

Tillsammans med kollegor på avdelningen och externa aktörer utvecklar du nya evenemangskoncept samt vidareutvecklar återkommande arrangemang. När bolaget själva står som arrangör tar du en ledande roll som projektledare och ansvarar för hela genomförandet.

Arbetet innebär även att du deltar i nationella nätverksmöten och värvningsarbete, vilket kan innebära resor samt arbete på kvällar och helger i samband med olika evenemang. Du ansvarar för att ta fram ansökningar och så kallade "bids" för att attrahera evenemang till staden, samt säkerställer att datum inte krockar med andra aktiviteter.

En viktig del av uppdraget är att samordna och säkerställa tillgängligheten på hotell, arenor och andra faciliteter/platser inför evenemang. Du arrangerar även studiebesök och visningar för potentiella arrangörer och arbetar aktivt för att främja en hållbar utveckling av Halmstad som evenemangsdestination.

KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker har minst 2 års erfarenhet av liknande arbete, där du har arbetat med projektledning och idéförsäljning inom evenemang. Du behöver ha god vana av att arbeta i Office-paketet och i CRM-system, samt gärna ha tidigare erfarenhet av budgetarbete.

När det gäller utbildning är det ett krav att du har en eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant, gärna inom evenemangsplanering eller projektledning inom området. 

Det är meriterande om du har erfarenhet av marknadskommunikation, offentlig verksamhet, samt om du har arbetat med att upprätta samarbetsavtal och ta fram avtal.

Utbildning inom marknadsföring samt ledarskapsutbildning (t.ex. ML, UL eller liknande) är meriterande.

För att klara uppdraget krävs också att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt att du har B-körkort. Det är dessutom meriterande om du har kunskap inom AI, då det kan vara till nytta i utvecklingen av framtida arbetssätt och verktyg.

För att lyckas i rollen som evenemangsutvecklare behöver du ha ett stort intresse och engagemang för att genomföra och utveckla evenemang och har en mycket god förmåga att strukturera ditt arbete. Du är en driven och prestigelös relationsbyggare som leder dina processer i ständig samverkan med dina kollegor. Du drivs av att tillsammans med dina kollegor nå uppsatta mål och du rör dig obehindrat mellan strategisk och operativ nivå. Du har ett coachande förhållningssätt gentemot dina kollegor och är en van lagspelare. Vi förutsätter att du är en nätverkare som vårdar dina relationer ömt. Du känner till evenemangens betydelse och värde för invånarna och näringsliv även efter att det är genomfört.

ÖVRIGT
Personligt brev ersätts av urvalsfrågor i rekryteringsprocessen för tjänsten.   

Under sommaren svarar vi med lägre svarsfrekvens på grund utav semester. Vi besvarar inkomna frågor efter tillgänglighet. 

Som ett steg i rekryteringsprocessen använder vi oss av tester i urvalet vilket gör det möjligt för oss att säkerställa en fördomsfri och rättvis process. Om du går vidare kommer du att få ett e-postmeddelande med tester att genomföra. Har du redan genomfört dessa tester kan du återanvända ditt resultat. 

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Installationsmontör till global kund i Halmstad

Ansök    Jul 4    Uniflex AB    Elmontör
Uniflex söker nu en engagerad och tekniskt kunnig montör för uthyrning till ett svenskt globalt företag i Halmstad. Du blir anställd av Uniflex Helsingborg och kommer att arbeta på plats hos kund i Halmstad. Här får du chansen att vara en viktig del i produktionen av framtidens högteknologiska försvarssystem – ett arbete som verkligen gör skillnad för människor och samhällen. Om tjänsten Vi söker nu en driftig erfaren montör med öga för kvalité, som har ... Visa mer
Uniflex söker nu en engagerad och tekniskt kunnig montör för uthyrning till ett svenskt globalt företag i Halmstad. Du blir anställd av Uniflex Helsingborg och kommer att arbeta på plats hos kund i Halmstad.

Här får du chansen att vara en viktig del i produktionen av framtidens högteknologiska försvarssystem – ett arbete som verkligen gör skillnad för människor och samhällen.

