Lediga jobb som Produktchef, marknadsföring i Halmstad

Se lediga jobb som Produktchef, marknadsföring i Halmstad. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Halmstad som finns hos arbetsgivaren.

Product Manager Hardware, Range Servant Halmstad

Range Servants produkter är 40 år starka, nu ska dom bli ännu starkare och möta tillväxt, marknad och ny teknik. Det sker just nu en satsning på produkterna och denna tjänst är en del i den satsningen. Tjänsten är helt ny, du blir den förste. Den förste att brygga över mellan kund och marknad till produktion och utveckling. En spännande teknisk roll med internationell touch och en del resande ute hos kunder. Varmt välkommen att läsa vidare. Om företaget... Visa mer
Range Servants produkter är 40 år starka, nu ska dom bli ännu starkare och möta tillväxt, marknad och ny teknik. Det sker just nu en satsning på produkterna och denna tjänst är en del i den satsningen. Tjänsten är helt ny, du blir den förste. Den förste att brygga över mellan kund och marknad till produktion och utveckling. En spännande teknisk roll med internationell touch och en del resande ute hos kunder.

Varmt välkommen att läsa vidare.


Om företaget
Grundat i Halmstad, Sverige 1986, såg Range Servants grundare, Jordan Knez, ett behov av att förbättra utrustningen för golfindustrin. Med hållbarhet och hållbarhet som vägledande principer kombinerade han sin entusiasm för golf och teknisk expertis för att utveckla Sveriges första bollautomater, brickor och bollplockare. I början av 90-talet expanderade Range Servant till USA och utvecklade ett distributörsnätverk runt om i världen. Nu, 37 år senare, expanderar vi äntligen till Storbritannien med vårt eget företag. Range Servant hanterar nästan 10 miljarder bollar årligen och anses vara marknadsledande inom driving range-utrustning.

Vad erbjuder rollen?
Du kommer ingå i en organisation som hanterar hårdvaran hos Range Servant, kallad RS Line, dvs produkter som funnits i många år och som verkligen håller.

Men vad är nästa steg? Denna fråga går hand i hand med Range Servants andra nystartade område Smart Range som ska möta marknaden beträffande mjukvara. Dessa två områden kommer såklart behöva lira tätt, liksom samspelet med egentligen samtliga andra avdelningar. Range Servant är ett lag med familjär känsla.

Du behöver till en början förstå portföljen, undersöka behov och trender på marknaden. Marknaden går som tåget just nu där Driving range har tagits in i entertainmentvärlden och blivit en verksamhet med ny målgrupp, inte bara golfare. Affären är annorlunda nu och kan också se annorlunda ut beroende på var i världen vi befinner oss.

Du kommer arbeta med produkternas cykel, lönsamhet och utveckling. Likaså design och funktionalitet. ”Make it 2024” i en del delar, förädla och nyutveckla. Strategier ska sättas på kort och lång sikt och du blir den goa nörden som kan maskinerna på ditt sätt kopplat till marknaden.

En blandning av teknik och en lönsam affär vilket i sin tur skapar lönsamhet för kunden, hittar du här. Det tekniska operativa arbetet sköts av specialister där du står mitt emellan och håller produkten varm och i rörelse framåt.


Vem är du?
Utbildning / Erfarenhet:
Du har högst troligt en teknisk bakgrund och utbildning. Kanske är du utvecklingsingenjör eller har en annan relevant utbildning. Dina tidigare arbeten har varit tekniskt bevandrade, högst troligt kopplat till ett nära-kund-arbete. Du är van vid att genomföra omvärldsanalyser och omvandla dessa till genomförande.

Personliga egenskaper:
Som person är du den som inte stannar för lite motstånd, du är street smart nog att veta vägarna framåt och välja orden i stunden. Du ser möjligheter och har ett inre driv och engagemang. Du har i ditt arbete en struktur som grund och vet vikten av god kommunikation, både gentemot kunden, marknaden och internt.

Din svenska och engelska hanterar du mycket väl i både tal och skrift.


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 3 oktober. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Anders Jansson på [email protected]

Sökord
Produktutveckling teknik marknadsutveckling produktdesign produktchef Visa mindre

VA- och markprojektör

Ansök    Dec 1    AFRY AB    Produktchef, marknadsföring
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Som ett led i vår satsning inom VA och Mark söker vi nu fler talanger till sektionen Water West. Vi arbetar med... Visa mer
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Jobbeskrivning
Som ett led i vår satsning inom VA och Mark söker vi nu fler talanger till sektionen Water West. Vi arbetar med systemlösningar av ledningsnät för vatten och avlopp, markprojektering, dagvattenutredningar, skyfallsutredningar samt ledningssamordning. Som projektör hos oss kommer du att arbeta i såväl större som mindre uppdrag inom VA och mark. Projektfaserna vi arbetar med är allt ifrån tidiga skeden, utredningar och skissförslag till detaljprojektering, färdiga förfrågningsunderlag och stöd under byggtid.
Tjänsten innebär att driva och arbeta i VA-relaterade uppdrag, lokalt och regionalt samt att samverka nationellt med övriga konsulter inom AFRY. Varje uppdrag är unikt och kräver därigenom en unik laguppställning som anpassas efter uppdraget. En uppdragsorganisation kan därigenom bestå av kollegor från flera olika kontor inom företaget, ofta med någon kollega med lokal förankring med närhet till kunden.
Kravspecifikation
För denna roll ser vi att du har erfarenhet från VA-branschen/anläggning och är väl införstådd med dess frågeställningar.
Utbildningsmässigt tror vi att du har en relevant examen alternativt har förvärvat motsvarande erfarenhet från annat håll. Du har förmodligen tidigare arbetat som konsult, entreprenör eller har erfarenhet från beställarsidan. Konsulterfarenhet ses som ett stort plus.
Vanligt förekommande program är Autocad och Civil 3D.
På AFRY lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, vi värdesätter starkt engagemang och förmåga att samarbeta med andra. Då arbetet innebär mycket interna och externa kontakter är det viktigt att du är kommunikativ, nyfiken, och ödmjuk.
För denna roll ser vi även att du behärskar svenska obehindrat och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Ytterligare information
Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2024-01-08. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktperson för frågor:
Anders Lilja, Sektionschef
+46 10 505 06 13
[email protected]
Anton Bristav, Teamleader
+46 10 505 23 75
[email protected]


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen Visa mindre

Product Manager Software, Range Servant Halmstad

Du som kan och vill omfamna din produkt med skön nördighet, älskar att promota samt föra den framåt och uppåt. Du som förstår det sättet att jobba på men också har det tekniska kunnandet inom software, bör rikta blicken hitåt! Affärs- och produktutveckling helt enkelt. En helt ny produkt blir din. Vi börjar där och du vet inte var det slutar men möjligheten till påverkan är din! Smart är den, smartare ska den bli och vi satsar nu på att vidareutveckla vår... Visa mer
Du som kan och vill omfamna din produkt med skön nördighet, älskar att promota samt föra den framåt och uppåt. Du som förstår det sättet att jobba på men också har det tekniska kunnandet inom software, bör rikta blicken hitåt! Affärs- och produktutveckling helt enkelt.

En helt ny produkt blir din. Vi börjar där och du vet inte var det slutar men möjligheten till påverkan är din! Smart är den, smartare ska den bli och vi satsar nu på att vidareutveckla våra bollmaskiner med en tydlig strategi för att möta framtidens behov.

Välkommen till en helt ny tjänst på en arbetsplats där du får chansen att genomföra underverk och får fria tyglar att accelerera.


Om företaget
Grundat i Halmstad, Sverige 1986, såg Range Servants grundare, Jordan Knez, ett behov av att förbättra utrustningen för golfindustrin. Med hållbarhet och hållbarhet som vägledande principer kombinerade han sin entusiasm för golf och teknisk expertis för att utveckla Sveriges första bollautomater, brickor och bollplockare. I början av 90-talet expanderade Range Servant till USA och utvecklade ett distributörsnätverk runt om i världen. Nu, 37 år senare, expanderar vi äntligen till Storbritannien med vårt eget företag. Range Servant hanterar nästan 10 miljarder bollar årligen och anses vara marknadsledande inom driving range-utrustning.

