Lediga jobb som Registrator i Halmstad

Se lediga jobb som Registrator i Halmstad. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Halmstad som finns hos arbetsgivaren.

Driven och strukturerad handläggare/registrator sökes

Ansök    Sep 11    REGION HALLAND    Registrator
Om arbetet I uppdraget som handläggare hos oss arbetar du huvudsakligen med förvaltningens registrering, diariehantering, expediering av beslut och handlingar och vår officiella funktionsbrevlåda samt tillhörande ärenden. Det innebär till exempel registrering av handlingar, hantering av inkommande och utgående ärenden och sekretessprövningar. Du har en samordnande roll och driver utveckling kopplat till vår informationshantering och du är förvaltningen... Visa mer
Om arbetet
I uppdraget som handläggare hos oss arbetar du huvudsakligen med förvaltningens registrering, diariehantering, expediering av beslut och handlingar och vår officiella funktionsbrevlåda samt tillhörande ärenden.

Det innebär till exempel registrering av handlingar, hantering av inkommande och utgående ärenden och sekretessprövningar.

Du har en samordnande roll och driver utveckling kopplat till vår informationshantering och du är förvaltningens arkivsamordnare. I uppdraget ingår att kvalitetssäkra processerna inom dina kunskaps- och ansvarsområden samt att vara ett nära och proaktivt stöd till verksamheterna.

I handläggaruppdraget kommer andra administrativa förvaltningsövergripande ansvarsområden och uppgifter att ingå. Vi är på en spännande utvecklingsresa där du har möjlighet att bidra till att forma delar av tjänstens innehåll och där vi förväntar oss att du utvecklar befintliga strukturer och arbetssätt och effektiviserar med hjälp av digitala lösningar.

Du arbetar nära och tillsammans med förvaltningens nämndsekreterare och ledningssystemssamordnare inom områden som rör den politiska ärendehanteringen och det övergripande kvalitetsarbetet.

Du deltar i Region Hallands registratornätverk och samverkar och samarbetar med övriga registratorer för att utveckla och kvalitetssäkra våra gemensamma processer.

Arbetstiden är förlagd måndag-fredag, 08.00-16.30, med möjlighet till flextid.

Om oss
Drygt 1300 medarbetare arbetar inom våra tre stora områden: Ambulanssjukvården Halland, Medicinsk diagnostik och Hälsa och funktionsstöd. Våra verksamheter spelar en avgörande roll för invånares hälsa någon gång under deras livstid. Vi finns där för långvariga vårdkontakter men också i ett akut läge.

I våra verksamheter får gravida par stöttning på Kvinnohälsovården, yngre invånare hjälp på sin väg in i vuxenlivet hos Ungdomsmottagningen, provtagningsenheter och scanningsprogram garanterar att invånarna får sin hälsostatus uppdaterad och invånarna får sjukvårdsrådgivning via 1177 på telefon. Dessutom tryggar vi sjukresor, habilitering, hjälpmedel och ambulanssjukvård.

Du kommer att ingå i Kvalitets- och utvecklingsavdelningen inom förvaltningens Lednings- och verksamhetsstöd (LOVS). ?Inom Kvalitet och Utveckling driver, kvalitetssäkrar och utvecklar vi lednings- och stödprocesser inom bland annat kommunikation, ledningssystem, informationshantering, patientsäkerhet, nämndsfrågor, hälsoinformatik och verksamhetsutveckling. Liksom övriga avdelningar inom LOVS samverkar och samarbetar vi i region- och förvaltningsgemensamma frågor? och utgör en stödjande och rådgivande funktion till verksamheter och politisk ledning.?

Inom LOVS ingår också HR-avdelningen, ekonomiavdelningen, verksamhetsmiljö samt chefläkare och förvaltningschef. Tillsammans är vi 30 personer som utgår från vårt kontor i Halmstad som vi delar med Hallands sjukhus och Närsjukvården.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en samhällsvetenskaplig högskoleutbildning eller annan lämplig utbildning relaterat till uppdraget, alternativt har utbildning och arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.

Du har goda kunskaper inom och tidigare erfarenheter av arbete med registrering, diarium, offentlig verksamhet, utlämnande av allmänna handlingar och sekretessprövningar. Vidare ser vi att du har kännedom om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorns funktion och ansvar, särskilt offentlighets- och sekretesslagstiftning, förvaltnings- och kommunallag.

Vi ser även att du har goda kunskaper om att arbeta i ärende- och dokumenthanteringssystem. Meriterande om du har erfarenhet av ärendehanteringssystemet Platina.

Du är som person noggrann, strukturerad och utvecklingsdriven. Vi värdesätter nytänkande och effektivisering med hjälp av digitala lösningar samt förmåga att kunna ta fram rutiner och tillämpningsdokument för ditt område. Arbetet sker ofta i samspel med kollegor vilket kräver att du är lyhörd, har god kommunikations- och samarbetsförmåga, stor integritet samt tydlig förmåga till situationsanpassning.

För att säkerställa en god och säker kommunikation med kollegor, patienter/kunder och övriga kontakter ställer vi krav på goda kunskaper i svenska språket, tal som skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Intervjuer planeras till v 41 och 42.

Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. 
Läs mer om vilka förmåner vi kan erbjuda dig som anställd i Region Halland https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner

Om Region Halland


Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/

Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.


Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal. Visa mindre

Registrator till Socialförvaltningen

Ansök    Dec 19    Halmstads kommun    Registrator
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du ... Visa mer
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad.

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Socialförvaltningen arbetar för att ge stöd och hjälpa barn, ungdomar, familjer och personer med funktionsnedsättning eller beroendeproblem. Vi arbetar även med uppsökande och förebyggande insatser. Grundläggande för oss är att vi bemöter varandra på ett respektfullt sätt – såväl våra brukare som oss medarbetare emellan.



ARBETSUPPGIFTER
Är du passionerad för struktur och ordning och tycker om att ge service? Vill du bidra till att utveckla och förbättra arbetsmetoder? Då kan du vara vår nya registrator!

Du kommer arbeta löpande med att registrera och hantera allmänna handlingar i enlighet med gällande regelverk. Du kommer även bistå med daglig service åt kommuninvånare och förvaltning inom frågor som rör sekretess och utlämnande av handling.

I arbetet ingår ansvar kring arkivering och dokumenthantering i ärendehanteringssystemet Ciceron samt deltagande i pågående utvecklingsarbete som exempelvis införandet av e-arkiv och dokumentklassning. Du kommer att samverka och kommunicera med en mängd olika tjänstepersoner och stödja dem genom råd och utbildning samt skapa struktur i arbetet med diarieföring.

Arbetsuppgifterna ingår även arbete med i övrigt förekommande administrativa uppgifter på förvaltningen, exempelvis administrativt arbete och service inom uppdraget för receptionstjänst.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har en högskole- eller universitetsexamen inom arkiv- och informationsvetenskap eller samhällsvetenskap, alternativt har du genomfört någon form av registratorsutbildning.

Din bakgrund är inom administration och har du dessutom haft rollen som administratör/registrator inom offentlig verksamhet är det särskilt meriterande. Datorn kommer att vara ditt främsta arbetsverktyg och du är därför en van datoranvändare.

Kunskap och erfarenhet av att dokumentera, arbeta i Officepaketet speciellt excel och hantera och strukturera information på ett tydligt sätt.

Har du erfarenhet av arbete i Ciceron och Procapita/Lifecare är detta ett plus.

Intervjuer genomförs den 7e januari 2025.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.

Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd.

Halmstads kommun erbjuder friskvårdsbidrag och tillämpar rökfri arbetstid.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Registrator och administrativt stöd till barn- och ungdomsförvaltningen

Ansök    Mar 18    Halmstads kommun    Registrator
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för Halmstads kommunala förskolor, grundskolor,... Visa mer
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för Halmstads kommunala förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola. Varje dag går ungefär 16 000 barn till någon av våra verksamheter.

Vi söker dig som vill arbeta för att varje barn och elev ska få den bästa starten i livet.
Välkommen att utvecklas i Halmstads kommuns största förvaltning där dina insatser kommer göra skillnad varje dag. Hos oss är du med och skapar framtiden!

Registratorsuppdraget utgår från barn- och ungdomsförvaltningens Kvalitetsavdelning. Avdelningen ansvarar för förvaltningens övergripande processer kring diarieföring och arkivering. Andra ansvarsuppgifter på avdelningen rör områden som exempelvis verksamhetsplanering, uppföljning och skoljuridik.

