Lediga jobb som General-, landstings- och kommundirektörer m.fl. i Halmstad

Se lediga jobb som General-, landstings- och kommundirektörer m.fl. i Halmstad. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Halmstad som finns hos arbetsgivaren.

Länsråd till Länsstyrelsen i Hallands län

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt ko... Visa mer
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 230 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland.



Arbetsuppgifter
Som länsråd leder och samordnar du det operativa arbetet vid Länsstyrelsen och du är landshövdingens närmaste medarbetare och ersättare vid behov.

Tillsammans med landshövdingen utgör du myndighetens högsta ledning. Arbetet innebär många kontakter, både internt och externt. Du ingår i Länsstyrelsens ledningsgrupp och är närmaste chef och ledare för cheferna som ingår i ledningsgruppen.

Som länsråd skapar du förutsättningar och verkar för att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. Rollen innebär ett brett samarbete med andra myndigheter, Region Halland, kommunerna i länet, näringslivet och organisationer. Även Sveriges 21 länsstyrelser har ett nära samarbete och utvecklar successivt gemensamma lösningar för till exempel effektiv ärendehantering, IT och webb, krisberedskap och integration. Detta är också en del av dina arbetsuppgifter att delta i det arbetet på nationell nivå.

Länsstyrelsens verksamhet finansieras av regeringens årliga regleringsbrev. Länsrådet har en viktig roll för att budget hålls, du säkerställer att verksamheten drivs effektivt och resultatinriktat. I nära samarbete med landshövdingen fattas beslut efter diskussioner och analyser av beslutsunderlag. Du förväntas vara väl insatt, aktiv och konstruktiv med ett helhetstänk.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Relevant akademisk utbildning eller motsvarande utbildning som vi bedömer likvärdig
- Flerårig chefserfarenhet
- Erfarenhet av att leda och driva en komplex organisation tillsammans med andra chefer
- Flera års erfarenhet av att, med goda resultat, ha arbetat mål- och resultatinriktat för såväl hela verksamhetsuppdraget som det egna ansvarsområdet
- Erfarenhet av strategiskt ledningsgruppsarbete
- Erfarenhet av att framgångsrikt leda och driva förändrings- och utvecklingsarbete
- God kommunikativ förmåga i både tal och skrift
- God kommunikativ förmåga på engelska.

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av arbete som chef inom offentlig sektor
- Erfarenhet av att leda chefer
- Erfarenhet av extern samverkan
- Chefs- och ledarskapsutbildning.

Du har ett genuint intresse för människor och en vilja till att vara en god ledare. Du är trygg i din roll och kan motivera, lyssna och tillvarata medarbetarnas och organisationens kompetens. Ditt ledarskap leder till förtroendefulla relationer och du ger dina medarbetare rätt förutsättningar att fatta beslut på egen hand. Du driver utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling. Du har en stark integritet och genom ditt inspirerande ledarskap, skapar du förutsättningar för en god arbetsmiljö och delaktighet i organisationen.

För att trivas i rollen och lyckas med ditt uppdrag är det viktigt att du företräder staten och länet på ett professionellt och förtroendefullt sätt.

Vi kommer att lägga stort vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor.

Övrigt
Placeringen är på Länsstyrelsens kontor på Slottsgatan 2 i Halmstad. Visst resande inom regionen förekommer och i vissa fall även nationellt.

Anställningen är tillsvidare hos Länsstyrelsen, men Regeringskansliet beslutar om ett tidsbegränsat förordnande som länsråd på i regel 5 år med möjlighet till förlängning.

Tjänsten är säkerhetsklassad och det genomförs en säkerhetsprövning enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen innan beslut om anställning tas. Med den här anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras och du kommer att ingå i Länsstyrelsens krislednings- och krigsorganisation.

Ansökan
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via vårt rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev som motiverar varför du är lämplig för tjänsten.

För kännedom planerar vi att genomföra de första intervjuerna i slutet av juni och uppföljande intervjuer, med de kandidater som gått vidare i processen, i månadsskiftet augusti/september.

Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd. Visa mindre

Ambassadör - Deltid hemifrån

Ansök    Maj 30    Fenix Begravning AB    Ambassadör
BLI EN TRYGGHETSAMBASSADÖR HOS FENIX! Fenix Begravning & Juridik Fenix har sedan 2014 erbjudit digitala begravnings- och juridiktjänster. Vi har en hög tillväxt- och förändringstakt och har även börjat expandera internationellt. Som en digital begravningsbyrå ligger vi i framkant av den tekniska utvecklingen och utökar ständigt vårt kunderbjudande av både juridiska och begravningsrelaterade tjänster och produkter. I dagsläget kan vi erbjuda våra kunder ett... Visa mer
BLI EN TRYGGHETSAMBASSADÖR HOS FENIX!
Fenix Begravning & Juridik
Fenix har sedan 2014 erbjudit digitala begravnings- och juridiktjänster. Vi har en hög tillväxt- och förändringstakt och har även börjat expandera internationellt. Som en digital begravningsbyrå ligger vi i framkant av den tekniska utvecklingen och utökar ständigt vårt kunderbjudande av både juridiska och begravningsrelaterade tjänster och produkter.
I dagsläget kan vi erbjuda våra kunder ett stort nätverk begravningsrådgivare. Nu tar vi nästa steg med fokus på våra juridiska tjänster.
Till vårt proffsiga team av frilansande ambassadörer, Fenix Society, söker vi dig som har stort engagemang i ditt eget företagande, gillar rollen som konsult, trivs i mötet med människor och gärna använder ditt nätverk för att etablera dig som trygghetsambassadör lokalt.
På Fenix är kundnöjdhet och kvalitet vårt främsta fokus. I rollen som ambassadör kommer du ta kontakt och skapa relationer med både enskilda individer och företag för att hjälpa de uppnå mer trygghet via våra juridiska tjänster. Vi arbetar hårt och smart för att leverera ärlig och enastående service mot våra kunder.
Fenix Ambassadörer är för dig OM:
- Du önskar trygga din egen ekonomi via förmedling av Fenix juridiska tjänster
- Du vill skaffa dig spetskompetens kring processen som följer ett dödsfall samt viktiga juridiska aspekter
- Du vill bidra till en ökad trygghet bland dina medmänniskor
Fenix Ambassadörer är inte för dig OM:
- Du är otålig och ostrukturerad
- Du är i behov av en heltidstjänst
- Du blir stressad av att arbeta dynamiskt och ta eget initiativ
Blir du antagen i urvalsprocessen så kommer vi att erbjuda dig möjligheten till certifiering som ambassadör via vår interna utbildning och introduktionspaket (2 veckor).
Alla certifierade ambassadörer kommer att erhålla tillgång till följande insatser efter avslutad utbildning samt certifiering:
- Möjlighet att generera extra inkomster via våra juridiska tjänster
- Ökad kompetens inom Begravningskunskap & Juridik vid Dödsfall
- Ökad kompetens inom sälj, marknadsföring & ledarskap
Obs! För att erhålla arvode från oss så bör du teckna ett avtal med Frilans Finans (fakturera utan företag).
Hör av dig redan idag - vi ser fram emot att connecta med dig!
Fenix är den snabbast växande digitala uppstickaren i Sverige inom begravning- och juridik som finns i både Storbritannien och Sverige. Vi utvecklar tekniken, marknadsför tjänsterna och hanterar kundvården. Genom att använda en outsourcad modell med partners och frilansare som levererar de faktiska tjänsterna med hjälp av vår teknik är vi ett modernt och kundvänligt varumärke.
Anställningsform
Behovsanställning via egenanställning hos Frilans Finans.
Arbetslivserfarenhet
Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet som coach, kundtjänstmedarbetare, tolk, lärare, eller föreläsare, men det är inget krav.
Språk
Språket är ett av de viktigaste verktygen i ditt arbete som rådgivare därför är det viktigt att du uttrycker dig väl såväl muntligt som skriftligt. God svenska i tal och skrift är ett krav.
Övriga krav:
God it-kompetens
Kommunikationsförmåga
Struktur Visa mindre

Regional utvecklingsdirektör till Region Halland

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas Vi KAN, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i reg... Visa mer
Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas Vi KAN, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

ARBETSUPPGIFTER
Region Halland har uppdraget att arbeta för utveckling och tillväxt i Halland och det regionala arbetet spänner över flera olika områden. Som Regional utvecklingsdirektör ansvarar du för att hålla samman och driva följande kompetensområden:

• Regional samhällsplanering med ansvar för det regionala arbetet med infrastruktur och kollektivtrafikfrågor
• Social hållbarhet med ansvar för det regionala arbetet som rör välfärd, social inkludering, skola och utbildning, sysselsättning, jämlik hälsa, folkhälsa, integration och mångfald
• Näringsliv med ansvar för det regional arbetet med näringslivsfrågor, förutsättningar för en innovativ region, entreprenörskap, kompetens och arbetsmarknad, besöksnäring och Halland.se
• Analys och samordning med ansvar för att följa och analysera Hallands utveckling och att ansvara för det regionala arbetet med EU och EUs programområden

Region Hallands tillväxtstrategi är utgångspunkt för uppdraget. Bredden i frågorna är stor och du arbetar genom underställda chefer för att nå uppsatta mål. Du är närvarande och tillgänglig för att kunna bidra till att omsätta visioner till konkret handling och goda resultat.

Som ledare för en av regionens två kärnprocesser arbetar du nära såväl Hälso- och sjukvårdsdirektören som Regiondirektören. Utvecklingsfrågorna är gemensamma och det är av stor vikt att samspelet på ledningsnivå fungerar väl för att skapa en gemensam identitet kring regionens hållning i aktuella frågor.

KVALIFIKATIONER
Din roll innebär att aktivt bidra till ett kontinuerligt utvecklingsarbete. Dynamiken i ledningen är en viktig framgångsfaktor för förvaltningen och din ledarstil bygger på tillit. Genom tydlighet kring målbild, resultatförväntningar och rapporteringsstrukturer skapar du en trygghet kring riktning och leveransförväntningar.

Du arbetar nära regionens Tillväxtutskott och bidrar till en god dialog. Arbetet förutsätter god relationsskapande förmåga och förståelse för hur beslut drivs och förankras i en politiskt styrd organisation. Det kräver såväl lyhördhet och följsamhet som förmåga att på ett vederhäftigt och förtroendeingivande sätt skapa förankring och genomslag.

Vi söker dig som har flerårig ledarerfarenhet på högre ledningsnivå i utvecklingsinriktad verksamhet och som är van att leda genom andra chefer. Du har stort intresse för och bred kunskap inom utvecklingsfrågor såsom tillväxt, samhällsplanering, social hållbarhet, miljö och kvalitet. Vidare är du van att utifrån ett helhetsansvar driva frågor och samverka med aktörer inom angränsande verksamheter, i eller med en politiskt styrd verksamhet.

Välkommen med din ansökan med personligt brev senast den 21 april 2019. Vid frågor kontakta Boel Lundell 0708-41 70 40, People Impact, som vi samarbetar med i denna rekrytering


ÖVRIGT
Vi planerar att hålla första intervjuer 3/5 och den 10/5.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal. Visa mindre