Vad erbjuder rollen?
Range Servant jobbar med ett nytt koncept som kallas Smart Range. En del i det och det du först kommer få hantera är produkten betalsystem. Din uppgift blir att jobba med kampanjer, lönsamhetsoptimering, omvärldsbevakning och strategier på kort- och lång sikt. Du blir ägare över konceptet och produkternas cykler och framfart.

Du har i detta jobb stor frihet att agera och i det, samverka med övriga interna och externa samarbetspartners. Internt är blir du navet och en central funktion för att konceptet lyckas. Här har kontakt med marknad, produktion och utveckling. Externt har du tät kontakt med vår tekniska leverantör Meta Bytes.

Stora delar av Range Servants marknad finns utomlands, främst i USA och UK. Det innebär att din vardag innehåller mycket resor utomlands, svårt att uppskatta exakt men initialt kommer frekvensen på resande vara högre för att skapa relationer som kommer bli viktiga. Tjänsten är ny och du har stor del i hur den utformas och växer fram. Ditt huvuduppdrag är att på ett kundfokuserat sätt ta koncept och produkt till marknaden på bästa och mest effektiva sätt.


Vem är du?
Utbildning / Erfarenhet:
Du har en utbildning inriktad mot systemvetenskap eller informatik, möjligen Utvecklingsingenjör. Bachelor som lägst.

Din erfarenhet har troligen format dig och du är sannolikt idag en hybrid mellan teknik och affär. Du har haft insyn i system, drivit projekt och haft kundfokus i det sammanhanget.
Som person är du framåtlutad och vill ta ansvar för din uppgift. Du är modig och vågar säga vad du tycker och vuxen nog att ta diskussionen.

Centralt kommer vara ditt självledarskap, upptill det är din noggrannhet och struktur tillsammans med driv och engagemang viktiga framgångsfaktorer. Du ser till att saker händer och behöver du stöd i det så flaggar du. I mötet med kund har du affären och produkten i grunden och är street smart nog att lyssna in och reflektera över vad som behövs i just den stunden.

Din svenska och engelska hanterar du mycket väl i både tal och skrift.


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 13 okt. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Anders på [email protected]

Sökord
produktutveckling produktchef mjukvaru marknad Visa mindre

Teknisk Produktchef för plattformslösningar, Purmo Sverige AB

Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Brinner du för teknik och gillar att få utveckla lösningar som kommer bidra till att vi stärker vår position som en ledande leverantör av inomhusklimat? Drivs du av att känna ägandeskap för en av våra viktigare satsningar inom produktledning? Då ser vi fram emot din ansökan! Du utgår från något av våra kontor i Sverige där hybridarbete tillämpas.... Visa mer
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Brinner du för teknik och gillar att få utveckla lösningar som kommer bidra till att vi stärker vår position som en ledande leverantör av inomhusklimat? Drivs du av att känna ägandeskap för en av våra viktigare satsningar inom produktledning? Då ser vi fram emot din ansökan!

Du utgår från något av våra kontor i Sverige där hybridarbete tillämpas. Du rapporterar till Head of Product Management.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarområden är:
- Teknisk ledning för utvecklande av systemplattformar för produkter, service och dokumentation för ett komplett erbjudande
- Vara teknisk koordinator i syfte att identifiera behov av produkter och andra behov för att
möjliggöra plattformslösningar som ligger i linje med Purmo Groups strategi
- Samarbeta med produktutveckling för att driva på utveckling av produkter, komponenter och tjänster
- Delta i lansering av plattformslösningar
- Ge viktig input till kommersiella verktyg som CRM, CPQ och PIM
- Tillhandahålla applikationskunnande och tekniskt marknadsföringsstöd till säljteam samt stödja marknadsorganisationen

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- Kandidat- eller civilingenjörsexamen eller motsvarande
- Minst 10 års erfarenhet av värme, ventilation och luftkonditionering (HVAC), både på system- och komponentnivå
- Erfarenhet i liknande roll som produktchef, produktansvarig eller liknande roller
- Minst 5 års erfarenhet av i en ledande roll
- God förståelse för hur marknaden inom HVAC fungerar
- Goda IT-kunskaper i affärssystem och behärskar Office- 365
- Mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Erfarenhet av att leda projekt (meriterande)
- Erfarenhet från försäljning och marknadsföring (meriterande)
- B-körkort och en familjesituation som tillåter resor med övernattning

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du har/är:
- Strukturerad och processorienterad
- Relationsinriktad med god samarbetsförmåga
- God planerings- och samordningsförmåga
- Uthållig

Om Purmo
Purmo är en ledande leverantör av hållbara lösningar för ett bättre inomhusklimat. Våra värmesystem och kylsystem är utformade för att erbjuda de högsta nivåerna av inomhuskomfort och effektivitet.
Comfort delivered är vårt löfte till våra kunder. För att hjälpa alla att uppnå en hållbar inomhuskomfort är vi dedikerade till att leverera ledande lösningar och tjänster för ett bättre inomhusklimat.
Vi strävar ständigt efter innovativa lösningar för ett bättre inomhusklimat både med tanke på komfort och energieffektivitet. Purmos lösningar är utformade för att bidra till ett bättre välbefinnande och samtidigt minska trycket på planetens resurser. Läs mer på https://www.purmo.com/sv-se

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Teknisk Produktchef för plattformslösningar till Purmo Sverige AB

Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Brinner du för teknik och gillar att få utveckla lösningar som kommer bidra till att vi stärker vår position som en ledande leverantör av inomhusklimat? Drivs du av att känna ägandeskap för en av våra viktigare satsningar inom produktledning? Då ser vi fram emot din ansökan! Du utgår från något av våra kontor i Sverige där hybridarbete tillämpas.... Visa mer
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Brinner du för teknik och gillar att få utveckla lösningar som kommer bidra till att vi stärker vår position som en ledande leverantör av inomhusklimat? Drivs du av att känna ägandeskap för en av våra viktigare satsningar inom produktledning? Då ser vi fram emot din ansökan!

Du utgår från något av våra kontor i Sverige där hybridarbete tillämpas. Du rapporterar till Head of Product Management.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarområden är:
- Teknisk ledning för utvecklande av systemplattformar för produkter, service och dokumentation för ett komplett erbjudande
- Vara teknisk koordinator i syfte att identifiera behov av produkter och andra behov för att
möjliggöra plattformslösningar som ligger i linje med Purmo Groups strategi
- Samarbeta med produktutveckling för att driva på utveckling av produkter, komponenter och tjänster
- Delta i lansering av plattformslösningar
- Ge viktig input till kommersiella verktyg som CRM, CPQ och PIM
- Tillhandahålla applikationskunnande och tekniskt marknadsföringsstöd till säljteam samt stödja marknadsorganisationen

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- Kandidat- eller civilingenjörsexamen eller motsvarande
- Minst 10 års erfarenhet av värme, ventilation och luftkonditionering (HVAC), både på system- och komponentnivå
- Erfarenhet i liknande roll som produktchef, produktansvarig eller liknande roller
- Minst 5 års erfarenhet av i en ledande roll
- God förståelse för hur marknaden inom HVAC fungerar
- Goda IT-kunskaper i affärssystem och behärskar Office- 365
- Mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Erfarenhet av att leda projekt (meriterande)
- Erfarenhet från försäljning och marknadsföring (meriterande)
- B-körkort och en familjesituation som tillåter resor med övernattning

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du har/är:
- Strukturerad och processorienterad
- Relationsinriktad med god samarbetsförmåga
- God planerings- och samordningsförmåga
- Uthållig

Om Purmo
Purmo är en ledande leverantör av hållbara lösningar för ett bättre inomhusklimat. Våra värmesystem och kylsystem är utformade för att erbjuda de högsta nivåerna av inomhuskomfort och effektivitet.
Comfort delivered är vårt löfte till våra kunder. För att hjälpa alla att uppnå en hållbar inomhuskomfort är vi dedikerade till att leverera ledande lösningar och tjänster för ett bättre inomhusklimat.
Vi strävar ständigt efter innovativa lösningar för ett bättre inomhusklimat både med tanke på komfort och energieffektivitet. Purmos lösningar är utformade för att bidra till ett bättre välbefinnande och samtidigt minska trycket på planetens resurser. Läs mer på https://www.purmo.com/sv-se

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss gärna:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc. Visa mindre