ARBETSUPPGIFTER
Nu behöver vi dig som med kraft och energi kan ta dig an ett uppdrag som registrator på Halmstads kommun största förvaltning. Du kommer att komma till en avdelning med mycket utvecklingskraft och framåtanda där vi samtidigt stöttar varandra att bli våra bästa jag på jobbet!

Tjänsten består av två större arbetsområden. Det ena arbetsområdet innebär att du utifrån din roll som registrator har ett huvudansvar för förvaltningskontorets arbete med post och diarieföring. Det andra arbetsområdet innebär att du arbetar som administrativt stöd till och i nära samarbete med våra två verksamhetschefer för skola och vår förvaltningschef. Du kommer inom alla dina arbetsuppgifter att samverka och kommunicera med en mängd olika tjänstepersoner. Du kommer också att delta i kommunens gemensamma nätverk för personer med liknande arbetsuppgifter som dina.

Halmstads kommun arbetar i ärendehanteringssystemet Ciceron. Just nu arbetar vi med att utveckla e-arkiv och vårt informationssäkerhetsarbete.

I rollen som registrator kommer du att verka som stöd till förvaltningens medarbetare och den politiska nämnden i frågor som rör ärende- och dokumenthantering. I praktiken innebär detta arbetsuppgifter som diarieföring av inkomna uppgifter och handlingar och utveckla kvaliteten i vår diarieföring. Du arbetar också med daglig service åt kommuninvånare och förvaltning inom frågor som rör sekretess och utlämnande av handling, bland annat till media. I arbetet ingår ansvar kring arkivering och dokumenthantering. Arbetet innebär också att stödja förvaltningens administration med utbildning inom diarieföring.

Arbetsuppgifter i rollen som administrativt stöd kan vara mötesplanering, kalenderhantering, rapportering i olika system, korrespondens, presentationsmaterial, uppföljning och ärendehantering.

KVALIFIKATIONER
Utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap på högskolenivå, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren anser lämplig och erfarenhet av att arbeta som registrator eller liknande administrativ erfarenhet. Vi ser det som meriterande om du:

- har kunskaper om offentlighet- och sekretesslagen samt förvaltningslagen.
- erfarenhet från arbete inom offentlig sektor.
- erfarenhet av diariesystemet Ciceron

Vi söker en prestigelös person med god administrativ förmåga och en välutvecklad känsla för service. Du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska. Du är noggrann, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Du behöver trivas i att arbeta i flera olika processer och kan prioritera. Vi söker dig som snabbt kan komma in i arbete och har goda IT-kunskaper.

Vi söker dig som gillar att göra andra runt omkring dig bra. Detta gör du med en god administrativ förmåga och en välutvecklad känsla för service. Du har god förmåga att utrycka dig i både tal och skrift på svenska.

Du är noggrann, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Du behöver trivas i att arbeta i flera olika processer och själv kunna prioritera vad som är viktigast just nu och vad som är det på lite längre sikt. Vi söker dig som snabbt kan komma in i arbete och har goda IT-kunskaper.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.

Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.

Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag utan anmärkning från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid!

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Registrator

Ansök    Jul 4    Försvarsmakten    Registrator
Luftvärnsregementet söker nu en registrator till Garnisonsenheten och Garnisonsavdelningen. Vi söker en medarbetare med god initiativförmåga och som vill vara med och utvecklas i en växande organisation. Huvudsakliga arbetsuppgifter I din roll som registrator kommer du arbeta med registrering, distribuering och expediering av inkommande och utgående handlingar samt med att bemanna i vår kunddisk där du ger stöd och service till Försvarsmaktens handläggare... Visa mer
Luftvärnsregementet söker nu en registrator till Garnisonsenheten och Garnisonsavdelningen.
Vi söker en medarbetare med god initiativförmåga och som vill vara med och utvecklas i en
växande organisation.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som registrator kommer du arbeta med registrering, distribuering och expediering av
inkommande och utgående handlingar samt med att bemanna i vår kunddisk där du ger stöd
och service till Försvarsmaktens handläggare i dokumenthanteringsfrågor.
Det innebär mycket samverkan internt inom Försvarsmakten samt extern kontakt med
allmänheten. Utöver detta ingår arbete med övriga förekommande uppgifter på avdelningen. 
Du kommer även att delta i de projekt och utvecklingsarbeten som bedrivs inom
informationshanteringsområdet samt i övningsverksamhet inom Försvarsmakten.

Kvalifikationer
- Genomförd och godkänd gymnasieutbildning
- Arbetat som registrator eller innehar annan erfarenhet som arbetsgivaren anser vara
  likvärdig
- Kunskap kring Offentlighets- och sekretesslagen (OSL).
- Mycket god administrativ förmåga och datorvana
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
- B-körkort manuell växellåda

Meriterande
- Diplomerad registratorutbildning eller motsvarande
- Kunskaper om regelsystem, rutiner och metoder inom dokumenthanteringsområdet
- Erfarenhet av stabs-, expeditions- och/eller arkivtjänst inom myndighet
- Erfarenhet av arbete med sekretessbelagda handlingar inom offentlig förvaltning
- Erfarenhet av att hantera signalskyddsmateriel och signalskyddsnycklar.
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, i synnerhet inom Försvarsmakten.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ordningssinne, är ansvarstagande och är strukturerad i ditt arbete. Vi ser
att du har ett öppet sinnelag, är serviceinriktad och har en positiv inställning. Du har förmågan
att arbeta självständigt likväl i grupp som med andra människor och du bidrar aktivt till ett
gott samarbete och bra stämning. Du är prestigelös och gillar att utforska nya lösningar samt
har förmågan att arbeta lugnt och metodisk under perioder med högre arbetsbelastning.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Försvarsmaktens värdegrund bygger på Öppenhet, Resultat och Ansvar, vilket du självklart
delar med oss.

Övrigt
Tjänsten är en civil tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetsort är Halmstad och resor förekommer i tjänsten, främst inom Sverige.

Kontaktpersoner
Vill du veta mer om tjänsten kontakta Jörgen Sennow, [email protected]
Vid frågor kring rekryteringen är du välkommen att kontakta Lv 6 HR-avdelning, g1-
[email protected]

Fackliga företrädare
SEKO, Jörgen Stehn
SACO, Patrik Hansén
OFR/S, Senadin Sela
OFR/O, Joakim Koch
Samtliga nås via växeln på 035-266 20 00

Välkommen med din ansökan senast 2024-08-16. Din ansökan bör innehålla CV samt
ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Luftvärnet uppträder på marken och är en del av armén, men samarbetar ofta med Flygvapnet. Luftvärnet övervakar luftrummet med mobila sensorer (som radar), upptäcker hot, samt skyddar viktiga objekt och verksamheter mot angrepp från luften genom bekämpning med robotar. De två luftvärnsbataljoner som ingår i insatsförsvaret utbildas och hålls i beredskap av Luftvärnsregementet.

Våra medarbetare deltar i insatser både på hemmaplan och runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Erfaren Administrativ koordinator/registrator till Regionkansliet

Ansök    Sep 19    REGION HALLAND    Registrator
Är du registrator och vill vara en del av en spännande utvecklingsresa och bidra till att forma framtidens Region Halland? Vi söker en driven och strukturerad administrativ koordinator/registrator som vill göra skillnad! Har du teoretisk och praktisk erfarenhet från yrket? Vill du bli del av en trygg och trevlig arbetsplats? Läs då mer! Om tjänsten Du kommer att vara med och bidra i en av Region Hallands mest utmanande processer då samtliga sjuhusfastighe... Visa mer
Är du registrator och vill vara en del av en spännande utvecklingsresa och bidra till att forma framtidens Region Halland? Vi söker en driven och strukturerad administrativ koordinator/registrator som vill göra skillnad! Har du teoretisk och praktisk erfarenhet från yrket? Vill du bli del av en trygg och trevlig arbetsplats? Läs då mer!

Om tjänsten
Du kommer att vara med och bidra i en av Region Hallands mest utmanande processer då samtliga sjuhusfastigheter behöver utvecklas och förnyas.

Du kommer att ha en nyckelroll i administrationen för programledningen och Regionfastigheter.  Du kommer att bidra med mötesplanering och mötesdokumentation och annan avlastning, vilket ställer krav på flexibilitet, koordinering och teamarbete. Inom programmet svarar du för registrering/diarieföring av programmets handlingar.

