Lediga jobb som Planeringskontorist i Halmstad

Se lediga jobb som Planeringskontorist i Halmstad. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Halmstad som finns hos arbetsgivaren.

Schemakonsult

Ansök    Sep 13    Halmstads kommun    Planeringskontorist
ARBETSUPPGIFTER Vill du bli en av våra schemakonsulter? Nu söker vi en schemakonsult tillsvidare och två på tidsbegränsade anställningar. (Ange i enkäten vilket du söker) Som schemakonsult bistår du enhetschefer inför schemaläggning och följer riktlinjer i bemannings- och schemaprocessen. Du kommer även vara en del i arbetet gällande att hjälpa till med att planera, optimera och effektivisera våra resurser. Tillsammans med kollegor arbetar du med att re... Visa mer
ARBETSUPPGIFTER
Vill du bli en av våra schemakonsulter? Nu söker vi en schemakonsult tillsvidare och två på tidsbegränsade anställningar. (Ange i enkäten vilket du söker)

Som schemakonsult bistår du enhetschefer inför schemaläggning och följer riktlinjer i bemannings- och schemaprocessen. Du kommer även vara en del i arbetet gällande att hjälpa till med att planera, optimera och effektivisera våra resurser.

Tillsammans med kollegor arbetar du med att registrera personalförändringar, uppdatera personalsystem samt tillsätta resurser. Du kommer att arbeta mycket i systemet HEROMA, så god datorvana och intresse för att lära dig använda system är viktig. Arbetet ställer höga krav på noggrannhet, samarbetsförmåga och förmåga att fatta snabba beslut. Arbetet sker på dagtid, schemalagt måndag till fredag och utifrån flextidsavtalet.

Vi ger dig möjlighet att utvecklas tillsammans med kollegor inom förvaltningen samt tillsammans med kollegor i nätverk inom flera förvaltningar inom Halmstads kommun.

Du kommer att agera som förvaltningens expert i schemaplanering och kunna agera konsultativ och proaktivt i dialog med verksamheten. Du kommer arbeta med support och utbildning i schemaläggningssystemet men även med analys och förbättringsarbete.

Du ska även vara ett stöd till enheterna i deras arbete med att lägga scheman efter verksamhetens grundbehov, följa gällande lagar och avtal samt med hänsyn till medarbetarnas förslag. Vi använder oss framför allt av schemaplaneringshjälpen i Heroma som systemverktyg.

Räkna med ett högt tempo och ett stort eget ansvar men också utrymme att vara med och vidareutveckla förvaltningens arbete.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har en avklarad gymnasieutbildning. Gärna erfarenhet av schemaläggning och bemanningsplanering i en större organisation, samt erfarenhet av hur kommunal verksamhet som bedrivs dygnet runt fungerar. Har du utbildning i bemanningsoptimering, logistik, arbetstidslagstiftning eller personalekonomi och har vana av att använda vårt system Heroma, ser vi det som meriterande.

Som person är du lyhörd och kommunicerar på ett lättförståeligt sätt. Du kommer bra överens med personer på alla nivåer och kan hantera eventuella konflikter. Du kan prestera väl i en pressad miljö och hantera balansen mellan arbete och fritid.

Du arbetar smart, planerar och skaffar de resurser du behöver, för att utföra dina uppgifter med ett ekonomiskt sinne.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Halmstads kommun erbjuder friskvårdsbidrag och tillämpar rökfri arbetstid.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Vi kan komma att kalla till intervjuer löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan Visa mindre

Planerare

ARBETSUPPGIFTER Som planerare för vårt ledningsnät kommer du tillsammans med gruppchefer och verksamhetskontroller att bland annat arbeta med att; • ta fram underlag för uppdragsbeställningar av utredningar och projekt både internt och externt • delta i förnyelseplanering och följa upp investerings- och driftsbudget • delta i och i vissa fall driva utredningar och uppdrag/projekt inom avdelningen • delta vid slutbesiktningar vid om- och nyproduktion.... Visa mer
ARBETSUPPGIFTER
Som planerare för vårt ledningsnät kommer du tillsammans med gruppchefer och verksamhetskontroller att bland annat arbeta med att;