Produktchef Radiatorer till Purmo

Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Purmo är en ledande leverantör av hållbara lösningar för ett bättre inomhusklimat. Våra värmesystem och kylsystem är utformade för att erbjuda de högsta nivåerna av inomhuskomfort och effektivitet. Comfort delivered är vårt löfte till våra kunder. För att hjälpa alla att uppnå en hållbar inomhuskomfort är vi dedikerade till att leverera ledande lö... Visa mer
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Purmo är en ledande leverantör av hållbara lösningar för ett bättre inomhusklimat. Våra värmesystem och kylsystem är utformade för att erbjuda de högsta nivåerna av inomhuskomfort och effektivitet.
Comfort delivered är vårt löfte till våra kunder. För att hjälpa alla att uppnå en hållbar inomhuskomfort är vi dedikerade till att leverera ledande lösningar och tjänster för ett bättre inomhusklimat.
Vi strävar ständigt efter innovativa lösningar för ett bättre inomhusklimat både med tanke på komfort och energieffektivitet. Purmos lösningar är utformade för att bidra till ett bättre välbefinnande och samtidigt minska trycket på planetens resurser.
Läs mer på https://www.purmo.com/sv-se

Placeringsort är Markaryd eller Helsingborg och du rapporterar till Product Director, Indoor Climate.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarområden är:
- bryta ner globala strategi och planer till lokala
- samla marknadsinformation, trender och kundkrav för utveckling av globala produktstrategi
- ta fram budget för försäljning och marknadsföring
- analys av försäljning
- ge input till prissättning
- fungera som en teknisk kontaktpunkt, där så är lämpligt
- delta i tvärfunktionella projektteam – från utveckling av produktkoncept till produktlansering
- identifiera och kommunicera proaktivt möjligheter till produktförbättring och nya produktfunktioner
- kontakt med externa leverantörer som t.ex. marknadsundersökningsbyråer
- prioritera projekt utifrån kostnad, effektivitet och synergier mellan länder
- bevaka effektivitet och resultat av produktimplementeringar och utifrån ett lönsamhetsperspektiv
- eskalera produktrelaterade problem
- hantera produktdata (PIM)

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- kandidat- eller civilingenjörsexamen eller motsvarande
- minst 5 års erfarenhet i liknande roll (produktchef, produktansvarig eller liknande) där det är starkt meriterande av värme, ventilation och luftkonditionering
- goda projektledaregenskaper
- goda IT-kunskaper i affärssystem och behärskar Office 365
- mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper:
- kommunikativ – både verbalt och skriftligt
- lagspelare med god förmåga interagera och influera
- analytisk med hög problemlösningsförmåga
- förändringsbenägen och adaptiv till nya trender och teknologier
- motiverande med förmåga att coacha och delegera

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Mälardalen, Stockholm, Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Sökord: product manager, radiator, produktchef, helsingborg, purmo Visa mindre

S4C Production Leader (50098358)

Om Celsa  Celsa Steel Service AB är Sveriges ledande leverantör av armeringsprodukter och tjänster till byggindustrin. Huvudkontoret är placerat i Halmstad med tillverkningsorter och logistikcentra i Halmstad, Västerås och Vännäs. Försäljningskontor finns i hela Sverige från Ystad i söder till Umeå i norr. Produktionsledare sökes till Västerås  Vårt erbjudande Celsa Steel Service är marknadsledande inom armering. I denna tjänst som Produktionsledare kom... Visa mer
Om Celsa
 Celsa Steel Service AB är Sveriges ledande leverantör av armeringsprodukter och tjänster till byggindustrin. Huvudkontoret är placerat i Halmstad med tillverkningsorter och logistikcentra i Halmstad, Västerås och Vännäs. Försäljningskontor finns i hela Sverige från Ystad i söder till Umeå i norr.

Produktionsledare sökes till Västerås
 Vårt erbjudande
Celsa Steel Service är marknadsledande inom armering. I denna tjänst som Produktionsledare kommer du ha goda möjligheter till att forma och utveckla organisationen där arbetet består av personalansvar, produktionskontroll och produktionsutveckling tillsammans med engagerade kollegor.  Du kommer att ha en nyckelroll i att leda, utveckla och följa upp produktionen för att verksamheten ska uppnå både kort-och långsiktiga mål. På produktionsanläggningen i Västerås sysselsätter vi ca 50 medarbetare.


Arbetsuppgifter
 Du kommer att leda den dagliga verksamheten och din produktionspersonal, där du kommer ansvara för planering och uppföljning av produktionsverksamheten såsom bla orderberedning och leveransbevakning. Du kommer driva och vara aktiv i förbättringsarbeten, och arbeta löpande med vardagsrationalisering och produktionsteknisk utveckling. Uppdatering av lager samt utförandet av inventering ingår i dina arbetsuppgifter. Då säkerhetsaspekten är mycket viktig inom Celsa group, kommer det i dina arbetsuppgifter också läggas stort fokus på de dagliga skydds- och arbetsmiljöfrågor, vilket kan innebära att tillse verksamhetens efterlevnad gällande skyddsinstruktioner och arbetsmiljölag. Du ansvarar för att kvalitet och rutiner följs.

Vem är du?
 Det är meriterande om du har högskoleutbildning, ledarskapsutbildning och kunskaper inom LEAN.
För att uppnå företagets strategiska mål är det viktigt att du är drivande, strukturerad och självgående. Det är av stor vikt att du besitter goda ledaregenskaper och är tydlig i din kommunikation mot samtliga i organisationen. Då oväntade situationer kan uppstå i en produktion är det av stor vikt att vara analytisk och ha en teknisk förståelse för att och kunna lösa problematiken snabbt. Du trivs med att arbeta i en organisation under ständig utveckling och utmanas av att finna nya förbättringsmöjligheter! Du är duktig på att bygga relationer och har en god kommunikativ förmåga. Du är pedagogisk och bra på att få andra att förstå varför förändringar ska göras. Visa mindre

Produktchef Radiatorer till Purmo

Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Purmo är en ledande leverantör av hållbara lösningar för ett bättre inomhusklimat. Våra värmesystem och kylsystem är utformade för att erbjuda de högsta nivåerna av inomhuskomfort och effektivitet. Comfort delivered är vårt löfte till våra kunder. För att hjälpa alla att uppnå en hållbar inomhuskomfort är vi dedikerade till att leverera ledande lö... Visa mer
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Purmo är en ledande leverantör av hållbara lösningar för ett bättre inomhusklimat. Våra värmesystem och kylsystem är utformade för att erbjuda de högsta nivåerna av inomhuskomfort och effektivitet.
Comfort delivered är vårt löfte till våra kunder. För att hjälpa alla att uppnå en hållbar inomhuskomfort är vi dedikerade till att leverera ledande lösningar och tjänster för ett bättre inomhusklimat.
Vi strävar ständigt efter innovativa lösningar för ett bättre inomhusklimat både med tanke på komfort och energieffektivitet. Purmos lösningar är utformade för att bidra till ett bättre välbefinnande och samtidigt minska trycket på planetens resurser.
Läs mer på https://www.purmo.com/sv-se

Placeringsort är Markaryd eller Helsingborg och du rapporterar till Product Director, Indoor Climate.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarområden är:
- bryta ner globala strategi och planer till lokala
- samla marknadsinformation, trender och kundkrav för utveckling av globala produktstrategi
- ta fram budget för försäljning och marknadsföring
- analys av försäljning
- ge input till prissättning
- fungera som en teknisk kontaktpunkt, där så är lämpligt
- delta i tvärfunktionella projektteam – från utveckling av produktkoncept till produktlansering
- identifiera och kommunicera proaktivt möjligheter till produktförbättring och nya produktfunktioner
- kontakt med externa leverantörer som t.ex. marknadsundersökningsbyråer
- prioritera projekt utifrån kostnad, effektivitet och synergier mellan länder
- bevaka effektivitet och resultat av produktimplementeringar och utifrån ett lönsamhetsperspektiv
- eskalera produktrelaterade problem
- hantera produktdata (PIM)

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- kandidat- eller civilingenjörsexamen eller motsvarande
- minst 5 års erfarenhet i liknande roll (produktchef, produktansvarig eller liknande) där det är starkt meriterande av värme, ventilation och luftkonditionering
- goda projektledaregenskaper
- goda IT-kunskaper i affärssystem och behärskar Office 365
- mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper:
- kommunikativ – både verbalt och skriftligt
- lagspelare med god förmåga interagera och influera
- analytisk med hög problemlösningsförmåga
- förändringsbenägen och adaptiv till nya trender och teknologier
- motiverande med förmåga att coacha och delegera