Under övrig del av din tjänstgöring kommer du även att vara registrator på Regionkontoret. Som registrator ansvarar du för att hantera inkomna handlingar med diarieföring, hjälpa övriga medarbetare i frågor som rör registrering av handlingar samt fördelning, bevakning, avslut och arkivering av ärenden. Rollen innebär också att ge stöd och service till våra förtroendevalda och allmänhet. Hos oss får du ett utvecklande och omväxlande arbete där du både samarbetar i team och arbetar självständigt. Du kommer att arbeta med administrativa uppgifter och en del av arbetet innebär också att utbilda inom ditt område.

Tjänsten som registrator innebär också daglig kontakt med invånare och media som en naturlig del i arbetet och att ge råd och stöd till handläggare, chefer och förtroendevalda. 

Om arbetsplatsen
Tjänsten är placerad på Kansliavdelningen och där hanteras bl a arkivfrågor, nämndadministration, juridik och dataskydd. Arbetsplatsen finns på Regionens hus i centrala Halmstad, möjlighet till att arbeta på distans någon dag i veckan finns. Du arbetar tillsammans med ett litet erfaret team och rapporterar till regionens kanslichef. Förutom trevliga kollegor erbjuds du en trygg anställning med goda förmåner. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning (till exempel inom arkiv- och informationsvetenskap, statsvetenskap, eller registratorsutbildning) eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser förstås gärna att även du som har extra lång erfarenhet anmäler ditt intresse!

Du bör ha kunskaper om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorns funktion och ansvar, särskilt offentlighets- och sekretesslagstiftning, förvaltnings- och kommunallag. Du bör också känna till dataskyddsförordningen (GDPR) och ha systemförståelse.

Du är också språkligt intresserad och duktig i svenska språket - både i tal och i skrift. 

Digital arbetsmiljö är en självklarhet för dig och det är en fördel om du har kunskaper om ärendehanteringssystemet Platina eller liknande ärende- och dokumenthanteringssystem.

Det är meriterande om du har erfarenhet av sekretessprövning och utlämnande av allmän handling. Har du genomgått utbildning i ärende- och dokumenthantering för registratorer eller motsvarande är det också meriterande.

Som person känner du igen dig som kommunikativ, noggrann och lyhörd. Det är en stor fördel om du är en person som trivs med att skapa nya kontaktytor och kan kommunicera på ett pedagogiskt sätt.

Du är serviceinriktad och positiv som person och vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. 

Tjänsten är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer att genomföras.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. 
Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd.

Om Region Halland


Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/

Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.


Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal. Visa mindre

Registrator

Ansök    Sep 29    Försvarsmakten    Registrator
Luftvärnsregementet söker nu en registrator till Garnisonsenheten och Garnisonsavdelningen. Vi söker en medarbetare med god initiativförmåga och som vill vara med och utvecklas i en växande organisation.   Huvudsakliga arbetsuppgifter I din roll som registrator kommer du arbeta med registrering och distribuering av inkommande och utgående handlingar samt även bemanna i vår kunddisk där du ger stöd och service till Försvarsmaktens handläggare i dokumenthan... Visa mer
Luftvärnsregementet söker nu en registrator till Garnisonsenheten och Garnisonsavdelningen. Vi söker en medarbetare med god initiativförmåga och som vill vara med och utvecklas i en växande organisation.  

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som registrator kommer du arbeta med registrering och distribuering av inkommande och utgående handlingar samt även bemanna i vår kunddisk där du ger stöd och service till Försvarsmaktens handläggare i dokumenthanteringsfrågor. 

Du kommer att hantera förfrågningar från allmänheten samt arbeta med övriga förekommande uppgifter på avdelningen. 

Du kommer även att delta i de projekt och utvecklingsarbeten som bedrivs inom informationshanteringsområdet samt i övningsverksamhet inom Försvarsmakten.

Kvalifikationer


• Arbetat som registrator eller innehar annan erfarenhet som arbetsgivaren anser vara likvärdig


• Mycket god datorvana


• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska


• B-körkort

Meriterande


• Diplomerad registratorutbildning eller motsvarande 
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, i synnerhet inom Försvarsmakten.


Personliga egenskaper

Vi söker dig som har ordningssinne, är ansvarstagande och är strukturerad i ditt arbete. Vi ser att du är serviceinriktad, prestigelös har en positiv inställning. Du har förmågan att arbeta självständigt likväl i grupp som med andra människor och du bidrar aktivt till ett gott samarbete och bra stämning. 

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Försvarsmaktens värdegrund bygger på Öppenhet, Resultat och Ansvar, vilket du självklart delar med oss. 

 

Övrigt

Tjänsten är en civil tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Tillträde sker enligt överenskommelse. 

Arbetsort är Halmstad och resor förekommer i tjänsten, främst inom Sverige. 

 

Kontaktpersoner

Vill du veta mer om tjänsten kontakta Jörgen Sennow, [email protected] 

Vid frågor kring rekryteringen är du välkommen att kontakta Lv 6 HR-avdelning, [email protected]

 

Fackliga företrädare

SEKO, Jörgen Stehn
SACO, Patrik Hansén
OFR/S, Senadin Sela
OFR/O, Joakim Koch

Samtliga nås via växeln på 035-266 20 00

 

Välkommen med din ansökan senast 2023-10-23. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Luftvärnet uppträder på marken och är en del av armén, men samarbetar ofta med Flygvapnet. Luftvärnet övervakar luftrummet med mobila sensorer (som radar), upptäcker hot, samt skyddar viktiga objekt och verksamheter mot angrepp från luften genom bekämpning med robotar. De två luftvärnsbataljoner som ingår i insatsförsvaret utbildas och hålls i beredskap av Luftvärnsregementet.

Våra medarbetare deltar i insatser både på hemmaplan och runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Administratör inriktning diarie- och arkiv

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt ko... Visa mer
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 230 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland.



Tjänsten som administratör är placerad på diarie- och arkivfunktionen som är organisatoriskt placerad vid enheten för verksamhetsstöd.

Diarie- och arkivfunktionen har helhetsansvar för Länsstyrelsen i Hallands ärendehantering, arkivbildning och arkivvård. Enheten för verksamhetsstöd ansvarar även för reception, intern service och säkerhet, ekonomi, personal och juridisk kompetens. Diarie- och arkivfunktionen bevakar att myndigheten lever upp till kravet på en väl fungerande, serviceinriktad och rättssäker ärende- och dokumenthantering. För att leva upp till dessa krav medverkar funktionen bland annat i utbildning av personal vid övriga enheter. 

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att du sitter som spindeln i nätet vid Länsstyrelsens centraldiarie och har mycket kontakter både internt med handläggarna och med allmänheten. Du kommer i huvudsak att arbeta med registrering och expediering av hela myndighetens ärenden samt scanning av pappershandlingar. Arbetet innebär att klassificera, registrera och distribuera inkommande och upprättade handlingar. Du kommer ge stöd och råd samt utbilda handläggarna i system och processer. Du svarar på frågor internt och från allmänheten och utlämnande av allmän handling inklusive sekretessprövning. Du deltar också i utveckling av nya rutiner och arbetsmetoder inom funktionen. Andra uppgifter inom funktionens och enhetens ansvarsområden kan också förekomma. Länsstyrelserna använder Platina från Formpipe som verktyg i diarieföringen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Gymnasieexamen
- Några års erfarenhet av diarieföring och arkiv inom offentlig verksamhet
- Erfarenhet av att arbeta med lagar som styr hantering av allmänna handlingar, registratur och arkiv
- Erfarenhet av digitala arbetssätt och att arbeta med olika verksamhetssystem
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:

- Eftergymnasial utbildning inom ärende- och dokumenthantering alternativt Diplomerad registratorsutbildning
- Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete på statlig myndighet

Personliga egenskaper
Länsstyrelsens verksamhet är komplex och mångfacetterad. Det är viktigt att du lär dig snabbt och har en verklig vilja att förstå lagstiftning, verksamheter och processer. Du tycker också om att dela med dig av din kunskap och att utbilda andra. Förståelse för offentlighetsprincipen, rollen som statlig tjänsteman och den statliga värdegrunden är grundläggande.

För att lyckas väl i rollen behöver du vara noggrann och strukturerad, effektiv och ha integritet, eftersom det är viktigt att vi gör rätt och att vi gör det i tid. Du är pedagogisk och lyhörd för verksamhetens behov. Du har god initiativförmåga och har en bra samarbetsförmåga både internt i gruppen och med resten av myndigheten. Du bidrar till att arbetsgruppen har ett utvecklande arbetsklimat eftersom arbetssättet i stor utsträckning är teaminriktat. Du är stresstålig och flexibel eftersom arbetsbelastningen varierar och omvärldens krav förändras över tiden.