• ta fram underlag för uppdragsbeställningar av utredningar och projekt både internt och externt
• delta i förnyelseplanering och följa upp investerings- och driftsbudget
• delta i och i vissa fall driva utredningar och uppdrag/projekt inom avdelningen
• delta vid slutbesiktningar vid om- och nyproduktion.
• samordna rörnätsgruppen
• registrera och flöja upp driftrapporter i vårt kartprogram (Dp Water)
• ta fram UH-planer på ledningsnätet
• rapportering i VASS (Svenskt Vattens Statistik System)


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har mycket goda VA-kunskaper inom ledningsnät, relevant teknisk utbildning från högskola/universitet eller har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Utbildning eller erfarenhet av mark- och anläggningsentreprenad. Du har erfarenhet av praktiskt GIS arbete. För att lyckas i rollen behöver du vara drivande, lösningsorienterad, ansvarstagande och strukturerad. Du har också en vilja att utveckla och förbättra.

Du kommer ha många både interna och externa kontaktytor och du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. En viktig del av arbetet är att förmedla resultatet av de utredningar du utfört eller beställt och därför är det viktigt att du är bra på att kommunicera på svenska, muntligt såväl som skriftligt.


ÖVRIGT
Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning kommer genomföras innan anställningen träder ikraft.
B-körkort är ett krav.
Laholmsbuktens VA tillämpar rökfri arbetstid.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Rekrytering kommer ske löpande så inkom med din ansökan så snart du kan. Visa mindre

Planerare

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Laholmsbuktens VA AB har ett av de bästa uppdragen som finns. Vi arbetar för en hållbar f... Visa mer
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Laholmsbuktens VA AB har ett av de bästa uppdragen som finns. Vi arbetar för en hållbar framtid med rent dricksvatten, friska vattendrag och hav, för nuvarande och kommande generationer. Vi är en del av landets viktigaste livsmedelsproducenter och miljövårdsföretag. Med utgångspunkt i Agenda 2030 försörjer vi Halmstads och Laholms kommuner med dricksvatten och ser till att det vatten vi släpper ut är fritt från gifter och föroreningar.

Vill du vara en del av en organisation som erbjuder arbetsglädje, delaktighet och utmanande arbetsuppgifter, där du får vara med och påverka utvecklingen av miljön och samhället i våra två växande kommuner?


ARBETSUPPGIFTER
Som planerare för dricks- och spillvattenproduktionen kommer du tillsammans med gruppchefer och verksamhetscontroller att bland annat arbeta med;

• långsiktig planering för våra anläggningar
• ta fram underlag för uppdragsbeställningar av utredningar och projekt både internt och externt
• delta i planering och följa upp investerings- och driftsbudget
• du kommer delta i och i vissa fall driva utredningar och uppdrag/projekt inom avdelningen
• planera och följa upp besiktningar och service på anläggningarna
• delta vid slutbesiktningar vid om- och nyproduktion.
• vara med och implementera, utveckla och administrera vårt nya underhållssystem.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant teknisk utbildning från högskola/universitet eller har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen behöver du vara drivande, lösningsorienterad, ansvarstagande och strukturerad. Du har också en vilja att utveckla och förbättra.

Du kommer ha många både interna och externa kontaktytor och du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.
En viktig del av arbetet är att förmedla resultatet av de utredningar du utfört eller beställt och därför är det viktigt att du är bra på att kommunicera på svenska, muntligt såväl som skriftligt.


ÖVRIGT
Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning kommer genomföras innan anställningen träder ikraft.
B-körkort är ett krav.
Laholmsbuktens VA tillämpar rökfri arbetstid.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Resurssamordnare sökes till ett uppdrag i Halmstad

Ansök    Maj 27    Bemannia Kontor AB    Planeringskontorist
Har du tidigare erfarenhet inom elnätsbranschen och erfarenhet från logistisk planering? Har du möjlighet att börja ett uppdrag omgående och möjlighet att arbete 60%? Läs mer nedan och sök redan idag. Om uppdraget Uppdraget är på deltid, 60% fördelat på 4-5 dagar i veckan. Uppdraget kommer starta så fort som möjligt och förväntas pågå i 3-4 månader med chans till förlängning. Arbetet bedrivs på plats på kontoret. Kunden är ett kommunalägt energi- och avf... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet inom elnätsbranschen och erfarenhet från logistisk planering? Har du möjlighet att börja ett uppdrag omgående och möjlighet att arbete 60%? Läs mer nedan och sök redan idag.