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Mälardalen, Stockholm, Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Sökord: product manager, radiator, produktchef, helsingborg, purmo Visa mindre

Produktchef Radiatorer, Purmo

Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Purmo är en ledande leverantör av hållbara lösningar för ett bättre inomhusklimat. Våra värmesystem och kylsystem är utformade för att erbjuda de högsta nivåerna av inomhuskomfort och effektivitet. Comfort delivered är vårt löfte till våra kunder. För att hjälpa alla att uppnå en hållbar inomhuskomfort är vi dedikerade till att leverera ledande lö... Visa mer
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Purmo är en ledande leverantör av hållbara lösningar för ett bättre inomhusklimat. Våra värmesystem och kylsystem är utformade för att erbjuda de högsta nivåerna av inomhuskomfort och effektivitet.
Comfort delivered är vårt löfte till våra kunder. För att hjälpa alla att uppnå en hållbar inomhuskomfort är vi dedikerade till att leverera ledande lösningar och tjänster för ett bättre inomhusklimat.
Vi strävar ständigt efter innovativa lösningar för ett bättre inomhusklimat både med tanke på komfort och energieffektivitet. Purmos lösningar är utformade för att bidra till ett bättre välbefinnande och samtidigt minska trycket på planetens resurser.
Läs mer på https://www.purmo.com/sv-se

Placeringsort är Markaryd eller Helsingborg och du rapporterar till Product Director, Indoor Climate.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarområden är:
- bryta ner globala strategi och planer till lokala
- samla marknadsinformation, trender och kundkrav för utveckling av globala produktstrategi
- ta fram budget för försäljning och marknadsföring
- analys av försäljning
- ge input till prissättning
- fungera som en teknisk kontaktpunkt, där så är lämpligt
- delta i tvärfunktionella projektteam – från utveckling av produktkoncept till produktlansering
- identifiera och kommunicera proaktivt möjligheter till produktförbättring och nya produktfunktioner
- kontakt med externa leverantörer som t.ex. marknadsundersökningsbyråer
- prioritera projekt utifrån kostnad, effektivitet och synergier mellan länder
- bevaka effektivitet och resultat av produktimplementeringar och utifrån ett lönsamhetsperspektiv
- eskalera produktrelaterade problem
- hantera produktdata (PIM)

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- kandidat- eller civilingenjörsexamen eller motsvarande
- minst 5 års erfarenhet i liknande roll (produktchef, produktansvarig eller liknande) där det är starkt meriterande av värme, ventilation och luftkonditionering
- goda projektledaregenskaper
- goda IT-kunskaper i affärssystem och behärskar Office 365
- mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper:
- kommunikativ – både verbalt och skriftligt
- lagspelare med god förmåga interagera och influera
- analytisk med hög problemlösningsförmåga
- förändringsbenägen och adaptiv till nya trender och teknologier
- motiverande med förmåga att coacha och delegera

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Mälardalen, Stockholm, Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Sökord: product manager, radiator, produktchef, helsingborg, purmo Visa mindre

Produktchef Rostfritt

Vi tror inte att det är i stålet eller i röret som vår framgång sitter. Det är i människan – som vänder och vrider på ett problem, som lyssnar och som förstår, som är trevlig att möta och enkel att tycka om. På Heléns bygger vi starka team och en positiv företagskultur, där våra medarbetare ges spelutrymme att forma sin egen karriär. Som Skandinaviens ledande leverantör av industriella stålrörslösningar kan vi erbjuda varierande arbetsuppgifter, en hel del... Visa mer
Vi tror inte att det är i stålet eller i röret som vår framgång sitter. Det är i människan – som vänder och vrider på ett problem, som lyssnar och som förstår, som är trevlig att möta och enkel att tycka om. På Heléns bygger vi starka team och en positiv företagskultur, där våra medarbetare ges spelutrymme att forma sin egen karriär. Som Skandinaviens ledande leverantör av industriella stålrörslösningar kan vi erbjuda varierande arbetsuppgifter, en hel del personligt ansvar och internationella karriärsmöjligheter, vilket skapar förutsättningar för utveckling och framgång – för både dig och Heléns.




Har du ett genuint intresse för strategiskt produktarbete? Som Produktchef på Heléns arbetar du strategiskt med våra produkter Rostfritt och Energi.

DINA MÖJLIGHETER

- Du arbetar aktivt för att utveckla produktområdet genom att skapa och driva marknadsplanen.
- Du ansvarar för sortimentet inom ditt produktområde, följer upp produktens lönsamhet samt tillsammans med försäljning säkerställer att vår prisbild är konkurrenskraftig på marknaden.
- Du arbetar nära våra leverantörer, har en nära kommunikation med dem samtidigt som du förhandlar fram priser och avtal. Du är även en del av vårt centrala inköp med analyser och information för att utveckla de centrala produkt- och inköpsstrategierna.
- Du arbetar med leverantörsutveckling.
- Du äger ansvaret för lageroptimering i samarbete med vår MRP chef.
- Du tar efter givna styrmodeller och system fram relevanta analyser, prognoser, rapporter och uppföljningar utifrån leverans, kvalitet och lönsamhet.
- Tillsammans med vårt försäljningsteam så har du även kundkontakter och hjälper och assisterar försäljning med information och kunskap.
- Du ansvarar för och arbetar med att utbilda såväl den interna organisationen som våra kunder inom ditt produktområde.
- Du tar initiativ till och medverkar till ständiga förbättringar och utveckling av arbetsuppgifterna.

I rollen är det viktigt att du håller hög, kvalitativ servicegrad mot säljorganisationen och har en mycket god produktkunskap.

DIN PROFIL

Vi ser att du har en universitets eller högskoleutbildning med ekonomisk, teknisk inriktning eller mångårig branscherfarenhet. Du har sedan tidigare erfarenhet av kvalificerat produkt eller inköpsarbete gärna inom rostfria produkter. Du har en god affärsförståelse samt god förståelse för finansiella mål och analyser. Vidare är du strukturerad, har god analytisk förmåga och en god förmåga att fatta beslut. Du skall förstå komplexiteten i våra produkter och vår affärsmodell och samtidigt på ett pedagogiskt sätt kunna förklara detta beroende på vem mottagaren är.

Rollen kräver hög social kompetens och mycket god kommunikationsförmåga samtidigt som du aktivt driver dina arbetsuppgifter självständigt och engagerat. Du besitter goda kunskaper i Officepaketet samt mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Har du goda kunskaper i SAP är det meriterande. Eftersom vi arbetar i en internationell miljö så ingår en del resor i tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

Heléns lagerför, bearbetar och levererar Skandinaviens bredaste sortiment av stålrör, stång och profiler till industrin. Med gedigen kunskap som vilar på dryga 90 års erfarenhet av branschen och i nära samarbete med våra kunder, tar vi fram ett optimalt och kostnadseffektivt upplägg – från konstruktions- och produktionslösningar, till logistik- och affärslösningar. Heléns är en del av Holländska Van Leeuwen Pipe and Tube Group och tillsammans är vi verksamma i praktiskt taget alla industrisektorer, med ett nätverk som består av fler än fyrtio filialer lokaliserade världen över. Visa mindre

Produktchef Radiatorer, Purmo

Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Purmo är en ledande leverantör av hållbara lösningar för ett bättre inomhusklimat. Våra värmesystem och kylsystem är utformade för att erbjuda de högsta nivåerna av inomhuskomfort och effektivitet. Comfort delivered är vårt löfte till våra kunder. För att hjälpa alla att uppnå en hållbar inomhuskomfort är vi dedikerade till att leverera ledande lö... Visa mer
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Purmo är en ledande leverantör av hållbara lösningar för ett bättre inomhusklimat. Våra värmesystem och kylsystem är utformade för att erbjuda de högsta nivåerna av inomhuskomfort och effektivitet.
Comfort delivered är vårt löfte till våra kunder. För att hjälpa alla att uppnå en hållbar inomhuskomfort är vi dedikerade till att leverera ledande lösningar och tjänster för ett bättre inomhusklimat.
Vi strävar ständigt efter innovativa lösningar för ett bättre inomhusklimat både med tanke på komfort och energieffektivitet. Purmos lösningar är utformade för att bidra till ett bättre välbefinnande och samtidigt minska trycket på planetens resurser.
Läs mer på https://www.purmo.com/sv-se