Övrigt
Vi kan erbjuda:

• En spännande arbetsplats med bred kompetens
• En möjlighet att bidra till viktiga samhällsuppdrag
• Ett riktigt härligt team som stöttar, hjälper och utvecklar varandra

Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet.

Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via vårt rekryteringssystem.  

Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. 

Tjänsten är säkerhetsklassad och vi genomför en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen innan tjänsten tillträdes.

Du kan komma att ingå i Länsstyrelsens krislednings- och krigsorganisation.

Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd. Visa mindre

Administrativ samordnare sökes till Närsjukvården

Ansök    Jul 28    REGION HALLAND    Registrator
Nu söker vi dig som har spetskompetens inom registrering och diariehantering! Är du vår nya kollega? Sök redan idag! Arbetsuppgifter Som administrativ samordnare ansvarar du för Närsjukvårdens registratur och övergripande diarium samt vår funktionsbrevlåda. I uppdraget ingår att registrera handlingar, hantera administration och utvecklingsbehov samt ge stöd till verksamheten inom området. Du har ett väldigt nära samarbete med vår nämndsekreterare och ... Visa mer
Nu söker vi dig som har spetskompetens inom registrering och diariehantering! Är du vår nya kollega? Sök redan idag!

Arbetsuppgifter
Som administrativ samordnare ansvarar du för Närsjukvårdens registratur och övergripande diarium samt vår funktionsbrevlåda.

I uppdraget ingår att registrera handlingar, hantera administration och utvecklingsbehov samt ge stöd till verksamheten inom området.

Du har ett väldigt nära samarbete med vår nämndsekreterare och ni arbetar tillsammans inom flera områden. Exempelvis är ni stöd till verksamheten i dokument- och personuppgiftshantering samt offentlighet- och sekretesslagstiftning. Ni tillsammans ger även ett viktigt stöd till verksamheten i deras ansvar för de lokala arkiven. På sikt finns även möjlighet att arbeta med ärendehantering i den politiska processen i förhållande till vår driftsnämnd.

I den här tjänsten är du samordnare och sekreterare för förvaltningens ledningsgrupp och våra tre fackliga samverkansgrupper vilket omfattar hantering av kallelser, protokoll samt mötesbokningar för forumen.

Om arbetsplatsen
Närsjukvården Halland satsar inför en spännande framtid i snabb förändring. Alla medarbetare inom Vårdcentralen och Folktandvården står inför utmaningen att skapa en god och nära vård för befintliga och blivande kunder i regionen. En vård som ska vara enkel att välja, tillgänglig på nya sätt och välkomnande för alla.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en samhällsvetenskaplig högskoleutbildning eller annan lämplig utbildning relaterat till uppdraget, alternativt har arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har kunskaper/erfarenheter i ärendehanteringssystemet Platina eller liknande ärende- och dokumenthanteringssystem. 

Du har förvaltningskunskap, kunskaper i offentlighet och sekretesshantering. Vidare ser vi att du har kunskaper om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorns funktion och ansvar, särskilt offentlighets- och sekretesslagstiftning, förvaltnings- och kommunallag. Har du tidigare arbetat med politisk ärendehantering och/eller nämndsekreteraruppdrag ser vi det som meriterande. Vi ser gärna att du erfarenhet inom hälso- och sjukvårdsverksamhet. 

Som person är du bra på att strukturera och driva dina egna processer, likväl är du en person med god förmåga att samverka och skapa goda relationer med en lyhördhet. Du är stabil och förblir lugn i stressade eller pressade situationer. Du är serviceinriktad och anstränger dig för att leverera reella lösningar.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. 
Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd.

Om Region Halland


Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/

Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.


Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal. Visa mindre

Registrator till Barn- och ungdomsförvaltningen

Ansök    Feb 15    Halmstads kommun    Registrator
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 9000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Barn och ungdomsförvaltningen arbetar med cirka 15 000 barns och elevers lärande och utve... Visa mer
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 9000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Barn och ungdomsförvaltningen arbetar med cirka 15 000 barns och elevers lärande och utveckling. Vi är kommunens största förvaltning med cirka 3 000 anställda som tillsammans verkar inom förskola, grundskola, fritidshem, kulturskola, grundsärskola, teknikskolan KomTek och vårt resurscentrum Kärnhuset.

Registratorsuppdraget utgår från barn- och ungdomsförvaltningens Kvalitetsavdelning. Avdelningen ansvarar för förvaltningens övergripande processer kring diarieföring och arkivering. Andra ansvarsuppgifter på avdelningen rör områden som exempelvis verksamhetsplanering, uppföljning och skoljuridik.

ARBETSUPPGIFTER
Nu behöver vi dig som med kraft och energi kan ta dig an ett uppdrag som registrator på Halmstads kommun största förvaltning. Du kommer att komma till en avdelning med mycket utvecklingskraft och framåtanda där vi samtidigt stöttar varandra att bli våra bästa jag på jobbet!

I rollen som registrator kommer du att verka som stöd till förvaltningens medarbetare och den politiska nämnden i frågor som rör ärende- och dokumenthantering. I praktiken innebär detta arbetsuppgifter som diarieföring av inkomna uppgifter och handlingar och utveckla kvaliteten i vår diarieföring. Du arbetar också med daglig service åt kommuninvånare och förvaltning inom frågor som rör sekretess och utlämnande av handling, bland annat till media. I arbetet ingår ansvar kring arkivering och dokumenthantering. Du kommer att samverka och kommunicera med en mängd olika tjänstepersoner, stödja dem genom utbildning och skapa struktur i arbetet med diarieföring. Du kommer att delta i kommunens gemensamma nätverk för registratorer. I arbetsuppgifterna ingår även arbete med i övrigt förekommande administrativa uppgifter på en kvalitetsavdelning.

Halmstads kommun arbetar i ärendehanteringssystemet Ciceron. Just nu arbetar vi med att utveckla e-arkiv och vårt informationssäkerhetsarbete.

KVALIFIKATIONER
Utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap på högskolenivå eller samhällsvetenskaplig utbildning på högskolenivå. Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren anser lämplig och erfarenhet av att arbeta som registrator eller liknande administrativ erfarenhet. Vi ser det som meriterande om du:

- har kunskaper om offentlighet- och sekretesslagen samt förvaltningslagen.
- har tidigare erfarenhet från arbete inom offentlig sektor.

Vi söker en prestigelös person med god administrativ förmåga och en välutvecklad känsla för service. Du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska. Du är noggrann, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Du behöver trivas i att arbeta i flera olika processer och kan prioritera. Vi söker dig som snabbt kan komma in i arbete och har goda IT-kunskaper.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.

Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.

Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag utan anmärkning från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid!

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Registrator

Ansök    Mar 17    Halmstads Fastighets AB    Registrator
Nu behöver vårt engagerade, härliga och ambitiösa gäng på enheten Kvalitet & Hållbarhet förstärkning på registratorsfunktionen. Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med diarieföring inom offentlig verksamhet, som vill vara med och skapa de bästa förutsättningarna för att verksamheten ska kunna nå sina mål. Enheten ansvarar bland annat för diarium, arkiv, att leda och samordna HFAB:s arbete med hållbarhet, processer, juridik och verksamhetsutveckling. ... Visa mer
Nu behöver vårt engagerade, härliga och ambitiösa gäng på enheten Kvalitet & Hållbarhet förstärkning på registratorsfunktionen. Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med diarieföring inom offentlig verksamhet, som vill vara med och skapa de bästa förutsättningarna för att verksamheten ska kunna nå sina mål. Enheten ansvarar bland annat för diarium, arkiv, att leda och samordna HFAB:s arbete med hållbarhet, processer, juridik och verksamhetsutveckling.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:


• hantering av inkommande och utgående handlingar
• utlämnande av handlingar vid begäran, inklusive sekretessgranskning
• hantera interna och externa förfrågningar som rör allmänna handlingar
• vara ett stöd i dokumenthanterings- och diariefrågor samt systemadministration
• att ordna, förteckna, gallra samt tillgängliggöra arkivmaterial
• att driva utveckling, informera, utbilda och kommunicera internt kring dokument- och informationshantering
• att vara med och bygga upp vårt interna informationssäkerhetsarbete
• framtagande av underlag, riktlinjer och rutiner kopplat till informationshantering och informationssäkerhet 

Egenskaper och kvalifikationer
För att lyckas i uppdraget


• har du erfarenhet från arbete med diarieföring i offentlig verksamhet
• har kunskap om lagar och förordningar som styr dokumenthantering
• har god erfarenhet av att hantera begäran om utlämning av allmänna handlingar
• har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift
• är du van att informera och ha dialog med både små och stora grupper
• ser vi gärna att du har erfarenhet från arbete med informationssäkerhet 

Du har registratorsutbildning eller liknande utbildning inom området, alternativt dokumenterad erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. För att passa i rollen som registrator är du trygg i din kompetens. Du har förmågan att kommunicera tydligt och korrekt vid kontakter såväl med allmänheten som med kollegor inom företaget.