Om tjänsten
Vi söker nu en driftig erfaren montör med öga för kvalité, som har förmåga att se helheten. Du kommer att bli en del av vårt produktionsteam som ansvarar för slutmontering samt kontroll av leveransprodukter.
Hos kund produceras och servas världsledande försvarssystem. Arbetet är slutfasen på en längre förädling där vi monterar, delprovar och slutligen installerar produkterna inför överlämning till kundprojekt.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I tjänsten ingår det att på kort varsel kunna resa ut i världen för att lösa kunds åtaganden i form av reparation, modifiering och underhåll av radarsystem. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

* Montering, installation, tillverkning och en del elektrisk mätning av antenner, delsystem och radarsystem
* Reparationer/uppgraderingar och slutinstallation hos kunder över hela världen
* Kundreparationer av delsystem och antenner

Vem är du?
Vi söker dig som är lösningsorienterad, strukturerad och trivs med att ta ansvar. Du har ett öga för detaljer och arbetar noggrant, både praktiskt och administrativt. Du tycker om att samarbeta, men har även god förmåga att arbeta självständigt.
Det är meriterande om du har en teknisk utbildning eller lång erfarenhet av avancerad montering/förbindning samt erfarenhet av komposit-tillverkning/bearbetning.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:
* Stor erfarenhet av montering och förbindning.
* Behärskar engelska i tal och skrift.
* Mycket lösningsorienterad och tar ett stort ansvar för att driva uppdraget i mål.
* Ett säkerhetstänk och är beredd att genomgå säkerhetsprövning enligt gällande krav

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter din vilja att ständigt förbättra processer samt bidra till teamets gemensamma mål.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, välkommen in med din ansökan redan idag. Visa mindre

Infrastruktur- och nätverkstekniker till samhällsnyttigt företag

Ansök    Jul 4    Jobnet AB    Infrastrukturarkitekt
Som lösningsorienterad infrastruktur- och nätverkstekniker får du skapa robusta IT-lösningar tillsammans med ett härligt team hos Halmstads Energi och Miljö, där hållbarhet möter innovation. Ditt jobb på Halmstads Energi och Miljö I den här rollen blir du en viktig del av teamet och bidrar till att vår IT-miljö är trygg, stabil och utvecklingsvänlig. Du jobbar med drift och felsökning av nätverk, servrar och säkerhetslösningar, och deltar i både vardagli... Visa mer
Som lösningsorienterad infrastruktur- och nätverkstekniker får du skapa robusta IT-lösningar tillsammans med ett härligt team hos Halmstads Energi och Miljö, där hållbarhet möter innovation.

Ditt jobb på Halmstads Energi och Miljö

I den här rollen blir du en viktig del av teamet och bidrar till att vår IT-miljö är trygg, stabil och utvecklingsvänlig. Du jobbar med drift och felsökning av nätverk, servrar och säkerhetslösningar, och deltar i både vardagliga uppgifter och spännande projekt. I nuläget arbetar vi mycket med ett nytt nät för hela verksamheten.

Rollen innebär även kontakt med kollegor och leverantörer, och du hjälper till att skapa tydlig och användbar dokumentation.

Du behöver inte kunna allt från start – vi letar efter dig som har ett intresse för området, är lösningsorienterad och vill utvecklas tillsammans med oss. Vi tror att olika bakgrunder och perspektiv gör oss starkare, och vi uppmuntrar även dig som inte känner igen dig i varje punkt att ändå söka.

Kort sagt – du hjälper till att hålla maskineriet rullande och framtidssäkert.

Är det här du?

Vi tror att du har med dig en IT-utbildning – eller har skaffat dig kunskapen genom erfarenhet. Du har koll på grunderna i Windows Server, nätverk (gärna med Cisco eller Fortinet), virtualisering och Active Directory. Kanske har du också börjat utforska molntjänster som Azure eller AWS, eller är nyfiken på att lära dig mer.

Du gillar att lösa problem, har ett öga för detaljer och kan förklara teknik på ett sätt som andra förstår. Du har också en känsla för hur IT hänger ihop med verksamheten – och sätter säkerhet högt.

Har du dessutom certifieringar inom t.ex. Nutanix, Fortinet, Cohesity eller Azure? Toppen – men det är inget krav.



Du är nyfiken, ödmjuk, ansvarstagande och gillar att samarbeta. Du har en trygg grund inom tekniken att stå på, men vill fortsätta utvecklas. Struktur, problemlösning och laganda är naturliga delar av hur du jobbar. Det viktigaste för oss är inte exakt vad du gjort tidigare – utan hur du tar dig an nya utmaningar.