Placeringsort är Markaryd eller Helsingborg och du rapporterar till Product Director, Indoor Climate.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarområden är:
- bryta ner globala strategi och planer till lokala
- samla marknadsinformation, trender och kundkrav för utveckling av globala produktstrategi
- ta fram budget för försäljning och marknadsföring
- analys av försäljning
- ge input till prissättning
- fungera som en teknisk kontaktpunkt, där så är lämpligt
- delta i tvärfunktionella projektteam – från utveckling av produktkoncept till produktlansering
- identifiera och kommunicera proaktivt möjligheter till produktförbättring och nya produktfunktioner
- kontakt med externa leverantörer som t.ex. marknadsundersökningsbyråer
- prioritera projekt utifrån kostnad, effektivitet och synergier mellan länder
- bevaka effektivitet och resultat av produktimplementeringar och utifrån ett lönsamhetsperspektiv
- eskalera produktrelaterade problem
- hantera produktdata (PIM)

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- kandidat- eller civilingenjörsexamen eller motsvarande
- minst 5 års erfarenhet i liknande roll (produktchef, produktansvarig eller liknande) där det är starkt meriterande av värme, ventilation och luftkonditionering
- goda projektledaregenskaper
- goda IT-kunskaper i affärssystem och behärskar Office 365
- mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper:
- kommunikativ – både verbalt och skriftligt
- lagspelare med god förmåga interagera och influera
- analytisk med hög problemlösningsförmåga
- förändringsbenägen och adaptiv till nya trender och teknologier
- motiverande med förmåga att coacha och delegera

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.

Om Addilon
Rekrytering av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Mälardalen, Stockholm, Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Sökord: product manager, radiator, produktchef, helsingborg, purmo Visa mindre

Nordic Brand Manager

Tomsgruppen är ett skandinaviskt konfektyrföretag baserat i Köpenhamn med starka varumärken som bland annat Anthon Berg och Toms. Omsättningen är cirka 2 miljarder SEK och företaget har ca 1000 anställda i primärt Danmark, Sverige, Tyskland och Polen. I Sverige är vi den fjärde största leverantören inom konfektyr. Det går bra för Toms i Sverige och nu går företaget in i en period med stort fokus på tillväxt. Anthon Berg har funnits i 140 år och du kan nu f... Visa mer
Tomsgruppen är ett skandinaviskt konfektyrföretag baserat i Köpenhamn med starka varumärken som bland annat Anthon Berg och Toms. Omsättningen är cirka 2 miljarder SEK och företaget har ca 1000 anställda i primärt Danmark, Sverige, Tyskland och Polen. I Sverige är vi den fjärde största leverantören inom konfektyr. Det går bra för Toms i Sverige och nu går företaget in i en period med stort fokus på tillväxt. Anthon Berg har funnits i 140 år och du kan nu få vara med och skapa framtida chokladminnen i de nordiska länderna. Anthon Berg är en del av Toms Group med kontor i Halmstad och Köpenhamn. För mer information om företaget se: www.tomsgroup.com
Nu söker vi en Nordic Brand Manager med placering i Halmstad
Nu har du chansen att få vara med på en spännande tillväxtresa tillsammans med ett av de mest ikoniska varumärkena inom chokladbranschen. Vill du bli en del av Anthon Berg? Om du är sugen på en ny karriärmöjlighet kan detta vara din chans!
Du kommer ingå i Nordic Marketing & Innovation avdelningen bestående av ca 25 medarbetare i Danmark och Sverige. Denna tjänst ingår i en grupp på fem personer som har stort fokus på konsumentinsikter, innovation och alltid med ett nordisk fokus. Marknadsavdelningen fungerar som den strategiska tillväxtmotorn inom hela organisationen.
I din nya roll som Nordic Brand Manager ansvarar du primärt för produktportföljen Praliner med särskilt fokus på Gåva och nya spännande mer informella format inom varumärket Anthon Berg. Här ges du utrymme för att vara kreativ och nyskapande samtidigt som du bör tänka på genomförbarhet och hålla dig till den övergripande varumärkesstrategin. Du utvecklar befintliga produkter och skapar nya koncept för att möta marknadsbehovet på bästa sätt.
Förståelse kring varumärkeskommunikation och olika medieplattformars möjligheter är en viktig del av rollen. Du får också möjligheten att var en del av ett större marknadsteam med stora möjligheter till sparring och samarbete med kollegor både i Danmark och Sverige.
I arbetsuppgifterna ingår:
Utveckla och implementera en strategisk plan för produktportföljen
Ta fram en affärsplan på kort och lång sikt för den nordiska marknaden
Genomföra marknads- och konkurrentanalyser
I samarbete med säljteamet verka för att stärka marknadspositionen
Framtagning av marknadsmaterial inför produktlanseringar
Budget- och resultatansvar

Du har erfarenhet av varumärkesutveckling, gärna från den snabbrörliga konsumentmarknaden i Norden. Marknadskommunikation och upphandling av relaterade tjänster har ingått i dina tidigare roller. Du har en god förståelse för produktionsekonomi och du har erfarenhet av projektledning. Svenska och engelska är ett krav, förståelse för övriga nordiska språk är meriterande. Troligtvis har du en marknadsinriktad utbildning från universitet eller högskola.
Som person är du kreativ, analytisk och resultatinriktad med en stark kommersiell förståelse. Du är handlingsinriktad och kan omsätta idéer till verklighet samt har lätt för att övertyga och engagera andra. Med en passion för produkterna drivs du av att bygga relationer och skapa förståelse för konsumentmarknaden. Om du känner igen dig tror vi att du kommer trivas i rollen som ambassadör för ett starkt varumärke.
Oavsett om du gillar praliner, nougat eller marsipan vill vi gärna höra ifrån dig. Frågor om tjänsten besvaras av Carin Mossberger 0701-460 390 och Andreas Nilsson 0701-460 391. Vi ser fram emot din ansökan snarast, urval sker löpande.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Product Manager - Anybus Embedded Classic

Develop industrial communication technology for the future while creating a better world – Take the opportunity to lead this exciting growth journey ABOUT US The Anybus solutions from HMS Networks are already world-leading when it comes to Industrial Information and Communication Technology. Our products solve everyday problems for automation engineers all over the world, helping the industry to become more productive and sustainable. Anybus Embedded ar... Visa mer
Develop industrial communication technology for the future while creating a better world – Take the opportunity to lead this exciting growth journey

ABOUT US

The Anybus solutions from HMS Networks are already world-leading when it comes to Industrial Information and Communication Technology. Our products solve everyday problems for automation engineers all over the world, helping the industry to become more productive and sustainable.

Anybus Embedded are network cards which are embedded into the customer´s product to provide network connectivity. With already millions of devices installed it can’t be wrong! As the clear market leading solution, Anybus Embedded make it possible to connect any device to any industrial networks, it´s much like the multitude of languages used around the world. Anybus Embedded makes it possible for industrial device to communicate anywhere.

ABOUT THE POSITION

As Product Manager for Anybus Embedded Classic you will help bring Anybus products to the next level by defining business and product strategies. You will be in close contact with key customers to secure future revenue for Anybus Embedded. You will be responsible for the pricing strategy and life cycle management where you will build component End Of Life (EOL) plans to secure product deliveries.

You will identify target customers and build knowledge if there are customer needs that our offering is not meeting and evaluate if there are markets where we can expand.

You will track industry trends and the competitive landscape as they pertain to your product. The Product Manager is the voice of the market, and will be working closely with customers, suppliers and other stakeholders to deliver product strategies and identify potential new growing segments.

ABOUT YOU

You are a strong communicator who establishes close relationships with key stakeholders and business partners. You have ability to engage with users, customers, engineers, designers, and other stakeholders.

You have experience from working in cross-functional teams and you are a team player who understands that innovation is the result of team members contributing with their passion and ideas.

You are passionate about data driven decision-making and you create hypos that you validate with target users where you are happy to share your learnings with the organization.

Awaiting you at HMS is a fun and challenging job where you will develop your organizational and technical skills in a positive, international and relaxed environment.