Arbetet förutsätter att du kan arbeta självständigt, är pedagogisk, noggrann och med god förmåga att prioritera arbetsuppgifter. Du har lätt för att samarbeta och på kort varsel kunna ge support/rådgivning via olika digitala system t ex via Teams. Vi använder oss av dokumenthanterings- och diariesystemet Platina. 

Som person är du ansvarsfull, förtroendeingivande med stark känsla för service. Att vara en del av HFAB innebär att ditt arbete präglas av vår värdegrund: vi utvecklas tillsammans och vi tänker nytt och hållbart. Som en hjälpsam lagspelare på HFAB blir du delaktig i arbetet att utveckla framtidens hållbara samhälle.

Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet, möjligheten till att bidra till verksamhetens utveckling och arbetsglädjen på jobbet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, tillträde enligt överenskommelse.

Är du den vi söker – välkommen med din ansökan! Ansök senast den 17 april 2022. Rekrytering sker löpande.

 


Halmstads Fastighets AB ägs av Halmstads Kommun. Bostadsbolaget
omsätter drygt 750 miljoner kronor och har cirka 130 anställda.
Fastigheterna, som består av drygt 10 500 lägenheter och lokaler,
värderas till cirka 12 miljarder kronor.

Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Visa mindre

Vikarierande administratörer till diarie- och arkiv

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt ko... Visa mer
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 230 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland.

Tjänsterna som administratörer är placerad på diarie- och arkivfunktionen som är organisatoriskt placerad vid enheten för verksamhetsstöd. Diarie- och arkivfunktionen har helhetsansvar för Länsstyrelsen i Hallands ärendehantering, arkivbildning och arkivvård. Enheten för verksamhetsstöd ansvarar även för reception, intern service och säkerhet, ekonomi, personal och juridisk kompetens. Diarie- och arkivfunktionen bevakar att myndigheten lever upp till kravet på en väl fungerande, serviceinriktad och rättssäker ärende- och dokumenthantering. För att leva upp till dessa krav medverkar funktionen bland annat i utbildning av personal vid övriga enheter.

ARBETSUPPGIFTER
Länsstyrelsen har ett brett uppdrag med verksamhet inom många och olika områden. Kärnverksamheten omfattar prövning, tillståndsgivning, hantering av överklagade ärenden, förvaltning, tillsyn och kontroll men det finns också främjandeuppdrag som information och kunskapsöverföring.

Arbetet innebär att du sitter som spindeln i nätet vid Länsstyrelsens centraldiarie och har mycket kontakter både internt med handläggarna och med allmänheten. Du kommer i huvudsak att arbeta med registrering och expediering av hela myndighetens ärenden samt scanning av pappershandlingar. Arbetet innebär att klassificera, registrera och distribuera inkommande och upprättade handlingar. Du kommer ge stöd och råd samt utbilda handläggarna i system och processer. Du svarar på frågor internt och från allmänheten och utlämnande av allmän handling inklusive sekretessprövning. Du deltar också i utveckling av nya rutiner och arbetsmetoder inom funktionen. Andra uppgifter inom funktionens och enhetens ansvarsområden kan också förekomma. Länsstyrelserna använder Platina från Formpipe som verktyg i diarieföringen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet av diarieföring och arkiv inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av att arbeta med lagar som styr hantering av allmänna handlingar, registratur och arkiv
• Vana att arbeta med dator i det dagliga arbetet
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Lätt att ta till dig ny teknik
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du har:
• Eftergymnasial utbildning inom ärende- och dokumenthantering

Länsstyrelsens verksamhet är komplex och mångfacetterad. Det är viktigt att du lär dig snabbt och har en verklig vilja att veta och förstå lagstiftning, verksamheter och processer. Du tycker också om att dela med dig av din kunskap och att utbilda andra. Förståelse för offentlighetsprincipen, rollen som statlig tjänsteman och den statliga värdegrunden är grundläggande.

För att lyckas väl i rollen behöver du vara noggrann och strukturerad, effektiv och ha integritet, eftersom det är viktigt att vi gör rätt och att vi gör det i tid. Ibland kan det även handla om att få andra att göra rätt. Du är pedagogisk och lyhörd för verksamhetens behov. Du har god initiativförmåga och har en bra samarbetsförmåga både internt i gruppen och med resten av myndigheten. Du bidrar till att arbetsgruppen har ett utvecklande arbetsklimat eftersom arbetssättet på diariet i stor utsträckning är teaminriktat. Du är stresstålig och flexibel eftersom arbetsbelastningen varierar och omvärldens krav förändras över tiden.

Vi kan erbjuda:
• En spännande arbetsplats med bred kompetens
• En möjlighet att bidra till viktiga samhällsuppdrag
• Ett riktigt härligt team som stöttar, hjälper och utvecklar varandra

Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet.

Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via Offentliga Jobb.

Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Tjänsterna är två tidsbegränsade anställningar (Vikariat) till och med 2023-08-31.

ÖVRIGT
Tjänsten är säkerhetsklassad och vi genomför en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen innan tjänsten tillträdes.

Du kan komma att ingå i Länsstyrelsens krislednings- och krigsorganisation.

Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd. Visa mindre

Registrator

Ansök    Nov 3    Halmstads kommun    Registrator
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer samt personer med... Visa mer
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer samt personer med funktionsnedsättning eller någon form av beroende. Vi bedriver även förebyggande och uppsökande arbete och lägger stor vikt vid ett respektfullt bemötande.

Kanslienheten på socialförvaltningen, inrättades januari 2020. På enheten arbetar tolv medarbetare med olika typer av arbetsuppgifter inom områdena förvaltningsövergripande och avdelningsspecifik administration, nämnds- och utskottsadministration, diarie och arkiv, reception och kontorsvaktmästeri. Kanslienhetens uppdrag är att i samverkan med förvaltningens övriga stödfunktioner inom stab, utvecklingsenhet och ekonomienhet stödja verksamheterna inom förvaltningens samtliga ansvarsområden för att skapa en kvalitativ och effektiv administration.
Kanslienheten strävar efter att ge god service med fokus på hög kvalitet och gott bemötande.

ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för ordning och reda och gillar att ha många bollar i luften? Vill du vara med och utveckla och förbättra arbetssätt? Då kan du vara vår nya registrator!

Du kommer arbeta löpande med att registrera och hantera allmänna handlingar i enlighet med gällande regelverk. Du kommer även bistå med daglig service åt kommuninvånare och förvaltning inom frågor som rör sekretess och utlämnande av handling. I arbetet ingår ansvar kring arkivering och dokumenthantering i ärendehanteringssystemet Ciceron samt deltagande i pågående utvecklingsarbete som exempelvis införandet av e-arkiv. Du kommer att samverka och kommunicera med en mängd olika tjänstepersoner och stödja dem genom råd och utbildning samt skapa struktur i arbetet med diarieföring. I arbetsuppgifterna ingår även arbete med i övrigt förekommande administrativa uppgifter på förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskole- eller universitetsexamen inom arkiv- och informationsvetenskap eller samhällsvetenskap, alternativt har du genomfört någon form av registratorsutbildning. Din bakgrund är inom administration och har du dessutom haft rollen som administratör/registrator inom offentlig verksamhet är det särskilt meriterande. Datorn kommer att vara ditt främsta arbetsverktyg och du är därför en van datoranvändare. Har du erfarenhet av Ciceron och Procapita/Lifecare är detta ett plus.

