Lediga jobb som Kredithandläggare i Halmstad

Se lediga jobb som Kredithandläggare i Halmstad. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Halmstad som finns hos arbetsgivaren.

KREDITHANDLÄGGARE TILL PRIZMA CAPITAL AB

Ansök    Sep 3    PRIZMA CAPITAL AB    Kredithandläggare
Vi söker dig som vill ha en intressant och utmanande tjänst hos en ny och spännande aktör inom företagsfinansiering, Prizma Capital AB. Vi är etablerade i Halmstad, Trelleborg, Linköping, Stockholm, Sundsvall. 2021 startade vi vårt finansbolag och nu behöver vi bli fler. Du blir en del av ett startup-bolag. Prizma Capital representerar snabbhet, smidighet och trygghet i varje del och detalj i kundens finansieringsprocess. Därför blir du som kredithandlägg... Visa mer
Vi söker dig som vill ha en intressant och utmanande tjänst hos en ny och spännande aktör inom företagsfinansiering, Prizma Capital AB. Vi är etablerade i Halmstad, Trelleborg, Linköping, Stockholm, Sundsvall.
2021 startade vi vårt finansbolag och nu behöver vi bli fler. Du blir en del av ett startup-bolag. Prizma Capital representerar snabbhet, smidighet och trygghet i varje del och detalj i kundens finansieringsprocess. Därför blir du som kredithandläggare en viktig och central medarbetare hos oss. Vi ska vara tillgängliga för kunden när den behöver oss, och på ett schysst sätt hjälpa folk att uppnå sina mål genom att erbjuda trygga finansieringar.


Det här gör man som Kredithandläggare.
I rollen som kredithandläggare administrerar och utför du kreditbedömningar inför leasing, hyra, företagslån, eller köp av fakturor. Det innebär att du finns tillgänglig för vår kund genom hela finansieringsprocessen. Från ansökan till slutbetalning. Ditt arbete innebär mycket kundkontakt med både inkommande och utgående telefonsamtal, vilket ställer höga krav på din sociala förmåga. Du får en analytisk roll, där du handlägger kreditprocesser genom utvärdering och effektiv bedömning av olika ekonomiska förutsättningar för att skapa affärsmöjligheter för Prizma Capital och våra uppdragsgivare..

Dina centrala arbetsuppgifter
Svara på inkommande frågor från kunderna. Både befintliga och potentiella.
Inhämta kompletterande uppgifter i samband med låneansökningar och kreditbedömningar.
Kreditbedömning i enlighet med policy och regelverk.
Övriga administrativa uppgifter kopplade till kreditbedömning, avtalsskrivning samt utbetalning.


Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi/finans samt gärna några års erfarenhet av arbete inom kreditgivning. Erfarenhet från finansbolag, finansiering och kundtjänstarbete innehållande samtal med kund är meriterande.


Det här är du som person
För att trivas i rollen gillar du att bemöta kunder på ett trevligt och personligt sätt och har förmågan att skapa förtroende.
Du är strukturerad och ordningsam och trivs med att ha mycket på gång samtidigt. Du tar gärna egna initiativ då du har en förmåga att se vad som behöver prioriteras. Du trivs när du har många parallella arbetsuppgifter samtidigt. Genom ett strukturerat arbetssätt utför du ditt arbete effektivt och med god kvalitet.


Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering på vårt huvudkontor i Halmstad.


Varaktighet, arbetstid
Heltid



Så här ansöker du
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt då vi håller intervjuer löpande. Sista ansökningsdag för tjänsten är den 20 september och intervjuer sker löpandes.