At heart, we are still a small, entrepreneurial company – on our journey of becoming big, without losing our core value of innovation.

The Anybus Embedded Business Team is stationed in Halmstad, Sweden but we offer the possibility to work remotely.

Oh, by the way, we are a great place to work. And not just because we say so :)

Can you see yourself in this role, but do you have some questions? Welcome to contact HR Business Partner Fanny Karlsson [email protected]

We consider applications on an ongoing basis and the position may therefore be filled before the application period has expired. Visa mindre

Product Manager - Anybus Embedded

WANT TO LEAD AN EXCITING GROWTH JOURNEY AND DEVELOP COMMUNICATION TECHNOLOGY FOR THE FUTURE WHILE CREATING A MORE SUSTAINABLE WORLD? GOOD, YOU’VE FOUND THE RIGHT JOB AD. ABOUT US The Anybus solutions from HMS Networks are already world-leading when it comes to Industrial Information and Communication Technology. Our products solve everyday problems for automation engineers all over the world, helping the industry to become more productive and sustainab... Visa mer
WANT TO LEAD AN EXCITING GROWTH JOURNEY AND DEVELOP COMMUNICATION TECHNOLOGY FOR THE FUTURE WHILE CREATING A MORE SUSTAINABLE WORLD?

GOOD, YOU’VE FOUND THE RIGHT JOB AD.

ABOUT US

The Anybus solutions from HMS Networks are already world-leading when it comes to Industrial Information and Communication Technology. Our products solve everyday problems for automation engineers all over the world, helping the industry to become more productive and sustainable.

Anybus Embedded are network cards which are embedded into the customer´s product to provide network connectivity. With already millions of devices installed it can’t be wrong! As the clear market leading solution, Anybus Embedded make it possible to connect any device to any industrial networks, it´s much like the multitude of languages used around the world. Anybus Embedded makes it possible for industrial device to communicate anywhere.

ABOUT THE POSITION

As Product Manager for Anybus Embedded you will lead product vision and roadmap for products within area of responsibility. You will identify target customers and users, build deep knowledge about them and collect data of how they interact with our products. You keep the product team focused on why we are building the product and what we want to achieve.

You will track industry trends and the competitive landscape as they pertain to your product. You will be the voice of the market and will be working closely with customers, suppliers and other stakeholders to deliver product strategies and identify potential new growing customer segments.

Through close collaboration with the product team, you will be responsible for discovering effective solutions and then deliver these solutions to support growth of Anybus Embedded. You will collaborate with Sales and Marketing to craft winning go-to-market strategies.

As Product Manager you will define win/loss analysis to grow our business with profitable products and bring Anybus products to the next level.

ABOUT YOU

You are a strong communicator who establishes close relationships with key stakeholders and business partners. You have ability to engage with users, customers, engineers, designers and other stakeholders.

You have experience from working in cross-functional teams, are customer centric and have a growth mindset. You are no afraid of signing up for results.

A plus, if you have experience from working with or close to UX. You are passionate about data driven decision-making and you create hypos that you validate with target users where you are happy to share your learnings with the organization.

Most importantly, you are a team player who understands that innovation is the result of team members contributing with their passion and ideas

Awaiting you at HMS is a fun and challenging job where you will develop your organizational and technical skills in a positive, international and relaxed environment.

At heart, we are still a small, entrepreneurial company – on our journey of becoming big, without losing our core value of innovation.

The Anybus Embedded Business Team is stationed in Halmstad, Sweden but we offer the possibility to work remotely.

Oh, by the way, we are a great place to work. And not just because we say so :)

Can you see yourself in this role, but do you have some questions? Welcome to contact HR Business Partner Fanny Karlsson [email protected]

We consider applications on an ongoing basis and the position may therefore be filled before the application period has expired. Visa mindre

Product Manager – HSS Holemaking

At Dormer Pramet, our purpose is to build on our company’s heritage and success to innovate our way into the future. Manufacturing innovations creates jobs, with opportunities for both growth and security. We’re Shift Makers who care for manufacturing – this is what makes us go that extra mile! We share our deep knowledge and experience to build great relationships, not just with industry partners, but with our employees and the community. We focus on impr... Visa mer
At Dormer Pramet, our purpose is to build on our company’s heritage and success to innovate our way into the future. Manufacturing innovations creates jobs, with opportunities for both growth and security. We’re Shift Makers who care for manufacturing – this is what makes us go that extra mile!
We share our deep knowledge and experience to build great relationships, not just with industry partners, but with our employees and the community. We focus on improving the environment we work in and believe that everyone should feel empowered to deliver success. In return, we promise a rewarding career with flexible working options, excellent training and opportunities for progression.
We’re looking for a collaborative and commercially minded Product Manager to join our HSS Holemaking department. An important and market leading area with strong expectations to manage the portfolio and grow sales. Are you intrigued? Come and join our global Dormer Pramet team!
Job summary
As Product Manager, you help develop a competitive offering and an efficient portfolio of HSS Holemaking products for our distribution partners and end users. You work closely with our sales organization to identify business development activities, such as evaluating new product ideas, looking at enhancements to existing products and managing our product portfolio to ensure it aligns with our strategic direction. Your part of our product portfolio includes high-performance HSS drills and reamers.
An important item on your agenda, is working with the rationalization process as part of our product management – tracking all phases of the product life cycle, from concept through to market integration. Collaboration is key for us, incorporating a successful team spirit in everything we do. This involves working in close partnership with colleagues around the world – Brazil, United States and India to name some sites – including sales, R&D, marketing, training, logistics, pricing and production teams.
Although the location for this position is flexible, we prefer you to be based at one of our European or American sites. As we’re a global organization, you may be required to undertake business travel or attend virtual meetings out of core hours.
Profile
We’re looking for a business-driven professional who can combine a strong commercial outlook with sound technical knowledge. Preferably, you have some previous experience of the metal cutting industry and skills in converting customer needs into product strategies. Knowledge of solid round tools applications or development is desired, and a degree in Mechanical Engineering or a similar technical field is preferable. Doing business in all corners of the world also requires excellent written and spoken skills in English.
A strategic mind, strong communication skills and the ability to make things happen are much needed for this job. We also value strong team-player spirit, confidence in taking the initiative and take discussions at any level within an organisation. By promoting transparency, collaboration and commitment, you ambitiously engage and interact with all our internal and external stakeholders to deliver on objectives.
About us
Dormer Pramet is a global manufacturer and supplier of tools for the metal cutting industry, and we have a truly international presence with four production units and sales offices in 20 countries. Our skills and products solve engineering challenges across many industry sectors – including maintenance, repair and overhaul, as well as general machining through to heavy machining, railway and airframe assembly.
Customer Focus, Innovation, Fair Play and Passion to Win are our values that build the foundation of our brand and company, and we actively work to create a workplace that is characterized by diversity and inclusion.
Application
Send your application no later than February 14, 2021. Read more about Dormer Pramet and apply through our website, Job ID: R0037557.
Contact information
For further information about this position, please contact:
Louise Koh, Product Line Manager HSS, +46 (0)70 226 43 64
Union contacts (Sweden)
Lenitha Jageblad, 035-165 225
Ersin Hergul, 035-165 271
For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 26 14 44
Recruitment Specialist
Magnus Pålsson
We have already decided on what advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts. Visa mindre

Produktchef

Vi tror inte att det är i stålet eller i röret som vår framgång sitter. Det är i människan – som vänder och vrider på ett problem, som lyssnar och som förstår, som är trevlig att möta och enkel att tycka om. På Heléns bygger vi starka team och en positiv företagskultur, där våra medarbetare ges spelutrymme att forma sin egen karriär. Som Skandinaviens ledande leverantör av industriella stålrörslösningar kan vi erbjuda varierande arbetsuppgifter, en hel del... Visa mer
Vi tror inte att det är i stålet eller i röret som vår framgång sitter. Det är i människan – som vänder och vrider på ett problem, som lyssnar och som förstår, som är trevlig att möta och enkel att tycka om. På Heléns bygger vi starka team och en positiv företagskultur, där våra medarbetare ges spelutrymme att forma sin egen karriär. Som Skandinaviens ledande leverantör av industriella stålrörslösningar kan vi erbjuda varierande arbetsuppgifter, en hel del personligt ansvar och internationella karriärsmöjligheter, vilket skapar förutsättningar för utveckling och framgång – för både dig och Heléns.