Din kommunikationsförmåga gör att du har lätt för att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och du har förmåga att skapa och underhålla goda relationer på olika nivåer. Du är en noggrann och strukturerad person som utför det du åtar dig i tid och ser till att återkoppling sker. Du trivs i att arbeta självständigt samtidigt som du är en lagspelare som gärna bidrar till trivsel i gruppen och på arbetsplatsen.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Intervjuer planeras till den 13/12 och 16/12.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vi undanber oss vänligen med bestämt erbjudanden om annonserings-och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Visa mindre

Registrator vid Luftvärnsregementet

Ansök    Feb 10    Försvarsmakten    Registrator
Registrator vid Luftvärnsregementet Luftvärnsregementet utökar och vi söker nu en registrator till Regementsstaben. Vi söker en medarbetare med god initiativförmåga och som vill vara med och utvecklas i en växande organisation.  Huvudsakliga arbetsuppgifter I din roll som registrator kommer du arbeta med registrering och distribuering av inkommande och utgående handlingar samt även bemanna i vår kunddisk där du ger stöd och service till Försvarsmaktens... Visa mer
Registrator vid Luftvärnsregementet

Luftvärnsregementet utökar och vi söker nu en registrator till Regementsstaben. Vi söker en medarbetare med god initiativförmåga och som vill vara med och utvecklas i en växande organisation. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som registrator kommer du arbeta med registrering och distribuering av inkommande och utgående handlingar samt även bemanna i vår kunddisk där du ger stöd och service till Försvarsmaktens handläggare i dokumenthanteringsfrågor. 

Du kommer att hantera förfrågningar från allmänheten samt arbeta med övriga förekommande uppgifter på avdelningen. 

Du kommer även att delta i de projekt och utvecklingsarbeten som bedrivs inom informationshanteringsområdet samt i övningsverksamhet inom Försvarsmakten.

 

Kvalifikationer


• Arbetat som registrator eller innehar annan erfarenhet som arbetsgivaren anser vara likvärdig
• Mycket god datorvana
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• B-körkort

Meriterande
• Diplomerad registratorutbildning eller motsvarande
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, i synnerhet inom Försvarsmakten.

 

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har ordningssinne, är ansvarstagande och är strukturerad i ditt arbete. Vi ser att du är serviceinriktad, prestigelös har en positiv inställning. Du har förmågan att arbeta självständigt likväl i grupp som med andra människor och du bidrar aktivt till ett gott samarbete och bra stämning.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

 

Försvarsmaktens värdegrund bygger på Öppenhet, Resultat och Ansvar, vilket du självklart delar med oss.

 

Övrigt

Tjänsten är en civil tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Arbetsort är Halmstad och resor förekommer i tjänsten, främst inom Sverige.

 

Kontaktpersoner

Vill du veta mer om tjänsten kontakta Magnus Svensson, [email protected]

Vid frågor kring rekryteringen är du välkommen att kontakta Lv 6 HR-avdelning, [email protected]

 

Fackliga företrädare

SEKO, Jörgen Stehn
SACO, Patrik Hansén
OFR/S, Senadin Sela
OFR/O, Roger Nygren

 

Samtliga nås via växeln på 035-266 20 00

 


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Luftvärnet uppträder på marken och är en del av armén, men samarbetar ofta med Flygvapnet. Luftvärnet övervakar luftrummet med mobila sensorer (som radar), upptäcker hot, samt skyddar viktiga objekt och verksamheter mot angrepp från luften genom bekämpning med robotar. De två luftvärnsbataljoner som ingår i insatsförsvaret utbildas och hålls i beredskap av Luftvärnsregementet.

Våra medarbetare deltar i insatser både på hemmaplan och runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Registrator/Handläggare

Ansök    Apr 13    Halmstads kommun    Registrator
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Kommunledningsförvaltningen har fokus på ledning, samordning och uppföljning för att komm... Visa mer
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Kommunledningsförvaltningen har fokus på ledning, samordning och uppföljning för att kommunkoncernen ska arbeta effektivt med invånarnas bästa i fokus. Förvaltningen leder och samordnar samhällsbyggandet och jobbar för hållbar tillväxt i Halmstads kommun. Tillsammans ansvarar vi också för styrning och utveckling av kommungemensamma frågor som HR, kommunikation, administration och ekonomi.

Överförmyndarkansliet tillhör avdelningen för ledningsstöd och består i dagsläget av 11 personer: chef, överförmyndarjurister, handläggare, granskare, registrator och ekonom.

ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för ordning och reda och gillar att ha många bollar i luften samtidigt? Vill du vara en del av ett arbetslag med driv och engagemang som hjälper de utsatta i samhället? Då kan du vara vår nya registrator/handläggare!

Tjänsten är en delad tjänst där ansvarsområdena kommer vara registrering, arkivering och rekrytering av gode män. Målsättningen för tjänsten är att du ska agera som ett nav i verksamheten; att ärenden kommer in och blir rätt från början. Din arbetsplats är på plats i Rådhuset där du ansvarar för att ta hand om både fysiskt och digitalt inkommande handlingar och besvarar inkomna frågor. Du ansvarar för att postrutiner är uppdaterade. Genom att scanna det som inkommer fysiskt och registrera ärenden i verksamhetssystemet, lägga in handlingar i akter, avsluta och arkivera akter samt löpande gallra i handlingar ser du till att det är ordning och reda i ett ärende. Du kommer att vara myndighetens arkivredogörare. Du har en viktig roll ur ett rättssäkerhetsperspektiv. Utmaningen för registratorsrollen är att hantera en stor mängd handlingar, hålla många ärenden i luften och att registrera dem rätt.

I den andra delen av rollen ingår att rekrytera gode män och förvaltare genom en tillhandahållen process. I processen ingår intervjuer för att stämma av om kandidaterna är kvalificerade för uppdraget. Det ingår även att genomföra registerkontroller på potentiella kandidater. Du kommer skicka ut uppdragsförfrågningar till gode män och förvaltare vid behov och lämna förslag på ställföreträdare till handläggare. Du kommer att ha kontakt med såväl kommuninvånare, förmyndare som gode män och delta i nätverk med kommunens registratorer.

På sikt kan rollen komma att innefatta andra arbetsuppgifter utifrån intresse, styrkor och verksamhetens behov.

KVALIFIKATIONER
Du har någon form av eftergymnasial utbildning inom administrativt arbete och inom juridik och gärna någon form av registratorsutbildning. Din arbetslivserfarenhet består av administrativt arbete och erfarenhet från registratorsrollen. Har du dessutom erfarenhet av att ha arbetat som administratör inom offentlig verksamhet är det extra meriterande. Då datorn kommer vara ditt främsta arbetsverktyg behöver du vara en van datoranvändare. Har du tidigare erfarenhet av Ciceron och Wärna eller andra överförmyndarsystem har du en extra fördel. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Inom denna verksamhet tar vi tillvara de utsatta i samhällets intressen. Du måste vara lyhörd och ha ett intresse och förståelse för människor, då du kommer ha kontakt med huvudmän, föräldrar, gode män och förvaltare och andra myndighetspersoner. Vid varje kontakt med god man ska du kunna visa uppskattning och förståelse för det de gör, vara serviceinriktad och vänlig. Du är en noggrann person som man kan lita på utför det du åtar dig i tid. Du ser till att upprätthålla kvalitet och produktivitet i arbetet genom att arbeta på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid. Visa mindre

Ärendehanterare till Kontrollenheten - omprövningar i Halmstad

Ansök    Feb 8    Pensionsmyndigheten    Registrator
Brinner du för struktur och administrativt arbete? I så fall tycker vi att du ska kika närmare på den här annonsen till tjänsten som ärendehanterare i gruppen omprövning inom kontrollenheten i Halmstad. Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 361 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 600 000 fondbyten och skickar ut 7,7 miljoner orange kuvert. Vi är dry... Visa mer
Brinner du för struktur och administrativt arbete? I så fall tycker vi att du ska kika närmare på den här annonsen till tjänsten som ärendehanterare i gruppen omprövning inom kontrollenheten i Halmstad.

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 361 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 600 000 fondbyten och skickar ut 7,7 miljoner orange kuvert. Vi är drygt 1400 medarbetare på åtta orter.

Vi gör pensioner enklare!


Pensionsmyndigheten i Halmstad söker en ärendehanterare för tillsvidareanställning. Tjänsten är placerad i Halmstad i gruppen omprövning inom kontrollenheten och leds av en gruppchef. Gruppen som helhet ansvarar främst för omprövning av försäkringsärenden på enskilds begäran och i denna grupp ingår arbetet med att hantera registraturen avseende omprövningar och överklaganden.