Ansökan
Skicka in din ansökan via ett mail till VD Ulf Tellström. Mailadress: [email protected]
Sista dag att ansöka är 2024-09-20

Företag
Prizma Capital AB,
Klammerdammsgatan 6
302 42 Halmstad Visa mindre

Credit Controller till Trek Sweden

Sedan 2010 säljer Trek Sweden AB, med kontor i Halmstad, cyklar och tillbehör till våra återförsäljare i Norden. Trek startades i USA år 1976 och huvudkontoret ligger i Waterloo, USA. Med närvaro över hela världen räknas Trek Bicycle Corporation till ett globalt ledande företag inom design och tillverkning av cyklar och tillbehör. Globalt har Trek vuxit ca 70% under ett årtionde och fortsätter växa. Vi behöver nu stärka upp vår ekonomiavdelning med en serv... Visa mer
Sedan 2010 säljer Trek Sweden AB, med kontor i Halmstad, cyklar och tillbehör till våra återförsäljare i Norden. Trek startades i USA år 1976 och huvudkontoret ligger i Waterloo, USA. Med närvaro över hela världen räknas Trek Bicycle Corporation till ett globalt ledande företag inom design och tillverkning av cyklar och tillbehör. Globalt har Trek vuxit ca 70% under ett årtionde och fortsätter växa. Vi behöver nu stärka upp vår ekonomiavdelning med en serviceinriktad och ansvarstagande Credit Controller till våra säljbolag i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Låter detta intressant? Läs mer om oss och våra produkter på www.trekbikes.com.

Dina arbetsuppgifter
Som Credit Controller kommer du att arbeta dagligen tätt nära vår Nordic Financial Controller och våra ekonomer med huvudansvaret att hantera kundreskontran och säkerställa att betalningar tas emot i tid. Du skall möta våra kunder på ett serviceinriktat och professionellt sätt så att du minimerar riskerna för förluster genom kreditkontroll och kreditförsäkringar. Rollen kan även innebära eget ansvar att driva projekt enskilt eller tillsammans med andra i organisationen.
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
* Göra kreditbedömningar utifrån fastlagda policies
* Säkra att våra kunder ligger på rätt och rimlig kreditgräns
* Granska bokslut och räkenskaper för nya och befintliga kunder för att bedöma soliditet och likviditet
* Ansvara för att dagligen bevaka ordersläpp till kunder
* Agera som bollplank till säljstyrkan i finansiella frågor
* Ansvara för att vår kreditpolicy efterlevs internt mot organisationen
* Ge kundstöd i fakturafrågor, kreditvillkor, betalningar och påminnelser
* Vara ansvarig för kontroll och avstämning av kundreskontra
* Administrera dagliga inbetalningar
* Sköta administration av kundregister
* Vid behov delta och driva projekt tillsammans med övriga funktioner i organisationen

Vi erbjuder ett spännande och omväxlande arbete och du kommer att arbeta mot tydligt uppsatta mål. Tycker du dessutom om att arbeta i en proaktiv roll med varierande arbete i en internationell miljö är detta ett jobb för dig. Det är därför viktigt att du kan arbeta självständigt och i grupp.
 
Din profil
För att vara intressant för tjänsten som Credit Controller förutsätter vi att du har relevant utbildning samt erfarenhet av liknande arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet att jobba i en nordisk koncern, men det viktigaste för oss är att du är rätt person som motiveras av att stödja bolagets ekonomiavdelning och utveckla bolaget. Du bör ha ett stort intresse för att skapa mervärde för våra kunder. Vi värderar din inställning och ditt engagemang samt din vilja att ta ansvar. Du kommer att ha mycket kontakter med kollegor på Trek både i Norden och globalt, så det är viktigt att du trivs i rollen att ha mycket kontakt med andra personer. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du har arbetat i flera affärssystem. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket i både tal och skrift. Det är meriterande om du har goda kunskaper i någon av de övriga nordiska språken. Personliga egenskaper som värdesätts högt är att du ska vara proaktiv, serviceinriktad och kommunikativ.  
 
Anställningsform
Heltid. Vi tillämpar marknadsmässiga anställningsvillkor och individuell lönesättning.  
 
Ansökan
Detta är ett rekryteringsuppdrag där anställningen sker på Trek Sweden AB, men där rekryteringsföretaget Human Network sköter rekryteringsprocessen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsulten Sinisa Bozic, [email protected]. Ansök via www.humannetwork.se.
Ansökan skall vara skrivet på engelska språket!

Rekryteringen sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 24 februari. Alla erbjudanden om annonseringshjälp undanbedes.
 
Välkommen med din ansökan! Visa mindre