Vi söker en ny kollega som vill bli en del av vårt produktteam av engagerade, nyfikna och kunniga personer.

Vi tror att du är en person som trivs med att skapa möjlighet till att göra affärer. 

Du kommer ansvara för våra produkter sömnlösa och svetsade kalldragna rör, cylinderrör och kolvstänger.

Ditt ansvar och huvudsakliga arbetsuppgifter är att;

- du är specialist på dina produkter
- utbilda organisationen om produkterna
- informerar organisationen om leverantörsinformation, leveranstider, pris- och marknadsutveckling
- vara kvalitetsansvarig för produkterna 
- produktutveckla
- ta fram marknadsplaner
- prisförhandla
- lageroptimera tillsammans med MRP teamet
- säkerställa leverantörsval 
- utveckla och behålla god relationen med leverantörerna
- ge hög service till säljorganisationen
- ta fram relevanta analyser, prognoser, rapporter och uppföljningar utifrån lönsamhet, leverans och kvalitet

Du är en del av vår process i affärsflödet och du kommer ha ett nära samarbete med våra säljare, samt inom och över avdelningarna för att skapa möjlighet till affär. Din roll på Heléns blir att självständigt arbeta med leverantörskontakter, offertbehandling, teknisk rådgivning samt försäljning.

Vi tror att du; 

- är lätt att samarbeta med
- har lätt att lära
- kommer snabbt in i rollen tack vare några års erfarenhet av liknande arbete
- har en högskole- eller universitetsexamen
- är väl insatt i och har förståelse för finansiella mål och analyser
- har stor affärsförståelse
- branscherfarenhet är meriterande men inget krav

Av oss får du en arbetsplats där du lär dig nya saker. Du kommer tillhöra ett team som älskar att göra affärer och har ett stort kunnande om våra produkter. Vi stöttar och peppar varandra för att tillsammans skapa en bra arbetsplats. Arbetsdagarna är dynamiska och du har stor frihet i hur arbetet ska utföras. 

Vi kommer rekrytera löpande så ansök så snart

Varmt välkommen med din ansökan!





Heléns lagerför, bearbetar och levererar Skandinaviens bredaste sortiment av stålrör, stång och profiler till industrin. Med gedigen kunskap som vilar på dryga 90 års erfarenhet av branschen och i nära samarbete med våra kunder, tar vi fram ett optimalt och kostnadseffektivt upplägg – från konstruktions- och produktionslösningar, till logistik- och affärslösningar. Heléns är en del av Holländska Van Leeuwen Pipe and Tube Group och tillsammans är vi verksamma i praktiskt taget alla industrisektorer, med ett nätverk som består av fler än fyrtio filialer lokaliserade världen över. Visa mindre

Job / Product Manager – For Industrial wireless and cellular

Ansök    Dec 20    HMS    Produktchef, marknadsföring
Do you love being that crucial middle hand between customers and development? This role will let you be part of the entire product life cycle, which involves various tasks in tech, sales and customer relations. Does it sound just like your cup of tea? Keep reading to find out what is like to work as a Product Manager at HMS! Profile As our product manager, you will be working in close collaboration with suppliers as well as customers, which means that yo... Visa mer
Do you love being that crucial middle hand between customers and development? This role will let you be part of the entire product life cycle, which involves various tasks in tech, sales and customer relations. Does it sound just like your cup of tea? Keep reading to find out what is like to work as a Product Manager at HMS!

Profile

As our product manager, you will be working in close collaboration with suppliers as well as customers, which means that you will need to have a solution driven mindset and be responsible for the customers’ products during the complete life-cycle. You are commercially driven and enjoy working close with customers. You will handle both technical and sales tasks but also customer relations.

We think that you have an engineering degree, probably in Computer Science or Electronics Design. You probably have a few years of experience working directly with international customers or international sales and have experience in working with cellular and ethernet sales. However, for this role the most important thing is that you are goal oriented, responsible, driven and comfortable in making decisions. You have great integrity and can stand up for yourself and the company and have the courage to say no, even in stressful situations.

You are a good communicator in English, and you understand that different target groups understand different messages.

Responsibility

As a Product Manager you will belong to a Product line within business unit Anybus at HMS, you are responsible for the full life cycle and business case of the product at BU Anybus. This includes:

• Support customer contact inhouse
• Highlight user cases for the products, so it brings clear customer value
• Support our Market Units in discussions with customers
• Assess/Maintain/Improve the products during the life-cycle, both technically and finical
• Product Life Cycle management
• Project planning, calculations and pricing
• Driving customer issues internally
• Follow-up on projects and product sales figures
• Budget and follow-up
• Manage relations with suppliers
• Work-planning for Product Engineers

At HMS, we value our employees and believe that it is our staff that makes HMS successful. We value our innovative and welcoming culture and strive to support our staff in their personal and professional development. Are you ready to join the HMS family?

If you have any questions, please do not hesitate to contact Oliver Hammarstig, recruiting manager. 076-677 39 52, [email protected]
Or if you want to know more about Oliver as a manager, have a look at his LinkedIn profile here: https://www.linkedin.com/in/oliver-hammarstig/

Do you love being that crucial middle hand between customers and development? This role will let you be part of the entire product life cycle, which involves various tasks in tech, sales and customer relations. Does it sound just like your cup of tea? Keep reading to find out what is like to work as a Product Manager at HMS!

Profile

As our product manager, you will be working in close collaboration with suppliers as well as customers, which means that you will need to have a solution driven mindset and be responsible for the customers’ products during the complete life-cycle. You are commercially driven and enjoy working close with customers. You will handle both technical and sales tasks but also customer relations.

We think that you have an engineering degree, probably in Computer Science or Electronics Design. You probably have a few years of experience working directly with international customers or international sales and have experience in working with cellular and ethernet sales. However, for this role the most important thing is that you are goal oriented, responsible, driven and comfortable in making decisions. You have great integrity and can stand up for yourself and the company and have the courage to say no, even in stressful situations.

You are a good communicator in English, and you understand that different target groups understand different messages.

Responsibility

As a Product Manager you will belong to a Product line within business unit Anybus at HMS, you are responsible for the full life cycle and business case of the product at BU Anybus. This includes:

• Support customer contact inhouse
• Highlight user cases for the products, so it brings clear customer value
• Support our Market Units in discussions with customers
• Assess/Maintain/Improve the products during the life-cycle, both technically and finical
• Product Life Cycle management
• Project planning, calculations and pricing
• Driving customer issues internally
• Follow-up on projects and product sales figures
• Budget and follow-up
• Manage relations with suppliers
• Work-planning for Product Engineers

At HMS, we value our employees and believe that it is our staff that makes HMS successful. We value our innovative and welcoming culture and strive to support our staff in their personal and professional development. Are you ready to join the HMS family?

If you have any questions, please do not hesitate to contact Oliver Hammarstig, recruiting manager. 076-677 39 52, [email protected]
Or if you want to know more about Oliver as a manager, have a look at his LinkedIn profile here: https://www.linkedin.com/in/oliver-hammarstig/ Visa mindre