Produktionsavdelningen är Pensionsmyndighetens största avdelning med cirka 900 medarbetare och finns på 8 orter från Luleå i norr till Halmstad i söder. Produktionsavdelningens uppgifter är att säkra handläggningen och hantera utbetalningar för Sveriges pensionärer och pensionssparare. I uppdraget ingår också att säkerställa att felutbetalningar inte genomförs och att motverka bidragsbrott.

Produktionsavdelningen befinner sig i en större förändringsresa där vi i vår framtidsbild vill stärka våra medarbetare och vår organisation för att i högre grad kunna möta våra kunder där de befinner sig.

Pensionsmyndigheten strävar efter att ha en effektiv och rättsenlig hantering av sin information så att den är åtkomlig, skyddad och läsbar under hela bevarandetiden. Ärendehanteraren bidrar till detta mål och till de viktigaste arbetsuppgifterna hör följande:
- Klassificera, registrera och skanna omprövnings- och överklagandehandlingar i myndighetens diarieföringssystem (W3D3) enligt offentlighets- och sekretesslagen
- Administrera brevlådan för omprövningar och överklaganden (både fysisk- och e-post)
- Vid behov medverka vid förvaltningen av W3D3 och kringsystem
- Arkivera fysiska akter knutna till diariet och hantera närarkivet
- Medverka vid utvecklingen av registraturen inom gruppen
- Ta ut och sammanställa, och analysera statistik kopplat till gruppens uppdrag


Utbildning och erfarenhet:
Vi söker dig som har:
- Relevant akademisk utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
-Mycket god datorvana
-Du har erfarenhet av arbete med kunden i fokus, t ex genom telefon eller personligt möte
-Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystemet W3D3
- God kännedom om vårt interna system K2, ÄHS samt Arkiv-tjänsten
- God kännedom om förmånerna inom Pensionsmyndigheten


Egenskaper:
Som ärendehanterare är du noggrann, effektiv, strukturerad och serviceinriktad. Du tycker om att arbeta med statistik samt att ha ordning och reda omkring dig.
Vi vill också att du har en god konsultativt förhållningssätt gentemot andra som registrerar handlingar vid myndigheten samt övriga medarbetare inom verksamheten. Detta förutsätter att du är positiv, samarbetsvillig och utåtriktad. För att trivas i rollen ser vi även att du särskilt gillar det administrativa arbetet och dess struktur.
Vidare är du flexibel och utvecklingsbenägen.


Vi lägger särskilt stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Övrigt:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Halmstad.
Tillträde 1 april 2021.
Innan anställning kommer ett säkerhetssamtal att genomföras.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.


För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta:
Gruppchef Caisa Staveryd, tel. 010 ? 454 37 49

Fackliga representanter:
SACO: Anna-Karin Åhrman Cortelius, tel. 010-454 39 14
ST: Ann-Christine Jonsson, tel. 010-454 28 54 Visa mindre

Registrator Barn- och ungdomsförvaltningen

Ansök    Jan 18    Halmstads kommun    Registrator
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Barn och ungdomsförvaltningen arbetar med cirka 15 000 barns och elevers lärande och utve... Visa mer
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Barn och ungdomsförvaltningen arbetar med cirka 15 000 barns och elevers lärande och utveckling. Vi är kommunens största förvaltning med cirka 3 000 anställda som tillsammans verkar inom förskola, grundskola, fritidshem, kulturskola, grundsärskola, teknikskolan KomTek och vårt resurscentrum Kärnhuset.

Registratorsuppdraget utgår från barn- och ungdomsförvaltningens Kvalitetsavdelning. Avdelningen har som mål att vara en attraktiv och utvecklande arbetsplats där man kan växa i sitt uppdrag. Alla på avdelningen ansvarar mot gemensamt uppsatta mål och stödjer varandra i att utvecklas i det gemensamma och de individuella uppdragen. Avdelningen ansvarar för förvaltningens övergripande processer kring diarieföring och arkivering. Andra ansvarsuppgifter på avdelningen rör områden som exempelvis verksamhetsplanering, uppföljning och skoljuridik. Just nu pågår utvecklingsarbeten kring E-arkiv och utveckling av ärendehanteringssystem.

Nu behöver vi dig som med kraft och energi kan ta dig an ett uppdrag som registrator då vår ordinarie registrator är tjänstledig.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer löpande att arbeta med att registrera och hantera allmänna handlingar i enlighet med gällande regelverk. Du arbetar med daglig service åt kommuninvånare och förvaltning inom frågor som rör sekretess och utlämnande av handling, bland annat till media. I arbetet ingår ansvar kring arkivering och dokumenthantering. Du kommer att samverka och kommunicera med en mängd olika tjänstepersoner, stödja dem genom utbildning och skapa struktur i arbetet med diarieföring. I arbetsuppgifterna ingår även arbete med i övrigt förekommande administrativa uppgifter på avdelningen och förvaltningen.

Halmstads kommun arbetar i ärendehanteringssystemet Ciceron.

KVALIFIKATIONER
Utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap på högskolenivå eller samhällsvetenskaplig utbildning på högskolenivå. Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren anser lämplig. Det är meriterande om du har kunskaper om offentlighet- och sekretesslagen samt förvaltningslagen. Det är önskvärt med tidigare erfarenhet från administrativt arbete inom offentlig sektor, gärna arbete i systemet Ciceron.

Vi söker en prestigelös person med god administrativ förmåga och en välutvecklad känsla för service. Du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska. Du är noggrann, strukturerad och har en mycket god samarbetsförmåga. Vi söker dig som snabbt kan komma in i arbete och har goda IT-kunskaper. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.

Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.

Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag utan anmärkning från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid!

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Registrator/Arkivstrateg med utbildning inom digitalisering

Ansök    Dec 18    Halmstads kommun    Registrator
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Kommunledningsförvaltningen har fokus på ledning, samordning och uppföljning för att komm... Visa mer
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Kommunledningsförvaltningen har fokus på ledning, samordning och uppföljning för att kommunkoncernen ska arbeta effektivt med invånarnas bästa i fokus. Förvaltningen leder och samordnar samhällsbyggandet och jobbar för hållbar tillväxt i Halmstads kommun. Tillsammans ansvarar vi också för styrning och utveckling av kommungemensamma frågor som HR, kommunikation, administration och ekonomi.



ARBETSUPPGIFTER
Vill du bidra till en effektiv och mer rättssäker verksamhet? Älskar du att administrera i kombination med att utveckla?

Överförmyndarkansliet söker nu en driven men också strukturerad och systematisk registrator/arkivstrateg till sitt team.

Inom överförmyndarkansliet arbetar vi med tillsyn över förmyndares, förvaltares och gode mäns verksamhet. Denna tillsyn syftar till att ge garanti mot rättsförluster för personer som själva inte kan tillvarata sin rätt, förvalta sin egendom eller sörja för person, det vill säga underåriga, gamla, sjuka och personer med funktionsnedsättning.

Överförmyndarenheten behöver digitaliseras och du är en viktig kugge i detta arbete. Vi söker dig som kan blicka framåt och skapa digitala flöden. Du ska utifrån den nya tekniken, lämna förslag på hur vi framöver ska arbeta digitalt samt se över hur vi kan använda digital teknik på ett helt annat sätt. Ett verksamhetssystem ska upphandlas, en dokumenthanteringsplan ska utvecklas liksom nya postrutiner med mera.

Parallellt med den digitala utvecklingen ska du även administrera utifrån de processer som vi idag arbetar efter. Kunskap inom det grundläggande registratorarbetet krävs vilket bland annat innefattar offentlig sekretess, arkiveringsfrågor, allmänna offentliga handlingar, offentlig rätt, posthantering och diarieföring.

Du kommer att ges stora möjlighet att utvecklas i din roll och växa som person.

Överförmyndarkansliet består av tio medarbetare där vi tillsammans tar ansvar för vår verksamhet och hjälper varandra. Vi sitter placerade i rådhuset vid Stora torg i Halmstad.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst treårig utbildning från högskola/universitet. Det ska vara en lämplig utbildning inom digitalisering, arkivutbildning, registratorutbildning eller motsvarande.

Vi har som krav att du har någon form av tidigare arbetslivserfarenhet samt är duktig på att hantera datorer. Önskvärt är att du kan tala fler språk än svenska och engelska. Du har god svenska i tal och skrift samt skriver på ett tydligt och korrekt sätt. Du kan även driva processer och har kunskap om digitalisering.

Som person är du positiv och bryr dig om andra människor. Du har förmågan att skapa goda relationer och kommer bra överens med personer på alla nivåer. Ett gott bemötande är en självklarhet för dig.