***

Gå in direkt och gör en anonym lönematchning:
https://jobnet.se/infrastrukturarkitekt-halmstads-energi-och-miljo-halmstad-2?utm_source=arbetsformedlingen

***

Via länken hittar du bilder, förmåner och mer information om tjänsten på Halmstads Energi och Miljö. Det är viktigt att klargöra att rollen är för Halmstads Energi och Miljö och att Jobnet endast fungerar som plattform för din ansökan. Visa mindre

Naturvårdshandläggare med inriktning viltförvaltning

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt ko... Visa mer
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 230 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland.



Naturvårdsenheten består idag av 50 medarbetare som arbetar inom olika sakområden.

I enhetens uppdrag ligger att nå miljökvalitetsmålen och bidra till en hållbar utveckling i länet. Enheten har bland annat uppdrag att skydda natur, förvalta länets naturreservat och Natura 2000-områden, handlägga ärenden rörande jakt och vilt, förvalta rovdjur, värna vattenkvaliteten samt att göra åtgärder för hotade arter. Enheten stöttar också övriga enheter på länsstyrelsen med naturvårdskompetens.

Den svenska viltförvaltningen har genomgått flera betydande förändringar under senare tid. Viltförvaltningen har utvecklats från ett huvudsakligen administrativt arbete till att idag kräva djupare juridisk, ekologisk, teknisk och kommunikativ kompetens. Ett ökande antal viltslag – inte minst förekomsten av varg i Halland – medför dessutom nya utmaningar för förvaltningen och ställer högre krav på både kunskap och samverkan. Detta gör att vi ser att behöver utöka och stärka arbetsgruppen med ytterligare en kvalificerad handläggare.

Arbetsuppgifter
Som naturvårdshandläggare med inriktning viltförvaltning kommer du att ha ett viktigt uppdrag inom länets viltförvaltning. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp bestående av totalt tre personer. Dina arbetsuppgifter innefattar att handlägga ärenden i enlighet med gällande lagstiftning. I din roll kommer du att arbeta utifrån tre övergripande perspektiv:

- Bevarande av viltarter
- Hållbart brukande av viltet som resurs
- Begränsa skador och olägenheter orsakade av vilt

Ditt arbete kommer att vara avgörande för att balansera dessa aspekter och främja en hållbar viltförvaltning.

Arbetsuppgifterna kan inkludera:

- Handläggning av ärenden enligt jaktlagstiftningen (bl.a. skyddsjakt, licensjakt och registreringar)
- Upprätta beslutsunderlag och scenarion baserat på vägledningar eller analyser från tillgängliga data
- Upprätta eller granska förvaltnings- och skötselplaner
- Besiktning av rovdjursskadade tamdjur samt skada på gröda och utbetalningar av ersättning
- Samordning av viltförvaltningsdelegationens arbete
- Kontakt med jägare, markägare, ideella organisationer och myndigheter
- Deltagande i inventeringar och uppföljningar
- Informationsspridning och juridisk vägledning inom jakt och vilt
- Besvara remisser från regering och nationella myndigheter
- Medverkan i arbetet med rovdjursförvaltning
- Bemöta och hantera press; tidningar, tv och radio

Andra arbetsuppgifter inom arbetsgivarens verksamhetsområde kan förkomma.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Examen i naturvetenskaplig eller skoglig högskoleutbildning, gärna med inriktning mot viltförvaltning, ekologi eller biologi
- God kännedom om svensk jaktlagstiftning
- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
- God datorvana i Office-program och GIS samt gärna erfarenhet av administrativa system såsom Platina och Agresso
- B-körkort

Det är meriterande om du också har:

- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter enligt beskrivning ovan
- Erfarenhet av arbete med större rovdjur
- Erfarenhet av handläggning inom offentlig förvaltning

Vi vill att du:

- Är trygg i din yrkesroll och har god samarbetsförmåga
- Har förmåga att hantera och balansera olika intressen och perspektiv i ditt arbete
- Har förmåga att självständigt utveckla, prioritera och driva ditt arbete framåt
- Är noggrann och serviceinriktad
- Har lätt för att skapa goda relationer med både kollegor och externa aktörer
- Har gott omdöme och kan fatta beslut med både saklighet och integritet
- Är strukturerad och har god administrativ förmåga
- Har god analytisk förmåga och är lösningsorienterad

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Vi kan erbjuda:

- En spännande arbetsplats med bred kompetens
- En möjlighet att bidra till viktiga samhällsuppdrag
- Möjlighet till distansarbete om verksamheten tillåter
- Friskvård med friskvårdstimme

Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet.

Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via vårt rekryteringssystem.

Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Länsstyrelsen tillämpar sex månaders provanställning för denna anställning.

Tjänsten kan komma att bli placerad i säkerhetsklass och i det fall genomför vi en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Tjänsten kan komma att ingå i Länsstyrelsens krislednings- och krigsorganisation.

Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd. Visa mindre

Bussförare Halmstad hösten 2025

Ansök    Jul 4    Nobina Sverige AB    Bussförare
Bussförare Halmstad hösten 2025 Har du ett D-körkort och vill ha jobb? Vi hjälper dig med resten! Med 13 000 medarbetare i fyra länder är vi Nordens största företag inom kollektivtrafiken. Varje dag, året runt, väljer en miljon människor att resa mer hållbart med oss. Från norr till söder, i stadsmiljö och på landsbygden. Till nästa hållplats, eller hela vägen hem. Tillsammans med våra resenärer och uppdragsgivare är vi stora nog att göra skillnad, på rikt... Visa mer
Bussförare Halmstad hösten 2025
Har du ett D-körkort och vill ha jobb? Vi hjälper dig med resten!
Med 13 000 medarbetare i fyra länder är vi Nordens största företag inom kollektivtrafiken. Varje dag, året runt, väljer en miljon människor att resa mer hållbart med oss. Från norr till söder, i stadsmiljö och på landsbygden. Till nästa hållplats, eller hela vägen hem. Tillsammans med våra resenärer och uppdragsgivare är vi stora nog att göra skillnad, på riktigt. Läs mer om oss på www.nobina.se.

Trafikområde Halland består av ca 500 medarbetare och vi kör varje dag ca 150 bussar. Tillsammans med vår uppdragsgivare Hallandstrafiken ansvarar vi för att driva och utveckla busstrafiken i område Halland.
Ett av våra viktigaste uppdrag är att leva upp till Nobinas resenärslöfte. Våra resenärer ska alltid känna sig välkomna och trygga, få information som är betydelsefull för sin resa och veta att de reser hållbart med oss.

Vill du bli vår kollega? Sök jobbet som bussförare hos oss! 
Personliga egenskaper och kvalifikationer
Som bussförare är du utåtriktad, flexibel och tycker om både service och kundkontakter. Du möter stressiga situationer och miljöer på ett lugnt och tryggt sätt. Du har ett säkert körsätt och kör miljövänligt.
Du behärskar svenska i tal och skrift och du har ett D-körkort.
Om du behöver komplettera med något innan du börjar köra finns vi här och hjälper dig! På Nobina arbetar vi tillsammans och vi stöttar nya kollegor hela vägen till dess att du kan köra säkert med våra resenärer.
Behöver du uppdatera ditt YKB? I så fall har vi möjlighet att boka in dig kostnadsfritt på vår interna YKB-utbildning inför din anställning.
Var det länge sedan du körde buss? Ingen fara! Hos oss får du möjligheten att mängdträna med Nobinas bussar tillsammans med en av våra lärare inför din anställning om du har behov av det.

Som ny medarbetare på Nobina får du givetvis också en gedigen introduktion och möjlighet till fortsatt kompetensutveckling.  
Nobina gillar olika
Vi på Nobina vet att mångfald och inkludering berikar både individer, grupper och oss som företag. Allas samlade erfarenheter är viktiga för att vi som jobbar på Nobina, likväl som samhället runt omkring oss, ska kunna växa och utvecklas på bästa möjliga sätt.
Om tjänsten  
Anställningsform vi kan erbjuda varierar beroende på personalbalans och stationeringsort. Vi diskuterar gärna detta inför eller under en intervju.
Lön enligt kollektivavtal.  
Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsansvarig [email protected] 
Facklig kontaktperson Kommunal [email protected]
Ansökan
Observera att svar kan dröja under semestertider. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.

På Nobinakoncernen arbetar 13 000 medarbetare i fyra länder. Varje dag jobbar vi för att hitta hållbara, trygga lösningar på våra resenärers vardagspussel och på samhällets stora utmaningar.

Bakom varje resa finns vi som jobbar i bussen, i verkstad, på kontor, med trafikledning eller utvecklar framtidens smarta trafiklösningar med visionen Alla vill resa med oss!
 
Sista ansökningsdag:
2025-12-31
Vänta inte med din ansökan, urval och rekrytering sker löpande.
 
Varför Nobina?
På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig värdefull. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att driva innovation.
Följ oss på sociala medier Visa mindre