Marketing Manager

Ansök    Jun 15    Qiwio AB    Produktchef, marknadsföring
Qiwio is an exciting video tech startup based in Halmstad that delivers a simple and easy-to-use video software solution to help companies all over the world grow using video. We are looking for creative, curious, experienced and driven individuals interested in marketing to join our team and help more SMB’s grow and engage their audience. Qiwio is currently seeking a driven Marketing Manager who is confident in creating and executing omni-channel marketin... Visa mer
Qiwio is an exciting video tech startup based in Halmstad that delivers a simple and easy-to-use video software solution to help companies all over the world grow using video. We are looking for creative, curious, experienced and driven individuals interested in marketing to join our team and help more SMB’s grow and engage their audience.
Qiwio is currently seeking a driven Marketing Manager who is confident in creating and executing omni-channel marketing campaigns across various ad channels, content marketing campaigns and partnerships to help scale our brand within the Nordic countries. You will be responsible for building a marketing and communications strategy via ad and organic channels to inspire and educate our target audience about the advantages of interactive video and the way it can impact their business goals with the end goal to scale our brand awareness, increase our free user base, improve our free to paid conversions and increase our expansion revenue via upselling campaigns, all whilst working closely with the sales and development teams. You should be prepared to work in a fast paced industry who thrives when working under pressure and loves to set high goals for themselves.
We are looking for someone who wants to work in an exciting startup environment, who has the potential, drive and ambition to become Qiwio’s next Chief Marketing Officer as we grow.
Key Responsibilities (but not limited to)
Developing and executing a scalable marketing & communication strategy
Working with the sales and development teams to create a product led growth strategy
Manage and steer all marketing and communications activities
Meeting Quarterly & Annual OKRs
Drive qualified leads to the sales team
Be in charge of content creation and ad management
Manage budgets
Manage email marketing campaigns
Take responsibility for determining which activities should be outsourced and which should be carried out in-house
Plan and coordinate with leadership team
Plan and execute marketing & communication campaigns
Ensure that we can track and measure the outcomes of campaigns and initiatives
Plan and ideate creative and commercially-led copy for Qiwio’s own website and social
Be responsible for copywriting and content management
Be responsible for PR and corporate communications
Manage co-marketing campaigns with Qiwio’s partners
Researching and analysing market trends and competitors.
Tracking effectiveness of marketing campaigns and reporting findings to the executive team.
Overseeing the company’s attendance at events, such as trade shows, conferences, and festivals.
Understand and execute our SEO marketing to make sure Qiwio is ranked highly in searches
You are a doer that loves figuring out new smart ways to use content and digital channels to reach and educate our audience



Qualifications & Experience
5+ years of marketing experience focused on scaling brands and driving qualified leads to sales teams
Excellent writing skills
Performance and process-driven mindset
Experience in all stages of email marketing
Experience in creating and managing social advertising campaigns
Understanding of SEO and content creation
Strong time management, organization, and decision-making skills. We give a lot of autonomy, but it requires people to be independent self-starters and focused about how they use their time.
A love for trending content, campaigns, and industry movements in tech/social/eCommerce
Ambition to grow and adapt, and contribute to an evolving marketing team’s strategy.
Strong oral and written communication skills are a must (In Swedish and English)
Ability to work in a fast paced team environment



Nice to have
SaaS marketing experience
eCommerce marketing experience
Experience from video and audio content, particularly webinars or podcasts
Interest in forward thinking creative martech startups
A good eye for design



Diversity, Gender Equality & Belonging
Qiwio offers an inclusive and diverse environment for everyone to feel safe, respected and a valued member of the team. We strive to work towards a building a team based on these values and believe everyone should be treated equally, regardless of their background or job title.
Company Benefits
Qiwio is a video technology startup based in Halmstad Sweden. We have built an interactive video software solution that helps companies all over the world engage their customers and grow their businesses through video.
Qiwio is a young, creative, exciting and a growing startup, so if you want to join a driven and ambitious team, Qiwio would be perfect for you!
We try to ensure Qiwio is an inclusive and diverse place where everyone feels happy, fulfilled, respected, comfortable, and welcome. We know the biggest investment we can make is in our employees, so we provide:
30 vacation days per year
Flexible hours (we give full autonomy and trust to manage your workload)
Extensive learning opportunities (we invest in your future)
Being part of a great, fun company culture
Flexible vacation and sick leave
Transportation subsidies
New computer and phone (and anything else you need)
Flexibility with partial remote work Visa mindre

IT - produktägare till Intersolia!

Vill du jobba för en bättre miljö och klokare säkerhetshantering av kemikalier? Drivs du av att förmedla visioner och utveckla IT-system för att kunna leverera de bästa helhetslösningarna till kund? Intersolia söker nu två Produktägare som i tvärfunktionella team projektleder nyutveckling och optimering av den nuvarande produktportföljen. Låter det intressant? Sök redan idag då vi tillämpar löpande urval! OM TJÄNSTEN Intersolia är ett privatägt bolag som... Visa mer
Vill du jobba för en bättre miljö och klokare säkerhetshantering av kemikalier? Drivs du av att förmedla visioner och utveckla IT-system för att kunna leverera de bästa helhetslösningarna till kund? Intersolia söker nu två Produktägare som i tvärfunktionella team projektleder nyutveckling och optimering av den nuvarande produktportföljen. Låter det intressant? Sök redan idag då vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Intersolia är ett privatägt bolag som erbjuder IT-, konsult- och utbildningslösningar i syfte till att främja ökat miljöansvar och ökad säkerhetshantering av kemikalier. Intersolia befinner sig i en spännande tillväxtfas b.la. beroende på nya förvärv av bolag som kompletterar deras produktutbud och kompetens. För att fortsätta resan framåt söker vi nu två Produktägare till deras huvudkontor i Halmstad!

Som Produktägare definierar du tillsammans med styrelsen, Produktchefen och andra Produktägare möjliga affärsmöjligheter, vidareutveckling och framtidsvision. Med input från kunder, säljare, kundsupport och produktavdelningen projektleder du ny- och vidareutveckling av IT-lösningar tillsammans med utvecklingsteamet i Serbien.

Du får möjlighet att självständigt driva ditt arbete och jobba mot både interna och externa kontaktytor. Det är ett stimulerande arbete blandat med utmaningar och möjligheter där din nyfikenhet, struktur, strategiska förmåga och uthållighet spelar en avgörande roll. I tjänsten ingår ca 4-5 resor per år till bl.a. Serbien där du får arbeta tätt ihop med utvecklingsteamet. En vanlig dag kan t.ex. bestå av en varm morgonkaffe, workshop ute hos kund, möte med utvecklingsteamet, planering och flera skratt.

En av Produktägarna beskriver tjänsten så här:
-"Det absolut roligaste är att tjänsten är så dynamisk. Det blir aldrig tråkigt och finns hela tiden saker att göra. Man får träffa så många olika typer av kunder och komma i kontakt med varierande industrier som alla jobbar på olika sätt."

Du kommer arbeta på Intersolias ljusa och moderna huvudkontor i Halmstad där företagskulturen präglas av öppenhet, ödmjukhet, lojalitet och kreativitet!

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Intersolia.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer till exempel att:


* Utifrån din nyfikenhet och ditt engagemang tänka utanför boxen i syfte till att identifiera nya behov och arbeta fram utvecklingsstrategier
* Projektleda ny- och vidareutveckling av IT-lösningar och stödsystem som främjar ökat miljöansvar och ökad säkerhetshantering av kemikalier
* Löpande kontakt med kund och din interna organisation


Tjänsten passar dig som är utbildad inom IT eller tidigare har arbetat med projektledning/ utveckling av IT-system. Du är en exekutiv ”doer”, fylld med engagemang som ser möjligheter där andra ser svårigheter.

För att lyckas i rollen krävs det att du är strategisk och strukturerad då du ansvarar för att förmedla vision, bryta ned delmål, utreda möjliga arbetsstrategier och följa upp på presenterade resultat. Vidare är det viktigt att du är flexibel utifrån att kunna ifrågasätta egna idéer och dess kvalité samt uthållig då utveckling kan ta tid och allt inte alltid går som det är tänkt.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en Högskoleingenjörsutbildning inom IT alternativt arbetslivserfarenhet av projektledning/ utveckling av IT-system


* Minst två års arbetslivserfarenhet av projektledning/ utveckling av IT-system
* Flytande kunskaper, både verbalt och skriftligt, i engelska och svenska
* Intresse för miljö och säkerhet
* B-körkort


Det är meriterande om du


* Arbetat som teknisk projektledare eller med projektledning
* Erfarenhet av agil produktutveckling
* Om du har arbetat med Microsoft Visio
* Kan tala Tyska eller Serbiska flytande


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt
* Omfattning: Tillsvidareanställning
* Placering: Halmstad, Gamletullsgatan 12
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Intersolias önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected] under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Om oss

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Intersolia har hjälpt företag och myndigheter med miljövänligare och säkrare kemikaliehantering sedan 1999. Idag är vi verksamma i Sverige, Danmark, Tyskland, Norge, England och Serbien och har drygt 105 medarbetare, varav ca 35 sitter i Sverige. Med våra konsulter, källsäkrad data och webbaserade verktyg i framkant hjälper vi verksamheter att säkerställa sin kemikalieadministration och uppfylla aktuell lagstiftning. Omsättning 2017 var på koncernnivå ca 100 miljoner SEK. Intersolia Visa mindre