ÖVRIGT
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid. Visa mindre

Administratör med inriktning diarie och arkiv

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt ko... Visa mer
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 200 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland.

Tjänsten som administratör är placerad på diarie- och arkivfunktionen som är organisatoriskt placerad vid enheten för verksamhetsstöd. Diarie- och arkivfunktionen har helhetsansvar för Länsstyrelsen i Hallands ärendehantering, arkivbildning och arkivvård. Enheten för verksamhetsstöd ansvarar även för reception, intern service och säkerhet, ekonomi, personal och juridisk kompetens. Diarie- och arkivfunktionen bevakar att myndigheten lever upp till kravet på en väl fungerande, serviceinriktad och rättssäker ärende- och dokumenthantering. För att leva upp till dessa krav medverkar funktionen bland annat i utbildning av personal vid övriga enheter.

ARBETSUPPGIFTER
Länsstyrelsen har ett brett uppdrag med verksamhet inom många och olika områden. Kärnverksamheten omfattar prövning, tillståndsgivning, hantering av överklagade ärenden, förvaltning, tillsyn och kontroll men det finns också främjandeuppdrag som information och kunskapsöverföring.

Arbetet innebär att du sitter som spindeln i nätet vid myndighetens centraldiarie och har mycket kontakter både internt med handläggarna och med allmänheten. Du kommer i huvudsak att arbeta med registrering och expediering av hela myndighetens ärenden samt scanning av pappershandlingar. Arbetet innebär att klassificera, registrera och distribuera inkommande och upprättade handlingar. Du kommer ge stöd och råd samt utbilda handläggarna i system och processer. Du svarar på frågor internt och från allmänheten och utlämnande av allmän handling inklusive sekretessprövning. Du deltar också i utveckling av nya rutiner och arbetsmetoder inom funktionen. Andra uppgifter inom funktionens och enhetens ansvarsområden kan också förekomma. Länsstyrelserna använder Platina från Formpipe som verktyg i diarieföringen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning, gärna inom ärende- och dokumenthantering eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• God kunskap om lagar som styr hantering av allmänna handlingar och registratur och arkiv
• Datorvana. Goda kunskaper i Microsoft Word, Excel och Power Point och har lätt att ta till dig ny teknik
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Det är meriterande om du har:
• Diplomerad registratorsutbildning eller motsvarande
• Erfarenhet av liknande arbete inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet av arbete med arkiv

Länsstyrelsens verksamhet är komplex och mångfacetterad. Det är därför viktigt att du lär dig snabbt och har en verklig vilja att veta och förstå lagstiftning, verksamheter och processer. Du tycker också om att dela med dig av din kunskap och att utbilda andra. Förståelse för offentlighetsprincipen, rollen som statlig tjänsteman och den statliga värdegrunden är grundläggande.

För att lyckas väl i rollen behöver du vara noggrann och strukturerad, effektiv och ha integritet, eftersom det är viktigt att vi gör rätt samtidigt som vi gör det i tid. Ibland kan det handla om att få andra att göra rätt. Det är därför en förutsättning att du är pedagogisk och lyhörd för verksamhetens behov. Du har god initiativförmåga och vill vara delaktig i utvecklingsarbetet inom funktionen. Arbetssättet på diariet är i stor utsträckning teaminriktat, vilket kräver en god samarbetsförmåga och att du bidrar till att arbetsgruppen har ett utvecklande arbetsklimat. Du behöver kunna samarbeta väl både internt i gruppen och med resten av myndigheten, därför har du lätt för och erfarenhet av att skapa goda relationer och att bevara dessa. Du är stresstålig och flexibel, eftersom arbetsbelastningen varierar och omvärldens krav förändras över tiden.

Vi kan erbjuda
• en bra arbetsmiljö
• goda utvecklingsmöjligheter
• flexibel arbetstid
• friskvård

Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet.

Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via Offentliga Jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Länsstyrelsen tillämpar 6 månaders provanställning för denna tjänst.

ÖVRIGT
Tjänsten är säkerhetsklassad och vi genomför en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetskyddslagen innan tjänsten tillträdes.

Du kan komma att ingå i Länsstyrelsens krislednings- och krigsorganisation.

Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd. Visa mindre

Flexibelt extrajobb som ID-administratör

Ansök    Jun 30    Svensk E-Identitet AB    Registrator
Om jobbet Svensk e-identitet erbjuder ett flexibelt extrajobb som ID-administratör. Jobbet innebär i korthet att hämta ut REK-försändelser som innehåller vårdpersonals tjänstelegitimationer, så kallade SITHS-kort, hos ett postombud för att sedan lämna det vidare till den person inom vården som står som kortinnehavare - via ett personligt möte. Kortutlämningen sker enligt en fastställd rutin. Alla som har fyllt 18 år (18 år är minimumkrav för att få hantera... Visa mer
Om jobbet
Svensk e-identitet erbjuder ett flexibelt extrajobb som ID-administratör. Jobbet innebär i korthet att hämta ut REK-försändelser som innehåller vårdpersonals tjänstelegitimationer, så kallade SITHS-kort, hos ett postombud för att sedan lämna det vidare till den person inom vården som står som kortinnehavare - via ett personligt möte. Kortutlämningen sker enligt en fastställd rutin. Alla som har fyllt 18 år (18 år är minimumkrav för att få hantera SITHS-kort) och som har en fast adress där man befinner sig minst två vardagar per vecka har klarat de första urvalskriterierna.


Det här är Svensk e-identitet
Svensk e-identitet är marknadens främsta och tryggaste leverantör av molntjänster för inloggning, autentisering och signering till webbplatser och applikationer. Bolaget erbjuder också som landets största aktör heltäckande ombudstjänster för HSA och SITHS. I snart ett decennium har vi utvecklat en tung produktportfölj som fortsätter växa. Idag består den av ett fyrtiotal tjänster som stödjer fem miljoner inloggningar varje månad. Därmed hjälper vi ett tusental kunder hos kommuner, vårdgivare, företag, systemleverantörer, myndigheter, lärosäten och många andra att kunna effektivisera sina verksamheter, följa allt mer skärpta lagkrav och underlätta för sina användare och kunder.
Sedan oktober 2017 är Visma delägare, samtidigt som de tre grundarna och deras stora kompetens finns kvar i bolaget. Vi är drygt 35 medarbetare på huvudkontoret centralt på gågatan i Uppsala samt i Göteborg. Läs mer på www.e-identitet.se .


Vi söker dig som:
- Har fyllt 18 år
- Behärskar flytande svenska i tal och skrift
- Kan ha SITHS-korten inlåsta i någon typ av förvaringsutrymme, låda/skåp/rum eller liknande i väntan på kortutlämning
- Har en positiv inställning
- Brinner för att jobba med människor
- Har egen bärbar dator - PC (ej Linux eller Mac)
- Har egen mobiltelefon
- Är ansvarstagande och att du ser det som en självklarhet att hålla bokade tider
- God datorvana
- Tycker om att ha många personkontakter och att arbeta självständigt, samt har en positiv inställning.
- Är självgående


Tjänsten innebär konkret att du:
Hämtar REK-försändelser innehållande SITHS-kort hos ditt närmaste postombud.
Bokar tid för utlämning av SITHS-kort med kortanvändare.
Lämnar ut SITHS-kort till kortanvändare vid personliga möten.
Administrerar utlämningen i systemet SITHS Admin.
Ha kontakt med Svensk e-identitet.



Du kommer innan start att få genomgå en kort webbutbildning.


Det är meriterande
– om du själv jobbar inom vård och omsorg
– om du har ett giltigt SITHS-kort (ej Telia e-leg)


Omfattning
Då vi har stor geografisk spridning på våra kunder så kan tjänsten innebära utlämning av allt från noll kort till flera stycken i veckan.


Ersättning
För varje utlämnat SITHS-kort ges en ersättning om 500 kr brutto, inklusive semesterersättning. Ersättningen betalas ut som lön via www.frilansfinans.se Eventuella avgifter som nämns är redan avdragna i ersättningen från oss. Dvs du får 500 kr per SITHS-kort i lön, innan avdrag av eventuell inkomstskatt.


Urval och ansökan
Intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Ansökan skickar du in genom att fylla i ett formulär via följande länk:
https://e-identitet.se/kortutlamningskontor-ansokan/


Mer information
http://e-identitet.se/tjana-pengar-som-kortutlamningskontor Visa mindre