Om uppdraget

Uppdraget är på deltid, 60% fördelat på 4-5 dagar i veckan. Uppdraget kommer starta så fort som möjligt och förväntas pågå i 3-4 månader med chans till förlängning. Arbetet bedrivs på plats på kontoret. Kunden är ett kommunalägt energi- och avfallsbolag som levererar el, värme, kyla, sophantering och energitjänster till staden. De är ledande inom sin bransch och arbetar för att utveckla hållbara lösningar för Halmstad.

Dina arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna för detta uppdrag kommer bland annat innebära att vara ansvarig för planering, och samordning av interna resurser. Tilldelning av resurser på uppdrag av avdelningschef. Du kommer att fördela resurser till uppdrag för utförande och stödja avdelningschef i att tillse att uppdrag tilldelas personal med rätt kompetens enligt egenkontrollprogrammet. Vidare kommer du se över planeringen för kommande tid, hur behovet ser ut, hantera avvikelser mot fastställd plan och förbättringsåtgärder. Fokus är att stödja avdelningschef i styrning av verksamheten samt att hantera avvikelser mot plan samt att fördela resurser till uppdrag för utförande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom elnätsbranschen eller annan erfarenhet från logistisk planering. Du har en förmåga att organisera, skapa struktur och har lätt för att ta in och förmedla information samt att du är prestigelös.

Dina kvalifikationer

- gymnasial utbildning
- flytande i svenska i tal och skrift
- god datorvana och goda kunskaper inom Microsoft Excel och Project
- meriterande med kunskap inom elnätsbranschen eller annan erfarenhet från logistisk planering


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2020-05-29.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Antonia Rodhe.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter. Visa mindre

Resurssamordnare sökes till ett uppdrag i Halmstad

Ansök    Maj 19    Bemannia Kontor AB    Planeringskontorist
Har du tidigare erfarenhet inom elnätsbranschen och erfarenhet från logistisk planering? Har du möjlighet att börja ett uppdrag omgående och möjlighet att arbete 60%? Läs mer nedan och sök redan idag. Om uppdraget Uppdraget är på deltid, 60% fördelat på 4-5 dagar i veckan. Uppdraget kommer starta så fort som möjligt och förväntas pågå i 3-4 månader med chans till förlängning. Arbetet bedrivs på plats på kontoret. Kunden är ett kommunalägt energi- och avf... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet inom elnätsbranschen och erfarenhet från logistisk planering? Har du möjlighet att börja ett uppdrag omgående och möjlighet att arbete 60%? Läs mer nedan och sök redan idag.

Om uppdraget

Uppdraget är på deltid, 60% fördelat på 4-5 dagar i veckan. Uppdraget kommer starta så fort som möjligt och förväntas pågå i 3-4 månader med chans till förlängning. Arbetet bedrivs på plats på kontoret. Kunden är ett kommunalägt energi- och avfallsbolag som levererar el, värme, kyla, sophantering och energitjänster till staden. De är ledande inom sin bransch och arbetar för att utveckla hållbara lösningar för Halmstad.

Dina arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna för detta uppdrag kommer bland annat innebära att vara ansvarig för planering, och samordning av interna resurser. Tilldelning av resurser på uppdrag av avdelningschef. Du kommer att fördela resurser till uppdrag för utförande och stödja avdelningschef i att tillse att uppdrag tilldelas personal med rätt kompetens enligt egenkontrollprogrammet. Vidare kommer du se över planeringen för kommande tid, hur behovet ser ut, hantera avvikelser mot fastställd plan och förbättringsåtgärder. Fokus är att stödja avdelningschef i styrning av verksamheten samt att hantera avvikelser mot plan samt att fördela resurser till uppdrag för utförande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom elnätsbranschen eller annan erfarenhet från logistisk planering. Du har en förmåga att organisera, skapa struktur och har lätt för att ta in och förmedla information samt att du är prestigelös.

Dina kvalifikationer

- gymnasial utbildning
- flytande i svenska i tal och skrift
- god datorvana och goda kunskaper inom Microsoft Excel och Project
- meriterande med kunskap inom elnätsbranschen eller annan erfarenhet från logistisk planering


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2020-05-26.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Antonia Rodhe.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter. Visa mindre